Ga naar inhoud


Hoe dvbapi user onder users?


Aanbevolen berichten

Hi,

omdat ik wil leren en niet klakkeloos wil kopieren, heb ik nog even u hulp nodig.

ik heb hier een vu zero om te spelen. Ik heb beeld op pli 6.2, met oscam.

maar bij mijn duo en solo2, zie ik een user, waarbij staat bij protocol dvbapi.

daar kan je ook de readers toevkennen.

bij de zero, is dit niet zo, ik zie geen user staan.

dit was,ook,eerst zo bij de solo, maar nu aanpassingen geschreven hier, was dit wel zo, helaas ben ik vergeten welke juist.

ondanks zoeken, niet gevonden.

weet iemand, hoe ik dat kan,oplossen? Heb je bepaalde config files nodig? Indien ja, de welke?

alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat komt omdat je niet goed kan zoeken. Dit is hier al zóóó vaak behandeld. Ik zal je de zoektreffers maar besparen!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat die zoekmachine hier niet zo goed werkt, maar toch proberen. Welke zoektermen zou men moeten aangeven?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Denk aan onze huisregels!

 

8. Niet alle links (URL's) zijn toegestaan!

Om uiteenlopende redenen worden bepaalde URL's op sat4all mogelijk automatisch gecensureerd. Gecensureerde URL's zijn bijvoorbeeld websites van winkels, sites met ongewenste inhoud, sites waarvan wij vinden dat ze op sat4all niet thuis horen, of bijvoorbeeld sites zonder enige commerciële of ongewenste inhoud, die toch gecensureerd worden omdat iemand daar op sat4all aanhoudelijk "reclame" voor maakte (website promotion)

 

Indien je openbaar commentaar maakt of opzettelijk de censuur omzeilt, heeft dit ernstige gevolgen voor je lidmaatschap.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv, ik had het als ik mimisiku begrijp, over links en berichten binnen sat4all.

ik denk er steeds aan, mij aan de huisregels te houden.

maar ik heb tot nu toe nog niks gevonden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de dvbapi zorgt ervoor dat je lokaal kan kijken. In de oscam.conf dient het volgende blok te staan (boxtype moet zo blijven niet aanpassen):

 

[dvbapi]
enabled         = 1
au             = 1
user             = dvbapi_local
pmt_mode                 = 0
boxtype         = dreambox

pmt_mode = 0 kan je bij openPLI vermoedelijk weglaten, bij VTi is het een must.

In de oscam.user dient er een user te staan die de username gebruikt opgegeven in de oscam.conf (hier dvbapi_local)
 

[account]
user                          = dvbapi_local
au                            = 1
group                         = 1,2

au is voor het doorsturen van de EMMs zodat de kaart met EMMs beschreven wordt.

de groupnummers slaan op de kaarten met de overeenkomstige groepnummer in de oscam.server.

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dank clemens en andere voor de hulp.

ik had eerst gekopieerd en geplakt, maar dat lukte niet.

ik heb dan add user gedaan, en dezelfde naam gegeven, en alles goed bekeken.

nu is alles goed, ook de au updates zijn goed, want een oude kaart die vervangen was, heeft cd blijkbaar niet uit hun systeem gehaald.

na een 10 tal minuten, was ik verbaasd, dat die netjes een datum update kreeg, en er beeld was.

nu heb ik zolang het duurt een 2de kaart gratis. Eigenlijk diefstal t.o.v. Canal digitaal, maar ik ga niet heiliger zijn dan de paus. Hou ze netjes bij, zou hoef ik niet intern te gaan delen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CDS een kaart vervangt dan wordt de oude uit het systeem gehaald. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...