Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet niet of ik op het goede forum zit maar hier zitten de techneuten. 

Vandaag meterstanden opgenomen voor netbeheerder en wat valt op zogoed als geen dagstroom verbruikt al het verbruik zit op nacht teller. 

hoe kan dat heeft iets met tf tonen te maken. 

zit de tf ontvanger in kwh meter of extern. 

Heb gemerkt dat de buren ook op nachtstroom staan overdag. 

alle kwh meters van gebouw staan in een gezamenlijke ruimte. 

Een buurman heeft zon panelen kan die power inserter invloed hier op hebben. 

aangepast door luisteraar

• Moderator
Geplaatst:

Er zijn aanbieders waar je het gehele etmaal in het daluren tarief kunt boeken.

Bij Essent kunt u nu dag én nacht van één voordelig daltarief genieten. Het maakt niet uit of u uw wasjes overdag of 's nachts draait; u betaalt altijd het lage tarief dat geldt in de daluren. Kies vandaag nog voor Altijd Daltarief van Essent en uw elektriciteitsverbruik overdag is even voordelig als ‘s nachts of in het weekend. U hoeft dus nooit meer te wachten tot het voordelige daltarief ingaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

In dat geval gewoon even bellen, wanneer ze al zelf niet komen kijken naar aanleiding van het afwijkende gebruik in de piekuren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dan valt het mee, hier was het andersom, de oplossing was een slimme meter volgens de heren, nou nee dank u, gewoon de puls weer netjes meesturen om het telwerk om te laten gaan is ook een oplossing, dat koste nog moeite genoeg.

Geplaatst:

Waarom maak je je druk...?  Ik zou zeggen, het is prima zo.

Ik doe mijn uiterste best om zo veel mogelijk verbruik naar de daluren te zetten... en ik heb al jaren meer dal dan piek verbruik...

Zolang jij niet aan de meter geknutseld hebt, is het niet jouw "fout" als er al een fout mocht zijn...

Mooi meegenomen.

En... even voor de goede orde, Heb je überhaupt piek/dal tarief??  Heb je slechts 1 tarief kan het zo zijn dat hij altijd het telwerk van piek of altijd dat van dal gebruikt....

Dat kan je zien bij je contract wat je afgesloten hebt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

ik heb niet aan de meter geknutseld mij is wel opgevallen alle anderen hebben per doos 2 zegels bij mij maar 1. 

iedereen kan zomaar naar die ruimte. 

Ik maak dadelijk een foto waar mijn meterstanden en zegel zichtbaar zijn. 

Ik denk dat de schakelpuls van de straat weggevallen is of dat die solar installatie die schakel puls kapot maakt. 

voordeel dal tarief is er niet meer ik bespaar 30 euro p/j maar de meterhuur is hoger. 

daarom had ik ook graag geweten zit de tf decoder in de kwh meter zelf of zit die los in de meter kast. 

aangepast door luisteraar
  • Moderator
Geplaatst:

Die zit in je meter.

Geplaatst:

In België, hebben we dat in de jaren 70 meegemaakt, dat de klok om de dubbele teller om te schakelen kapot was, en in ons nadeel geen nacht tarief.

Gaselwest heeft dit bij de meterstanden opgemerkt, en komen herstellen. Wat voor ons leuk was, dat ze een gemiddeld nachtverbruik van de vorige jaren hebben genomen, en dus goed meegenomen, voor een landbouw bedrijf.

Het kan zijn, dat je plots iemand ziet, om dit euvel te herstellen.

En aangezien er nog een zegel opzit, kunnen ze je geen fraude opleggen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...