Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geen beeld op wat? Astra 19.2 of 23.5? Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn want anders is het gissen. En geef ook antwoord op de vragen want anders wordt het een verhaal zonder eind.

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
31 minuten geleden zei beeheap:

Geen beeld op wat? Astra 19.2 of 23.5? Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn want anders is het gissen. En geef ook antwoord op de vragen want anders wordt het een verhaal zonder eind.

wel beeld op 19.2 zoals ik schreef maar geen beeld op 23.5. 19.2 geeft 98% beeld en kwaliteit.  23.5 krijg ik niet te pakken. Ik ben een week aan het zoeken geweest en heb 1 keertje 15% gehad. Ik heb een camping schotel setje van canal digital met een m7  ontvanger. Ik sta in Haaren Noord Brabant op de camping. Meer antwoorden en duidelijker kan ik niet zijn. 

Geplaatst:
15 uur geleden zei a33:

Als beeheap gelijk heeft, kan het zijn dat de arm verbogen is geraakt?

die indruk heb ik ook, eigenlijk al vanaf de eerste foto van de wok

als de rest klopt zoals aanbevolen is bij de val van de schotel toch iets ontwricht

mijn eerder gemelde opmerking kan met het tijdstip te maken hebben toen die foto genomen werd

betreffende zuid richting en schaduw

bij aluminium schotel onderdelen zie je dat aan knik en scheuren

is die LNB mount in orde onderzoek hem precies

lijkt me een geval van heel snel naar het dorp rijden en een nieuwe dish op te halen bij het bezorgpunt van postnl anders heb je een hele vakantieweek voor niks geschroefd

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
16 uur geleden zei beeheap:

Het is moeilijk te zien maar ik zou zeggen dat de schotel te verticaal staat en dat ie wat schijner naar achteren moet? (28,5º dacht ik). De LNB skew lijkt ook zo goed als recht/horizontaal te staan. Zou de losse kop (Astra1 19.2E) niet ietsje omlaag moeten? Als je de schotel ietsje verschuift, verandert die 100% of niet?

Wellicht dat je hier nog antwoord op kunt geven?

Als ik het goed begrijp is heb je beeld op 19.2 en valt het beeld weg als je de aluminiumfolie voor de linker LNB-kop doet?

Geplaatst:

Ik begrijp dat je dus nog steeds beeld hebt op de Astra 19,2 terwijl je de kop van de 19,2 het afgedekt. Dan ontvang je de Astra 19,2 dus met de kop van de 23,5.
Je zult de schotel iets naar het oosten moeten draaien. Ook de elevatie zul je 1 graad lager moeten zetten.

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Sprietje:

Ik begrijp dat je dus nog steeds beeld hebt op de Astra 19,2 terwijl je de kop van de 19,2 het afgedekt. Dan ontvang je de Astra 19,2 dus met de kop van de 23,5.
Je zult de schotel iets naar het oosten moeten draaien. Ook de elevatie zul je 1 graad lager moeten zetten.

dank je wel Sprietje, ik heb geen beeld als ik de vrijhangende kop afdek. ik denk dat de kop die nu in klem zit zijn werk gewoon niet doet. Ik ga morgen een andere lnb ophalen en testen.

Geplaatst:

Hij zit  verkeerd uit te richten.  Hij moet de center LNB uitrichten op 23,5 oost. En die zit net iets lager en linkser (meer naar het oosten)  van 19,2 oost.  Als je daar maximaal signaal hebt haal je de alu folie van de andere LNB en ga je aan de LNB draaien tot 19,2 ook perfect is.

Het beste kun je uitrichten op 23,5 oost door TV Drenthe te nemen en hopen dat die zenderlijst helemaal bijgewerkt is gezien het een CDS box betreft.  Heb je deze box thuis nog gebruikt?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Codx:

Hij zit  verkeerd uit te richten.  Hij moet de center LNB uitrichten op 23,5 oost. En die zit net iets lager en linkser (meer naar het oosten)  van 19,2 oost.  Als je daar maximaal signaal hebt haal je de alu folie van de andere LNB en ga je aan de LNB draaien tot 19,2 ook perfect is.

Het beste kun je uitrichten op 23,5 oost door TV Drenthe te nemen en hopen dat die zenderlijst helemaal bijgewerkt is gezien het een CDS box betreft.  Heb je deze box thuis nog gebruikt?

mmm. ik weet dat de center op 23,5 oost moet uitrichten. Ik krijg daar geen signaal! thuis gebruik k de set niet.

Geplaatst:

Draai de lnb dan gewoon eens om zodat de coaxaansluiting omhoog staat.

Als het probleem zich dan naar de andere satelliet verplaatst, is het monoblock inderdaad kapot.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen