Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat betreft de keuze van de lnb's:
Als er geen noodzaak is voor een smalle lnb, dan zou ik die ook niet kiezen. Een lnb met een echte feedhorn "vangt" nu eenmaal de signalen beter. Wat dat betreft heb je voor deze opstelling waarbij de lnb's zo ver uit elkaar staan helemaal geen smalle lnb's nodig. Kijk, om ook satellieten te kunnen ontvangen die dichter bij elkaar staan zijn ALPS-lnb's natuurlijk een prima oplossing.
In dit geval zou ik gewoon voor 4 Inverto black Ultra's gekozen hebben. Voor de prijs hoef je het niet te laten, €12,95 inclusief verzending per stuk.

Geplaatst:

ik ga inderdaad binnenkort voor de Inverto black Ultra's, het probleem met Eutelsat is opgelost, pffff… mijn hd easy satmeter en mijn Plasma TV met ingebouwde sat ontvanger ondersteunen geen multistream (italiaanse zenders) franse zenders worden gelijk gevonden, weer wat wijzer geworden.. :cool:

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei Sprietje:

Waarschijnlijk staat dus je schotel niet goed afgesteld waardoor je de 5w niet ontvangt.

5w ontvang ik dus wel maar dus o.a alleen de franse transponders, multistream worden helaas niet gezien, gaat mij om de transponders, 11179 V 30000, 12606 V 35000, en 12669 H 35000

aangepast door Bruzski
  • Moderator
Geplaatst:
2 uur geleden zei Bruzski:

mijn Plasma TV met ingebouwde sat ontvanger ondersteunen geen multistream (italiaanse zenders) franse zenders worden gelijk gevonden

Je ontvanger ondersteunt de multistream transponders niet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

46 minuten geleden zei ceesv:

Je ontvanger ondersteunt de multistream transponders niet?

klopt, kennelijk ondersteunt mijn satmeter ook geen multistream transponders :rolleyes:

aangepast door Bruzski

En hoe is het signaal van de Franse zenders?

franse transponder 11054 waaronder Dici TV is zo rond de 85 kwaliteit - 90 sterkte, lijkt me toch oke toch?? :rolleyes: 

IMG_1266.jpg

IMG_1268.jpg

aangepast door Bruzski
Geplaatst:

85% kwaliteit is prima. Daar hoef je niets meer aan te doen .

thx sprietje... bestaan er trouwens goede betaalbare multistream ontvangers??

Om multistreams te kunnen ontvangen, heb je een DVB-S2X ontvanger nodig.
Hier in dit artikel wordt daar over geschreven: https://www.satellitemagazine.com/plugins/lists/downloadfile.php?id=8&id2=236&column=attachment
Verder moet je maar even op internet lezen want er zijn losse insteektuners te koop die weinig kosten maar wel bij bepaalde ontvangers horen en er zijn complete ontvangers te koop.

Een Vu+ Zero 4K UHD, DVB-S2X koop je al voor €149,-

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

de DVB-s2 standaard behelst ook reeds de multistream norm ofschoon zeldzaam toegepast

en ik lees juist dat niet elke DVB_S2X tuner ook multistream aankan, dat is tunerchip gerelateerd ontdek je dan

• Like 1

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Er zijn nog niet veel satellieten die multistreams gebruiken. De 5w heeft 33 multistream transponders, de 4,8e heeft er vier. De Hotbird 13 en de Astra 19,2 geen enkele voor zover ik kan zien.

Geplaatst:

thx allen!

beetje stom van mij dat ik het multistream verhaal niet eerder had onderzocht, denk dat ik mij maar verder "richt" op de hotbird icm met mijn tivusat smartcard.. B)

weet iemand nog een hd ontvanger die met een losse tivusat smartcard werkt ?? :rolleyes:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen