Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

In mijn ontvanger kijk ik naar de epg een week vooruit, en 1 klik op het programma programmeert zappen of opnemen op het juiste tijdstip.

En bij een opgenomen programma kan je de reclame blokken van 9 minuten overslaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)
14 minuten geleden zei Tonskidutch:

oké dat kan ook

maar dan zie je niet veel spannends en nieuws.

en dan hoef je ook geen top of the ranking receiver

dan kun je ook een slechte ziggo-vodafone receiver (van samsung) blijven gebruiken

happy_001.gif

Kan het misschien zijn dat we elk een andere smaak hebben? Misschien zijn de dingen die jij spannend vindt voor mij totaal oninteressant. Bovendien meldde ik al dat de Ziggo ontvanger er voor mijn echtgenote staat. Voor mij is het satelliet-aanbod aangevuld door NPO 1 en 2 plus één en Canvas voldoende. NPO komt gratis via dvb-t binnen maar helaas, voor de Belgen heb ik een basis abo nodig om die te kunnen zien.

En nieuw is zo'n relatief begrip. Wil je echt een "nieuwe film" dan moet je doorgaans naar de bioscoop gaan. Als het daar "uitgenieuwd" is dan krijg je de abonnee-filmkanalen tegen betaling, en als die dan ook weer "uitgenieuwd" zijn dan zijn ze op de gewone tv. Mij maakt dat echt geen ene moer uit, een film is goed of leuk ook zonder dat het jaartal iets wezenlijks toevoegt.

En wat jij met een mooi Nederlands woord "top ranking receiver" noemt is ook maar heel relatief. Het gros van de mensen die ik ken vinden de vraag of zo'n ding snel reageert op een illegale cs decoder aansluiting belangrijker dan of het ding gevoelig en selectief genoeg is om zwak binnenkomende zenders binnen te halen. En die verschillen zijn onderling best groot zoals ik recentelijk nog ontdekte toen ik de hier door bomen heen zwak doorkomende zenders op 75 oost op diverse ontvangers met elkaar vergeleek. Of de ontvangst van de circulair gepolariseerde Ku-band zenders op 56 Oost. Vroeger was de keus gemakkelijk, in de analoge tijd was het vooral een strijd tussen Chapparal en Echostar, die kwaliteit ontvangers bestaat niet meer (die prijsklasse gelukkig ook niet!) maar daardoor zijn verrassingen voortdurend mogelijk.

aangepast door T90user
Geplaatst:

sinds willem duis is er een anglicisme in onze taal

of je dat nu moet positioneren of niet is aan jou

jij koppelt echt heel onterecht een CS decoder aansluiting aan een fabeltastische machine

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:
17 minuten geleden zei ceesv:

In mijn ontvanger kijk ik naar de epg een week vooruit, en 1 klik op het programma programmeert zappen of opnemen op het juiste tijdstip.

En bij een opgenomen programma kan je de reclame blokken van 9 minuten overslaan.

Kan ik me goed voorstellen. Voor mij zou dat nooit werken omdat ik geen enkel programma zo belangrijk vind dat ik al van tevoren weet dat ik het wil gaan zien. Heel vaak heb ik 's avonds gewoon de radio aan staan en helemaal geen tv. Of als er spannende dingen in de wereld gebeuren een aantal nieuwszenders na elkaar. Het hangt er ook vaak vanaf wat ik verder doe, het alleen maar tv gaan zitten kijken is iets wat ik toevallig gisteravond deed maar meestal ben ik gelijktijdig ook wel met iets anders bezig. Ik ben een vrij impulsief mens en voel me heel gelukkig dat ik op Australië na uit zo ongeveer elk land van de wereld wel iets op kan pikken als ik daar zin in heb. Mijn sat hobby is niet zoals bij velen uit technische interesse ontstaan maar uit de wens uit zoveel mogelijk landen in de wereld een "oogje" mee te kunnen pikken. Of een oortje, tegenwoordig met al die Internet radio zenders. Vandaar dat jullie technische verhalen mij meestal onbekend zijn tenzij ze een bron voor verbeterde ontvangstmogelijkheden betekenen.

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Tonskidutch:

sinds willem duis is er een anglicisme in onze taal

of je dat nu moet positioneren of niet is aan jou

jij koppelt echt heel onterecht een CS decoder aansluiting aan een fabeltastische machine

Wel effe goed lezen hè? Wim Duijs hierbij halen????  En ik zeg alleen dat mede-hobbyisten die ik spreek zich doorgaans beroepen op het feit dat een ontvanger met een hogere processorwaarde sneller van de ene gecodeerde zender naar de andere hobbelt. Bij ongecodeerde zenders kun je met elk goedkoop ontvangertje zonder vastlopen etc van zender naar zender gaan. Ik weet het, een snelle processor is ook van belang bij bijvoorbeeld IPTV ontvangsten, dus zou om die reden voor mij van belang zijn, maar dat even terzijde.

En een "fabelachtig goede" ontvanger is een ontvanger die die dingen goed doet waar de gebruiker behoefte aan heeft. Een Ferrari zal waarschijnlijk een buitensporig goede auto zijn maar ik heb er geen bal aan omdat ik nooit sneller rijd dan toegestaan is, meestal wel van alles en nog wat in de auto mee wil nemen, en me geen zorgen wil maken over de vraag of iemand mijn auto pikt of beschadigt.

Dat zal ook gelden voor de satelliet gebruiker. De een interesseert zich alleen voor een pakketje CanalDigitaal of Vlaanderen, een ander wil graag naar verre landen als Chili, Zambia en Noord Korea willen kunnen kijken. De eerstgenoemde zal EPG enorm belangrijk vinden, de andere zal zich meer interesseren in een storingvrije ontvangst bij zwak doorkomend signaal. Vroeger was zoiets combineerbaar, nu feitelijk niet meer zo. De Octagon sf4008 4K is een fantastische ontvanger op veel gebied maar je moet een simpele oude F16 ontvanger nemen als je snel en effectief een nieuw draaibaar schotelsysteem wilt inrichten.

Geplaatst:
9 minuten geleden zei T90user:

Kan ik me goed voorstellen. . Vandaar dat jullie technische verhalen mij meestal onbekend zijn tenzij ze een bron voor verbeterde ontvangstmogelijkheden betekenen.

je mist toch wel een en ander als je niet aan de wok hangt en gelijktijdig opnames kunt maken van die dingen die tezelfdertijd worden uitgezonden maar het zien waard zijn

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:
Zojuist zei Tonskidutch:

je mist toch wel een en ander als je niet aan de wok hangt en gelijktijdig opnames kunt maken van die dingen die tezelfdertijd worden uitgezonden maar het zien waard zijn

Als je pakweg 10.000 FTA zenders ontvangt mis je ALTIJD veel meer dan je ziet, je kunt echt toch maar naar één zender tegelijk kijken.

Geplaatst:

als je tussen de reclame door, effe een gedachte, iets uit je opnames kunt kijken dan zou je toch jouw tijd beter kunnen indelen

T90user

je moet mij niet kwalijk nemen dat ik met m'n 5000 zenders heel bewuste keuzes maak via EPG en opnames naast netflix of youtube

je bent overtuigd of NIET

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

23 minuten geleden zei Tonskidutch:

als je tussen de reclame door, effe een gedachte, iets uit je opnames kunt kijken dan zou je toch jouw tijd beter kunnen indelen

T90user

je moet mij niet kwalijk nemen dat ik met m'n 5000 zenders heel bewuste keuzes maak via EPG en opnames naast netflix of youtube

je bent overtuigd of NIET

Als ik dat zo lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat wij totaal verschillende mensen zijn. Er zijn enkele vaste gewoonten die mijn vrouw en ik samen hebben, om 18:00 gaat de TV aan voor Eén vandaag totdat het sportgedeelte komt, dan schakelen we over op de WDR voor "Aktuelle Stunde" en het Regionalfenster Köln of Duisburg en dan aansluitend de Tagesschau. Vanaf 20:15 zal mijn vrouw eerder gaan zoeken naar een goede detective, soms kijk ik mee maar meestal ga ik dingen voor mijzelf doen.

