Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
43 minuten geleden zei a33:

O, dat is een bijzondere conclusie.

Als je de hele schotel+arm omlaag drukt en je hebt een betere ontvangst, dan zou ik inderdaad ook concluderen dat de schotelelevatie omlaag moet.

Als je alleen de arm omlaag drukt en de ontvangst wordt beter (terwijl de schotel gelijk gebleven is!), zou ik concluderen dat het signaal (door het spiegel-effect) kennelijk van HOGER kwam, en dus dat de elevatie dus juist OMHOOG moet.

Maar goed, ik ben ook maar een hobbyist... ;););)

Groet,

A33

Ik weet niet welk materiaal jij als hobbyist koopt maar als je de arm ietsje omlaag of omhoog beweegt met 1 vinger dan gaat de schotel natuurlijk mee. En als je 'm ietsje omlaag drukt en je hebt beter signaal dan moet de elevatiehoek dus omlaag.

Geplaatst:
29 minuten geleden zei Sprietje:

Het is inderdaad helemaal niet verstandig om aan de lnb-arm te gaat zitten drukken of trekken. Ook aan de schotel trekken of drukken kan riskant zijn want je kunt de schotel vervormen.

Je doet nu net of ik geschreven heb dat je de arm met kracht omhoog of omlaag moet bewegen. Overdrijven is ook een kunst, hè. En wat jij voorstelt met die schroevendraaier onder al dat gewicht gaat het je eerder een schroevendraaier kosten.

• Haha 1
Geplaatst: (aangepast)

Ik zal voorzichtig wat mm's bekijken morgen. Zien wat veilig is en wat werkt. Elevatie, schotelkew en lnb kew op elkaar afstemmen is best lastig.

Wat ik heb gedaan is de schotel op Hotbird gezet met de elevatie en schotelew van de bisat software. Op kanaal RT HD. Dit kanaal heeft veel signaal nodig.

Waar zit de KBS world kanaal?

aangepast door ps4gamer
Geplaatst:

Naar mijn mening de juiste manier om af te stemmen satellietantenne is: feedarms en LNB installeren en pas dan zet antenne, maximale mogelijke signaal krijgen.Nadat antenne is afgestemd, zal elke beweging van de feedarms of de LNB verergeren het signaal.Simpel als dat!

Geplaatst: (aangepast)

2035098447_KBSWORLD13E_2jpg.thumb.jpg.a26e3cc90bd5ef4086dd8e0f783309b0.jpgbezig met laden ...

KBS WORLD 13°E.1jpg.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Beste beeheap

Ik hoop dat je meer dan 1 maat schroevendraaier hebt. Ik heb ze van 0,8 tot 12mm breed. Met die grootste gebeurt echt niets. En als er een koevoetje onder kan gebruik je die.

Geplaatst:
1 uur geleden zei beeheap:

Ik weet niet welk materiaal jij als hobbyist koopt maar als je de arm ietsje omlaag of omhoog beweegt met 1 vinger dan gaat de schotel natuurlijk mee.

Zo natuurlijk vind ik dat niet. Van wat ik aan schotels ken met één arm is de mastbevestiging van de schotel vaak 'stijver' dan de schotel/arm-bevestiging, dus dan lukt niet wat jij schrijft.

Maar met een drie-armige schotel als de BigBiSat kan dat misschien wel het geval zijn; de drie armen maken die schotel/arm-verbinding stijver.

Los daarvan: Als het je bedoeling is om de hele schotel+arm wat op te tillen, zou ik dat niet doen door alleen de arm wat op te tillen.

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen