Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze nacht OO.30 was ik even buiten . Op dat tijdstip staat de maan bij mij pal in 't zuiden. Maan was er niet.

En dat leek een klein rood achterlicht, een vlieger, neen 't bewoog niet.

Maar Mars is ook te zien en zit onder de maan. Omdat het ietwat rood, rond en klein was weet ik niet wat ik zag .

En is nog een paar nachten te zien(indien niet te bewolkt)

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Geplaatst: (aangepast)

dat is toch pas vandaag hoorde ik hier in het nieuws...

Maar het zal wel donker genoeg moeten zijn...  hoe noordelijker , hoe moeilijker het zal lukken, omdat de zon daar slechts 1 uurtje 'onder' gaat...

Het is hier jammer genoeg (voor de maan) wel bewolkt nu... misschien dat het nog opklaart...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Kom net van buiten. Geen maan te zien. Hij zou laag boven de horizon moeten opkomen. Dus ga in een weiland staan.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Net gekeken. Aardig met mars er onder.

Maar het haalt het op geen enkele manier bij de bloedmaan die ik in ik dacht de jaren 80 zag. De maan stond toen veel hoger aan de hemel en was veel helderder van kleur.

Is nu meer grauw oranje geel ipv. oranjerood toen

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Hier een oude video van 2015 van de maan & Mars, dat klein rond achterlicht dat ik deze morgen heb gezien. (geen fabeltje)

Maan heb ik niet gezien! 

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Hier in Zuid-Spanje staat de maan op ongeveer 30 graden elevatie. Foto om 23:30uur genomen samen met mars iets na de volledige verduistering. Tijdens de verduistering wilde mijn camera niet scherp stellen op oneindig omdat het te donker was. Tja en een flits helpt niet. Uit de hand genomen met 12x zoom.

iets na de volledige maansveduistering 23.30uur.JPG

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Als de maan hoog staat is het in het echt met een verrekijker een unieke ervaring. Hoop het nog een 2e keer mee te maken.

der zijn heel leuke simpele spiegel telescoopjes voor de kids avonden lang plezier 's zomers

in plaats van voor de nintendo te hangen B)

Screenshot_71.jpg

aangepast door Tonskidutch

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst:

Helemaal mee eens.

Wel een bepaalde minimum kwaliteit nemen want anders geloven ze het na 5 minuten wel.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb een goede telescoop in Frankrijk staan, daar wordt het nog donker, zo donker, dat je op een bewolkte maanloze nacht echt je hand niet kan zien wanneer je die voor je ogen houdt.

In Nederland heb je helaas veel lichtvervuiling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

maar er is ook hier lol te beleven met een telescoopje

ik heb zelfs ergens een paar zwartwit opnames van de maan

ja toen ontwikkelde ik ook zelf 35 films (eens kijken of ik die nog terugvindt)

het fascinerende van de rode maan is dat die eigenlijk weinig kleur van zichzelf heeft en onze eigen atmospheer het licht dusdanig filtert

p.s. niet dat ik het doppler effect vergeet

aangepast door Tonskidutch

Orlando in Love

Japanese Breackfast

• 2 weken later...
Geplaatst:

Foto's genomen tijdens vakantie in Fuerteventura. Bemerk Mars op de eerste foto rechtsonder de maan.

P1010201.JPG

P1010200.JPG

P1010275.JPG

Edision Piccollo Benelux Edition en VU+ Zero 4K
Cahors Big Bisat : 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E           
Triax 88 cm: 13°E, 1,9°E   Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  8°W 

Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W   Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°E die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                      DVBT-TNT     DAB+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...