De TV staat bij mij aan zoals vroeger mijn kortegolf ontvanger. Ik spreek vijf talen dus het aantal zenders dat in principe iets uitzendt dat me interesseert is erg groot. Maar ik ben geen intensieve kijker, het is meestal iets wat aanstaan naast mijn computer of iets anders waar ik mee bezig ben. De TV beheerst mijn leven op geen enkele manier, het is meer een soort behang op de achtergrond waar ik alleen intensiever naar kijk als er een onderwerp aan de orde is wat me meer dan gemiddeld interesseert. En veel programma's zoals Kölner Treff zijn discussieprogramma's die eigenlijk net zo goed via de radio had kunnen komen, je kunt luisteren zonder dat je voortdurend naar het beeld hoeft te kijken.

90% van de programma's die ik aanzet kom ik bij toeval tegen, ongepland. En als ik wel iets van tevoren plan dan gebeurt het niet zelden dat de telefoon rinkelt, iemand onverwachts op bezoek komt of ik een email krijg die ik meteen wil beantwoorden. Die Tv is echt maar bijzaak, wel een prettige bijzaak maar niet meer dan dat. Ik kan ook prima zonder.

Netflix hebben we via een van onze dochters maar ik heb er nog nooit naar gekeken. Net als Youtube is het iets waar met name een van onze kleindochters naar kijkt. Voor haar moet ik bij YT altijd de zoekterm "Minnie Mouse toys" ingeven, vindt ze heerlijk totdat ze er pakweg een kwartier later bij ligt te slapen. Zelf gebruik ik Youtube alleen sporadisch als ik iets lastigs moet repareren of installeren.

aangepast door T90user
Geplaatst:

Om puur op je vraag in te gaan, Ik zou gaan voor een VU+ Uno  4K SE. Heb deze zelf en bevalt uitstekend en komt volgens mij overeen met wat je zoekt.

Tevens is de tuner toekomst vast in die zin dat er ook (toekomstige ) S2X tuners in passen alsmede kabel tuner. Gigabit ethenet aanwezig en mooi stabiel

Cable rules, only for fools...

Ik zou voor een Mutant HD51 gaan, ik heb hem ook met 2 tuners en een 2 tb hdd ingebouwd, zo fungeert die ook als een soort NAS, youtube plugin en natuurlijk het satelliet gedeelte kwaliteit van uhd is uitmuntend, dan betaal je ook nog eens heel weinig (relatief) voor een 4k tuner met een hele fijne afstandsbediening met een mooi voorkantje (ook wil ook wat) zeer snelle netwerk (1000 Mbit/s) wat ik fijn vind om snel bestanden over en weer te kopieren of de *nas* in beweging te zetten. Een heel fijn klein mooi dingetje voor weinig €

Oja, ook HEEL fijn is dat die razend snel opstart, alleen met gui binnen 10 seconden en totale reboot hooguit een halve minuut bij mij (ik test vaak dingen uit en dan is dit sowieso handig)

aangepast door Loek3000
  • Like 1

T90, Mutant HD 51

Geplaatst:
Op ‎21‎-‎7‎-‎2018 om 13:17 zei ceesv:

Maar nu nog een HD ontvanger aanschaffen is weggegooid geld.

Een UHD ontvanger levert zelfs een betere HD weergave door de betere specificaties en prestaties van de gebruikte chipset.

En wanneer blindscan op je verlanglijstje staat hoort daar een DVB-S2X tuner bij.

beste cees, welke ontvanger zijn jij mij bv. kunnen adviseren? de Mutant HD 51, VU+ Zero 4K of Octagon 4008 ?? :rolleyes:

Geplaatst:

Ik ben weliswaar niet Ceesv maar toch maar hierop antwoorden.

Het zijn alle drie geen slechte ontvangers maar de VU+ is toch wel een met de meeste ondersteuning op dit forum.

Ook kan ik uit eigen ervaring spreken want ik heb zowat alle types van de VU+ reeks al eens in mijn bezit gehad.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb 2 stuks Solo 4K en ben daar tevreden over.

Over de Zero 4K hoor ik ook positieve verhalen.

De andere 2 ontvangers zijn minder bekend, maar dat zegt niets over de kwaliteit of mogelijkheden van deze ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.