Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat komt omdat streams geen standaard zijn, maar lukraak op het net worden gezet, de één met die container, de ander weer met een andere container. Waar jij aan voorbij gaat is dat een ontvanger primair bedacht is als satelliet, kabel of Digitenne ontvanger. Deze standaards zijn gevestigd en daar kan de hardwaremaker zich op inspelen. Ook de imagebakkers kunnen deze drivers gebruiken om beeld te genereren. Persoonlijk vind ik IPTV c.q. Streams iets voor afzonderlijke apparaten waar je zelf codecs kunt bijplaatsen. Maar goed, dat is puur persoonlijk. De ontvangers zijn geen volgepakte PC's maar een computer op een plankje. De SoC bepaslt in hoge mate de mogelijkheden. Wat daar niet inzit, kun je ook niet naladen. Het blijft in dat op zich een gesloten systeem...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
33 minuten geleden zei Mimisiku:

dan komt er weer een "dikke bak" met UHD en veel tuners en een bijbehorende TV  :) :) :) 

Even uit nieuwsgierigheid: wat die je met al die tuners? Ik heb er een aantal in gebruik gehad. De eerste die ik ooit had viel me enorm tegen want ik droomde van de gedachte dat ik mijn draaibare C-Band schotel een eigen ingang kon geven. Maar helaas bleek dat een fata morgana, ik kon wel mijn draaibare Ku-Band schotel op één en de draaibare C-schotel op een andere ingang zetten maar bij die twee ingangen hoorde geen aparte besturingsmogelijkheden per schotel waardoor het eigenlijk zinloos werd.

En ook bij vaste schotels; ik gebruik een Atemio 16 switch aan de T90 antenne en ook dan heb je slechts één antenne ingang nodig. Het enige waar ik meer dan één antenne ingang bij gebruikte was als ik Nederland 1-2-3 via de plaatselijke FTA dvb-t zender toe wilde voegen. Of tegenwoordig als ik Ziggo met satelliet wil combineren. Hoe iemand maar liefst 4 sat ingangen nodig kan hebben is me een raadsel. Of zie ik dat heel verkeerd?

Geplaatst:
3 minuten geleden zei Mimisiku:

Dat komt omdat streams geen standaard zijn, maar lukraak op het net worden gezet, de één met die container, de ander weer met een andere container. Waar jij aan voorbij gaat is dat een ontvanger primair bedacht is als satelliet, kabel of Digitenne ontvanger. Deze standaards zijn gevestigd en daar kan de hardwaremaker zich op inspelen. Ook de imagebakkers kunnen deze drivers gebruiken om beeld te genereren. Persoonlijk vind ik IPTV c.q. Streams iets voor afzonderlijke apparaten waar je zelf codecs kunt bijplaatsen. Maar goed, dat is puur persoonlijk. De ontvangers zijn geen volgepakte PC's maar een computer op een plankje. De SoC bepaslt in hoge mate de mogelijkheden. Wat daar niet inzit, kun je ook niet naladen. Het blijft in dat op zich een gesloten systeem...

Ik heb het over streams die via satelliet uitgezonden worden. En die zijn in tamelijk veel gevallen in de plaats van bestaande televisiezenders gekomen, kijk maar eens naar de lijst op 40 graden oost als voorbeeld, maar ook naar alle Franse TV zenders op 5 West. Die kun je voor zover ik weet niet zien door er "zelf codecs bij te plaatsen" (eerlijk gezegd is dat voor mij volslagen onbekend gebied, kun je daar iets over zeggen of er een link voor plaatsen, ik weet eerlijk gezegd helemaal niet wat ik me daarbij voor moet stellen).

Hoe dan ook, als sat hobbyist wil ik graag zoveel mogelijk van dat wat mijn schotel kan ontvangen kunnen zien. Kort maar krachtig.

Geplaatst:

Dat zie je niet verkeerd. In mijn geval gaat het om 2 x DVB-S2 en 2 x DVB-C/T2. Zo heb ik vrije kijk/opname mogelijkheid op satelliet. Om diezelfde reden ook voor Ziggo. Deze kanalen kunnen dan worden gestreamed naar mijn gasten verblijven

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

• Moderator
Geplaatst:

Doorgaans worden 2 zenders tegelijk bekeken met de woonkamer ontvanger, mijn vrouw kijkt op het grote beeldscherm haar programma, ik kijk op mijn laptop via dezelfde ontvanger naar een ander programma.

Wanneer er dan ook nog iets opgenomen wordt ben je al bij eventueel 3 tuners.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

OK, bedankt jongens. Hier speelt dat helemaal niet. Mijn vrouw kijkt vrij standaard naar detectives, vrouwenseries op Net 5 etc en Kitchen24. Kortom, niets van enigerlei satelliet en gebruikt daarvoor ons Ziggo abonnement en bijbehorende Horizon tuner. Ikzelf kijk op mijn werkkamer uitsluitend via satelliet met een CanalDigitaal abo. Dus die twee werelden kruisen elkaar niet echt. Ik zou ook eerlijk gezegd niet eens weten hoe ik het Ziggo signaal zou kunnen "streamen", geen flauw idee hoe zoiets werkt.

Geplaatst:

@T90user

Op zich niet verkeerd om zoveel mogelijk uit je hardware te halen. Daar steekt niets rasrs in (logisch zelfs). Alleen moet je de realiteit niet uit het oog verliezen. Wat hardware-technisch niet gaat, gaat niet. Daar moet je dan vrede mee hebben. De reguliere providers die IPTV aanbieden doen dat meestal met eigen gesloten hardware. Denk maar aan Canal Digitaal, TV Vlaanderen. Ze bieden een App waarmee je Europwijd mee kunt kijken. Mocht er ooit in Enigma2 een login procedure voor deze streams komen dan zou dat welkom zijn. Voorlopig echter geen/weinig nieuws op dat vlak i.v.m. DRM... Maar goed, zeg nooit nooit.

Geplaatst: (aangepast)

dat is ook een huishouden

maar

zonder kids of mijn betere helft (wie dat dan ook is een halve vrouw :grin: ) kun je extreem veel opnemen en dus op eigen gewenst tijdstip afspelen

ik meld enkel dat je met die/deze nieuwe kassies heel veel voor jou zelf en de familie kunt doen m.b.t. wat er aan video op je thuisnetwerk staat

ik reageerde op de inbreng van ceesv en in het algemeen

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Streamen gaat met RemoteSttreamConvert. Alle gastenboxen loggen in op de server, die vervolgens het signaal vertuurd naar de boxen. Dit werkt uit de kunst. Er is een intern netwerk via DLAN wat tussen de 60 en 112 Mbit snel is.

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Tonskidutch:

dat is ook een huishouden

maar

zonder kids of mijn betere helft (wie dat dan ook is een halve vrouw :grin: ) kun je extreem veel opnemen en dus op eigen gewenst tijdstip afspelen

ik meld enkel dat je met die/deze nieuwe kassies heel veel voor jou zelf en de familie kunt doen m.b.t. wat er aan video op je thuisnetwerk staat

Mijn probleem is dat ik vrijwel nooit iets aantref dat ik de moeite van het opnemen waard vind. En wanneer dat een keer wel zo is, ik heb een 1 tb harde schijf in mijn Xtrend ontvanger en mijn vrouw heeft een harde schijf in de Horizon box (die ik dan wel voor haar moet instellen). Dus ook op die manier zijn we allang ingedekt. Onze kinderen zijn veertigers en komen hier echt niet om even tv te kunnen kijken. En de kleinkinderen genieten gewoon volop van Ketnet, Kika en andere kinderzenders. Bovendien heb ik een mediabox met een hoop opgeslagen Youtube filmpjes en series voor hen.

Geplaatst:
3 minuten geleden zei Mimisiku:

Streamen gaat met RemoteSttreamConvert. Alle gastenboxen loggen in op de server, die vervolgens het signaal vertuurd naar de boxen. Dit werkt uit de kunst. Er is een intern netwerk via DLAN wat tussen de 60 en 112 Mbit snel is.

Klinkt spannend, maar de eerste vraag die bij me opkomt: stel mijn vrouw kijkt naar Net5 op de Ziggo box en ik wil Canvas aanzetten, of misschien beter nog Film1, worden dan op een of andere manier beide zenders gelijktijdig gedecodeerd en door wie? Dat zou dan toch binnen die Ziggo Horizon box moeten gebeuren maar kan zoiets? Ik heb tot dusver aangenomen dat je voor zoiets een tweede Ziggo ontvanger moest hebben.

Geplaatst:

ja zie je dan wordt het een ontzettende meerwaarde als je eindelijk een goede en snelle EPG hebt

opdat je wel iets aantreft dat je wilt opnemen al is het voor een nader te bepalen tijdstip

die horizonbox is qua EPG gewoon weg kut

sorry dat ik die woorden moet gebruiken

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

• Moderator
Geplaatst:
1 minuut geleden zei T90user:

Klinkt spannend, maar de eerste vraag die bij me opkomt: stel mijn vrouw kijkt naar Net5 op de Ziggo box en ik wil Canvas aanzetten, of misschien beter nog Film1, worden dan op een of andere manier beide zenders gelijktijdig gedecodeerd en door wie? Dat zou dan toch binnen die Ziggo Horizon box moeten gebeuren maar kan zoiets? Ik heb tot dusver aangenomen dat je voor zoiets een tweede Ziggo ontvanger moest hebben.

De vraag ging hier over een satelliet ontvanger met kabel tuner.

Die kan dat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Tonskidutch:

ja zie je dan wordt het een ontzettende meerwaarde als je eindelijk een goede en snelle EPG hebt

opdat je wel iets aantreft dat je wilt opnemen al is het voor een nader te bepalen tijdstip

die horizonbox is qua EPG gewoon weg kut

sorry dat ik die woorden moet gebruiken

Nou, dat moet echt niet hoor, toen Nederland nog beschaafder was zei men gewoon "slecht".

Maar zonder gein, wij gebruiken nog gewoon de VPRO gids voor dat doel. Bovendien weet je van de zenders waarnaar je kijkt vaak wel zo'n beetje wanneer ze een speelfilm, een documentaire of een serie uitzenden. Daardoor gebruik ik de EPG vrijwel nooit.

Geplaatst:

oké dat kan ook

maar dan zie je niet veel spannends en nieuws.

en dan hoef je ook geen top of the ranking receiver

dan kun je ook een slechte ziggo-vodafone receiver (van samsung) blijven gebruiken

happy_001.gif

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.