Jürgen Geplaatst: 6 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2018 Ja, wel Video en Foto Station maar de rest niet en heb het ook nog niet gemist. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Psychosammie Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Met Audio Station beheer je je muziek en kan je met de App DS-Audio op laptops, telefoons en via Web eenvoudig je muziek afspelen. Heb je geen muziek op je NAS dan heb je dit dus niet nodig. Media Server geeft je een DLNA / UPnP server waarmee je TV of AV-Receiver (of andere apparatuur) in je thuisnetwerk weer heel eenvoudig je muziek, foto's en films van je NAS kunnen streamen. Dit is dus niet hetzelfde als "ik kan met ieder apparaat bij alle bestanden". Heb je het nodig? Geen idee. Maar het is wel leuk om alle extra mogelijkheden eens uit te proberen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
luisteraar Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 (aangepast) waar staat dan de dlna server? nas, e2 box, linux server,.... met de juiste dlna server kan je dan ook streamen van e2 box naar bv tv 6 augustus 2018 aangepast door luisteraar
Jürgen Geplaatst: 6 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2018 5 minuten geleden zei Psychosammie: ...Heb je het nodig? Geen idee. Maar het is wel leuk om alle extra mogelijkheden eens uit te proberen. Zoals jij al schrijft, heb je het nodig, nee, niet echt. Ik heb al die opties bekeken, leuk dat die gratis meegeleverd worden voor mij hebben die nauwelijks toegevoegde waarde. Muziek luister ik via Internetradio (TuneIn) en de Foto's en Videos bestanden open ik op mijn apparaten heel eenvoudig meestal via VLC Player of FE FileExplorer en dat functioneert uitstekend. Maar toch bedankt voor de toevoeging. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Psychosammie Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 1 minuut geleden zei Jürgen: Foto's en Videos bestanden open ik op mijn apparaten heel eenvoudig meestal via VLC Player of FE FileExplorer Dat bedoel ik dus. Het is niet hetzelfde. Het werkt wel maar de apps geven je extra mogelijkheden. Zo kan je TV direct afspelen van je NAS en voor een Smart TV is er ook DS-Video beschikbaar. Rechtstreeks toegang tot bestanden is i.v.m. autorisaties vaak helemaal niet handig/veilig. Met Media Server beheer je dat veel eenvoudiger. Vooral als je veel gebruikers hebt of extern toegang tot je bestanden wil. Ik zeg niet dat je het moet gebruiken hoor maar het is ook voor de nog vele andere mogelijkheden van je NAS wel belangrijk dat je even los komt van je oude "externe schijf" ideeën. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
luisteraar Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 (aangepast) het nadeel van dlna is het gebruikers gemak van de cliënt dlna. zo is de dlna client van mijn tv een catastrofe. dlna wordt ook al verouderd iedereen zet in op streamen over internet 6 augustus 2018 aangepast door luisteraar
Psychosammie Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Dat heeft toch niks met een NAS te maken? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
luisteraar Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Sorry je hebt gelijk maar dlna werd als alternatief aangedragen
luisteraar Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Als ik een externe opslag nas zou willen hebben zou ik een micro pc nemen 2 schijven er in linux erop en je hebt een zee van mogelijkheden
Jürgen Geplaatst: 6 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2018 @luisteraar wat een slap gelul weer...😉 Eerstens is er niet gevraagd wat jij zou willen en zie jij het al voor je..? Eerstens een micro-PC met 2 HDD's kopen, kost ook wel het een en ander. ....en als leek zet je dan even Linux erop en weet je onmiddellijk hoe je e.e.a.n aansluit, configureert en die 'zee van mogelijkheden' kunt benutten... MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast catw Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 2 uur geleden zei Psychosammie: Dat bedoel ik dus. Het is niet hetzelfde. Het werkt wel maar de apps geven je extra mogelijkheden. Zo kan je TV direct afspelen van je NAS en voor een Smart TV is er ook DS-Video beschikbaar. Rechtstreeks toegang tot bestanden is i.v.m. autorisaties vaak helemaal niet handig/veilig. Met Media Server beheer je dat veel eenvoudiger. Vooral als je veel gebruikers hebt of extern toegang tot je bestanden wil. Ik zeg niet dat je het moet gebruiken hoor maar het is ook voor de nog vele andere mogelijkheden van je NAS wel belangrijk dat je even los komt van je oude "externe schijf" ideeën. Het grote voordeel is ook dat je overal je audio en video kunt afspelen en natuurlijk je films, DVD en ook Blu Ray, overal gewooon afspeelt (mits je voldoende ruimte hebt).
luisteraar Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 (aangepast) dlna loopt niet altijd lekker zo ziet mijn lg smarttv mijn blu ray van lg met dlna niet. terug naar nas ts heeft zich al beklaagt 6 augustus 2018 aangepast door luisteraar
Moderator ceesv Geplaatst: 6 augustus 2018 Moderator Geplaatst: 6 augustus 2018 Luisteraar, je veroorzaakt nogal wat ruis in dit onderwerp. Je laatste bijdrage getuigt daarvan. Probeer je bijdragen eens over het onderwerp te laten aan. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 Jürgen, deels is dit een toepassing voor thuis die overal mijn muziek afspeelbaar maakt Volgens mij gaat dat ook met jou soundbar en de nieuwe NAS . Dus zodra de mediaserver en DNLA server ingericht zijn en ook de notebooks en telefoons en je VU+ zelfs. Eenmaal de mediabibliotheek laten aanmaken en gaan met de banaan in je netwerk. ik was net bezig mijn verzameling cd's weer eens op de NAS te zetten, je merkt namelijk dat een CD minder vaak uit het hoesje komt t.o.v. het afspeelbaar maken via NAS en Mediabibliotheek. En zoals geschreven en gezegd ook foto's en film natuurlijk. The Crying Cowboys Aaron Rux
luisteraar Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 (aangepast) je kan niet alleen foto's en films overal beschikbaar stellen met dlna maar ook de tv zenders die de e2 box kan ontvangen mits je een smart tv hebt of op je tablet enz. de dlna server kan je op je vu installeren. de toegangs mogelijkheden tot je nas worden onbeperkt 7 augustus 2018 aangepast door luisteraar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen