Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weer opgelost..

De eerste keer dat dit probleem zich voordeed stuurde ik een email naar TVV.
Ik kreeg snel antwoord, binnen een paar uren dat ze het zouden doorsturen en het nodige doen.
Een uur later was het opgelost.

Deze keer heb ik gewacht tot vanochtend... Dacht : als het probleem er dan nog is, stuur ik weer een email.

Maar nu net eens de tv aan gezet om te zien of het opgelost was. En inderdaad , het is weer opgelost.
Evenaar staat weer terug op zijn plaats en geeft het juiste beeld.

@PieterBrugge :   als je nog eens een transponder wil herscannen :

Je kan het vinden door bv te googelen op 'Kingofsat Evenaar', en dan heb je het.

Kingofsat (website) houdt de frequenties bij van alle satellieten (of zo goed als).
Het is een Internationaal gekende website daarvoor.

Geplaatst:

@Alex1970

De Seca3 kaart is feitelijk een Nagra kaart met Seca tunnel. Geeft echt beeld op UP Network CZ

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Ja, dat klopt @Mimisiku. Had ik ook in een andere discussie al aangegeven. Maar het is dus niet zo dat er bij Up Network de Seca codering van Canal Digitaal gebruikt wordt.

Dus bij beiden geen caid:provid 0100:00006A, dat werd nl. door @Pieter-Brugge gesuggereerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst: (aangepast)

Het meeste van de technische discussie snap ik niet, maar er is duidelijk iets aan de hand. Zo las ik  op een andere discussie dat de M7-group de transponder aan het leegmaken is. Daaruit begrijp ik: minder satelliet aanbod en meer IPTV.

In een vorige discussie (door mij opgestart) had ik namelijk problemen met casten van mijn IPTV signaal van TVV. Eerst dacht ik aan een probleem bij TVV,  maar toen mijn Chromecast een update kreeg, loste het probleem zich op. Ik heb eveneens een oude Chromecast, die eveneens een tijdje later een update kreeg. Ook hier geen problemen meer.

Blijkbaar heeft M7 gewacht tot de castproblemen zijn opgelost om zich nu volop op IPTV in te zetten.

Met geen download limiet gebruik ik tegenwoordig bijna altijd IPTV. Beetje spijtig met wat nu zich afspeelt, want ik hield altijd de satelliet als een "achterpoortje" open.

aangepast door Garter
Geplaatst: (aangepast)

Dit bericht ontving ik gisterenavond van TV Vlaanderen via facebook messenger:

Dag Pieter,
dit probleem is sinds
vrijdag bekend bij ons.
Onze ingenieurs doen het nodige om dit zo snel mogelijk op te lossen.

aangepast door Pieter-Brugge

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

Ondertussen is de storing door TV Vlaanderen opgelost en hebben we opnieuw beeld op Evenaar, hetzij in matige
sd-kwaliteit.

Sorry Alex1970 als ik de verkeerde suggestie heb gegeven, wilde gewoon aangeven dat ik ook nog af en toe UP-network kan 
kijken, hoewel die officieel al maanden van de fastscan van zowel TV Vlaanderen als Canal Digitaal is verdwenen.

Ik heb op verschillende plaatsen satellietontvangers staan, op mijn vu+ heb ik altijd kunnen kijken naar UP, de TVV vlaanderen 
kaart zit in de laatste witte CI-module,  de kaart van Canal Digitaal in een gewone kaartsleuf....

Weet ook niet altijd welke kaart dit wordt gedecodeerd en of dit soms door emulatie door de VU+ komt.
Zo technisch duik ik er ook niet meer in. Blijft het feit dat hij opengaat met de canal digitaal kaart gaat  en dat telt voor mij.
Net zoals ik graag Discovery HD, Nat GeoWild hd kijk blijf ik ook graag op de hoogte van het luchtvaart reilen en zeilen, maakt mij
niet uit of dit dan in Engels, Tsjechisch of nederlands ondertiteld is.

