Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lukt hier uitstekend met een stukje karton voor de lnb te bevestigen, in ieder geval is het signaal dan zodanig gedempt dat dit onvoldoende word om nog mee te gaan meten (al vele malen gebruikt), dit is ook het verschil tussen theorie en de praktijk.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Het is moeilijk te zien maar ik zou zeggen dat de schotel te verticaal staat en dat ie wat schijner naar achteren moet? (28,5º dacht ik). De LNB skew lijkt ook zo goed als recht/horizontaal te staan. Zou de losse kop (Astra1 19.2E) niet ietsje omlaag moeten? Als je de schotel ietsje verschuift, verandert die 100% of niet?

Geplaatst:
1 uur geleden zei RonKiesling:

Blijkbaar ontvang ik alleen op de 19.2.

Even checken: met de 'loshangende' LNB? Of met de LNB aan de schotelarm?

Dat check je door bijv alufolie achtereenvolgens over de twee koppen te hangen. Als je het over de vrijhangende kop hebt, zou 19oost 'weg' moeten zijn.

En heb je ook BEELD bij de 'ontvangst'? Dat is me ook niet helemaal duidelijk.

Als beeheap gelijk heeft, kan het zijn dat de arm verbogen is geraakt?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Wat voor een satellietontvanger (welke) heb je, en heb je die dit jaar al gebruikt voor je in Haaren naar de camping ging anders kan de zenderlijst (transponderlijst) verkeerd zijn.

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Geplaatst:

Beste Ron

Een beetje hetzelfde als a33 schrijft.
Je hebt de kop van de Astra 23,5 in de klem staan. Dat is prima.
Als je de Astra 19,2 ontvangt, moet dat dus op de vrij hangende kop gebeuren.
Hou je hand eens voor de vrij hangende kop. Het beeld moet nu wegvallen.
Valt het niet weg, dan ontvang je de Astra 19,2 op de kop van de Astra 23,5. Dat betekent dat je schotel op de verkeerde satelliet is uitgericht en dat dit dus de reden is dat je de Astra 23,5 niet kunt ontvangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen