Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De VU+ DUO geeft een conflict bij gebruik van een smartcard TV Vlaanderen en een cam van Canal Digitaal.

Na het bekijken van een CD kanaal en het zappen naar een TVV kanaal gaat dit niet vlot, het toestel vraagt naar de rechten van TVV en moet er op ok gedrukt worden.

Er wordt met Oscam gewerkt voor de TVV kaart.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Geplaatst: (aangepast)

en dus doe je dat beter niet samen

alleen de CI+ sinds de CI+ helper ter beschikking kwam voor VTI op DUO2 en nog sneller of nieuwer qua model gaat werken

maar dat kun je allemaal vergeten op de oude DUO

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Dit is een beetje onzin! De CAM701 gedraagt zich gewoon als CI. De '+' functionaliteit staat gewoon uit. Om die reden draait de CAM701 in iedere ontvanger met een standaard CI slot (dus ook de oude VU+DUO). Het conflict is eenvoudig op de lossen door in OScam de Viaccess codering te laten negeren. Andersom kan ook. De Common Interface Assignment gebruiken om juist de CDS kanalen uitsluitend via de CI te laten decoderen.

Heb hier exact hetzelfde! Een CAM701 voor CDS en een losse TVV Seca3 kaart. Werkt prima. Er is alleen wat vertraging als je van CDs naar een TVV zender overschakelt en vice versa. Maar dat is normaal...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

CI Cam modules hebben nog nooit stabiel gelopen in de oude DUO

dat is bekend en hoeven we niet te herhalen (dus)

maar de CAID van viaccess in de dvbapi opnemen met ignore helpt beslist voor de kaart in een reader

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ik heb geen VU+ DUO maar wel andere VU+ ontvangers en zelfs oudere waar een gewoon CI slot in zit. Zelfs daar doet de CAM701 het prima op.. Wat is de reden waarom hij op een DUO niet zou werken? De CI standaard is toch geïmplementeerd of niet. Of is de voeding van juist de DUO zo inherent slecht (gezien de vele C807 reparaties)?

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

Het lijkt misschien raar maar op enigma  en enigma2 receivers hebben CI-Cam's heel vaak tot instabiliteit geleid.

Ik heb heel veel receivers gehad.

OF die een certificaat hebben gehad werd destijds al gedebatteerd. (het interesseerde niemand)

Of jij dat nu met je CI+ gecertificeerde receivers wilt geloven of niet doet niet ter zake

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ik praat hier toch niet over CI+ Tonski? Ik geef slechts aan dat de CAM701 gewoon als CI werkt. Niets te maken met (illegale) certificaten in deze.. Ook ik heb legio ontvangers gehad met en zonder CI en nooit onoverkomelijke problemen ondervonden..

Geplaatst:

Je kan me moeilijk dwingen om over specifiek de VU+ Duo te schrijven. Ik bezit deze  ontvanger niet en heb hem nooit ter test/reparatie gehad. Het is dan niet handig om aannames te publiceren. Corrigeer alleen Tonski die meent dat de CI+ van Canal Digitaal een CI+ is en alleen derhalve nooit werkt op een DUO omdat de CPU te traag is voor een ciplus_helper..

Ik bezit wél de CAM701 en die heb ik in al mijn ontvangers getest. En ook in ontvangers die ter test kreeg.. In al deze gewone CI ontvangers werkt deze CAM701 prima...

Geplaatst:

@luisteraar er wordt Oscam gebruikt - zie post 1

@Satelliet zonder je oscam config bestanden wordt het lastig. Mogelijk kan je de services voor TVV nog in een file zetten - zodat er voor duplicate zenders die door beide kaarten open gaan niet steeds naar die rechten gevraagd wordt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...