Denk dat ze voorlopig enkel de nagra-codering bij de allerlaatste nieuwe decoders gebruiken en met de kaart die eigenlijk een module met ingebouwde chip is. Zolang ze mij niet verplichten om deze om te ruilen hou ik het liever bij het oude.

In mijn buitenverblijf staat nog een goedkoop origineel M7 bakje destijds gratis gekregen,e zonder poespas daar altijd automatisch
de laatste zenderlijst en altijd ontvangst verzekerd, voor die paar maandjes per jaar meer dan voldoende, staat er andere duurdere apparatuur nemen ze die gewoon mee bij een volgende inbraak; Vijf jaar geleden daar eens tegengekomen en alle dure spullen weg... Daar natuurlijk minder mogelijkheden maar meer hoeft daar ook niet, je bent immers op vakantie en blijft daar meestal bij anderhalf uurtje televisie per dag...

Ik gebruik ook beide apps TVV en CD alsook de Film1 app die overal werkt als ik geen internetlimiet heb, maar is een ander verhaal
in het buitenland als je dit niet via 'gratis wifi" die dan nog stabiel moet zijn kan, en/of  je dit via 4g moet kijken... Tenzij je natuurlijk een frans unlimited  internet abo neemt, maar dat is dan de moeite weer niet voor max. anderhalve maand.

In de Benelux  is dit niet een slecht idee als BEIDE (app tv vlaanderen/canall digitaal via internet / naast satellietdistributie) goed ondersteund worden, het ene mag echter niet ten nadele gaan van het andere.

In worst case scenario zie ik mezelf binnen een paar jaar nog enkel het  canal digitaal basisabonement houden en tv vlaanderen de deur uit, en hou ik het dan vooral op 19 en 28,5 satelliet waar ik in Brugge hele goede ontvangst van heb.

Als satellietkijker van het eerste uur erbij lijkt me dit  een logische stap voor M7 om winsten te maximaliseren,  maar voor de echte satellietkijker een slechte zet. In landen met groot aanbod en goede kwaliteit (Engeland, Duitsland) is het bewezen dat dit nog altijd winstgevend kan zijn...

Eind goed al goed "evenaar" terug, vrouwtje zal ook weer content zijn, en voor haar maakt kwaliteit niet zoveel uit, als er maar beeld is 😉 

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

vraag me af als ze meer zenders op die app zetten wat ze gaan doen voor die klanten die enkel satelliet kunnen kijken en geen internet hebben, 

die betalen voor die zenders om ze te zien op satelliet, vrees dat ze op den duur die klanten gaan wegjagen omdat ze alsmaar meer betalen en het zender aanbod verkleint via satelliet.

ze zullen het wel snel merken als klanten opeens opzeggen,

voor het Tv Vlaanderen aanbod aan Vlaamse zenders moet je het niet meer hebben, zenders die in SD zijn en nieuwe zenders enkel via IP op de app, voor de Waalse moeten ze een LNB erbij zetten voor de hotbird anders kunnen ze die ook niet kijken.

ik heb ook nog Tv Vlaanderen maar ze maken het hun klanten niet makkelijk, ze moeten alsmaar kosten maken om het zender aanbod te blijven kunnen zien.

bv bij CD zijn ze alle zenders op de 23.5 beginnen zetten, nu ze daar allemaal staan gaan ze weer enkele op 19.2 zetten, en zo blijf je bezig met aanpassingen doen.

denk dat in belgie de 2 aanbieders niet echt veel klanten meer hebben, in het begin waren ze zeer goed, nieuwe zenders werden altijd toegevoegd op satelliet en het was een mooi aanbod, dan zijn ze beginnen zenders verwijderen en minder matige zenders in de plaats beginnen geven.

een BBC Entertainment bv hadden we in het begin ook (noemde toen anders) waarom die niet weer toevoegen, heeft ongeveer hetzelfde aanbod als BBC First en met Nederlandse ondertiteling.

ben benieuwd wat ze bij tv Vlaanderen gaan doen nu Joyne een Vlaams aanbod heeft.

ze zullen eens moeten beginnen luisteren naar de klant of het zal kiezen worden met overleven of verzuipen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...