Tonskidutch Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 kun je zien in de router welke snelheid hij echt heeft op die ene wlan verbinding maar met je syno is het wel een hele verbetering, ook via wlan The Crying Cowboys Aaron Rux
Jürgen Geplaatst: 2 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2018 Ja, die opties zijn op mijn Asus RT-AC68U volop beschikbaar. Ik zal bij de volgende uitvoer van een locale Backup naar de Synology NAS die snelheid eens controleren. Zelf dacht ik dat die rond 2.300 KB/s was maar ik kan mij ook wel vergissen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Psychosammie Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 Als ik het goed uitreken komt @Jürgen uit op 22,75MB/s Maar 300MB/s over een ethernet kabel snap ik niet. Bij mijn weten gaat er over een Gigabit lijn maximaal 118 MB/s Of speelt de warmte mij nu parten? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Jürgen Geplaatst: 2 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2018 Gelukkig heb ik hier geen verstand van...🤣 Ik weet alleen at het mij nu snel genoeg gaat en dat is de hoofdzaak... MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Tonskidutch Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 (aangepast) dat kan veel hoger dan de genoemde 118MB/s, maar hangt samen met wat je doet tijdens het schrijven en de 8 Gigabyte aan cache helpt deze NAS alsmede de ethernet port-thrunking op de Gigabit verbinding ik maakte een backup waarbij (je ziet immers de gegevens in de screenshot) een bijna constante stroom naar de NAS gaat en dat is optimaal voor de snelheid kleine en grote bestanden achter elkaar copieren / schrijven dan wordt de snelheid weer heel anders. maar ik vergeleek vanmorgen even de Time machine backup met aomei system backup die (aomei) kan overigens in stukjes (kleinere bestanden) op de NAS schrijven of naar keuze in een groot samenhangend bestand. maar ik ga toch iets off topic met deze vergelijking, sorry 2 augustus 2018 aangepast door Tonskidutch The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast MMD Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 (aangepast) 4 uur geleden zei Psychosammie: Maar 300MB/s over een ethernet kabel snap ik niet. Bij mijn weten gaat er over een Gigabit lijn maximaal 118 MB/s Of speelt de warmte mij nu parten? Dat is juist, theoretisch 125 MB/s minus overhead. 2 augustus 2018 aangepast door MMD
Tonskidutch Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 nu ja misschien fopt de aanduiding van Aomei ons, of mij beter gezegd Citaat As displayed by the test results, Port Trunking can increase bandwidth on a QNAP NAS . But please note the following: Port Trunking cannot break the speed limit of a single Ethernet device, but it offers a sufficient amount of bandwidth for multiple users connecting at the same time. For example, if two 1Gb NICs are used for Port Trunking, the aggregated network bandwidth will be increased to 2Gb, but the network speed will remain 1Gb. Available system resources and the maximum read/write speeds of the storage devices on the NAS will greatly influence the overall bandwidth. kan dus niet sneller dan de genoemde 1GB daar hebben jullie dus gelijk in om eens een ander copieer testje te laten zien heb ik eens een vette .ts even gekopieerd naar het bureaublad dat blijft net even onder de 118/125MB/s misschien was ik gewoon abuis daar Aomei backup die gegevens toont zal het eens navragen bij die firma begrepen The Crying Cowboys Aaron Rux
Jürgen Geplaatst: 2 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2018 Hmm, ook weer leuk zo'n discussie..🤣 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Psychosammie Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 Nou dit is dus de max die je met een ethernetkabel mag verwachten. Met Wifi blijf je daar waarschijnlijk onder. Maar ik heb het zelf eigenlijk ook nooit getest. Ik gebruik een TP-Link Homeplug. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast catw Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 Netwerk test met lanspeedtest light (GRATIS), even downloaden en de extentie in exe veranderen en het werkt. Daarna kan je het hele netwerk doormeten. LAN_SpeedTest.zzz
Tonskidutch Geplaatst: 3 augustus 2018 Geplaatst: 3 augustus 2018 ah, aardig van je catw The Crying Cowboys Aaron Rux
RS2000 Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Backup compressie, die 300+ troughput is de ongecomprimeerde data die daarna gecomprimeerd met max 118/125 over de lijn gaat.
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 ik ga der eens een vraagje over stellen bij aomei, die moeten toch ook weten wat er aangeduid wordt on screen maar ik kan me dat wel voorstellen RS2000 anniehoe, Jürgens topic wilde ik hiermee niet kapen heeft Jürgen nu al ervaring en een goed beeld van de nieuwe NAS en al die instellingen The Crying Cowboys Aaron Rux
Jürgen Geplaatst: 6 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2018 Ja, het was wel even worstelen voordat ik alles naar mij zin had ingericht. Ik maak op de Synology NAS een TM backup vanuit mijn MackBook Pro, kan vanuit al mijn apparaten alle data benaderen, videos afspelen en foto's bekijken. Heb Google Drive nu uitgeschakeld want die heb ik nu niet meer nodig. Gebruik echter ook niet de standaard meegeleverde Synology apps zoals o.a. Cloud Backup want met de standaard nu uitgevoerde backup's kom prima mee uit en mijn oude MyBookLive NAS fungeert als Backup voor niet dagelijks gebruikte data. Ben tevreden. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Psychosammie Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Gebruik je wel Audio Station, Mediaserver, Video Station en Photo Station op de NAS? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen