Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik naar een kabelzender kijk( WDR ) stopt de receiver ermee, beeld staat stil en het geluid loopt door.kan dan niks meer bedienen op mijn vu duo 2 en ben genoodzaak om de receiver aan achterzijde van de stroom te zetten en opnieuw op te starten.hierna werkt de bewuste zender weer als vanouds.dit gebeurt op verschillende tijden.Andere kabelzenders hebben dit euvel niet.

iemand enig idee wat hier aan de hand is.

laatste PLI software en Vu duo 2

Geplaatst:

heb je EIT - EPG al eens uitgezet?

jij had toch ook -DVB-S2 tuner in de DUO ( of gebruik je die in de slaapkamer niet? )

misschien bijten zich die met de Kabel EPG

dat lijkt op iets wat al eens aan de orde was, doordat de Deutsch öffentlich Rechtliche "Dritten" overschakelen naar een lokaal nieuws op specifieke tijden

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ik heb op mijn Vu+ Duo2 ook een raar verschijnsel op 2 DVB-C zenders (waar ik overigens amper naar kijk), geen of hakkelend beeld en geen geluid.

DVB-C signaal komt via glasvezel binnen.

Opnames van die zenders gaan wel goed en kijken kan ook via timeshift, even op pauze drukken en dan op afspelen dan heb ik daarna prima beeld en geluid.

Oorzaak onbekend, maar je zou ook eens kunnen proberen of het via timeshift wel goed blijft gaan zonder vastlopers.

Geplaatst:

nu ja bij Blitz was er wel een en ander loos op de lijn / kabel zoals men in zijn vorig topic kan lezen

maar ik schreef al eerder dat er zeker meerdere zenders niet goed genoeg doorgegeven worden gezien al die visjes, ook op de horizonbox zelf bijdeweg, door Ziggo Vodafone

TV5 monde

FashionTV

ONS

kommer en kwelling om de oorzaak te vinden

toch is dat niet het probleem waardoor een enigma2 receiver ermee ophoudt

dat is eerder een parsing error die je zou moeten kunnen loggen

misschien dat beiden van jullie dat eens doen

ik denk wdr het mijne van, zie post2

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst: (aangepast)
5 uur geleden zei Tonskidutch:

jij had toch ook -DVB-S2 tuner in de DUO ( of gebruik je die in de slaapkamer niet? )

dat lijkt op iets wat al eens aan de orde was, doordat de Deutsch öffentlich Rechtliche "Dritten" overschakelen naar een lokaal nieuws op specifieke tijden

zodra ik thuis ben zal ik eens EIT-EPG uitzetten

Maar nu nog ff genieten van mijn werkomgeving( lekker 20 graden in de airco )

aangepast door blitz10
Geplaatst:
  •  
9 uur geleden zei Tonskidutch:

zodra ik thuis ben zal ik eens EIT-EPG uitzetten=> inmiddels uitgezet en de zender wdr ingeschakeld=> na +/- 20 min hetzelfde euvel bevriezend beeld en geluid gaat gewoon door.

4 uur geleden zei Tonskidutch:

toch is dat niet het probleem waardoor een enigma2 receiver ermee ophoudt

dat is eerder een parsing error die je zou moeten kunnen loggen

misschien dat beiden van jullie dat eens doen

hoe kan ik dit loggen, via ftp of ………..

• Moderator
Geplaatst:

Probleem met de warmte?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

kan ik me bijna niet voorstellen, als een box al na 20 min te warm wordt.

er zit immers een fan in de box, en deze draait op 75 % van zijn capaciteit

maar waarom is dit dan alleen op deze bewuste zender( WDR )

ik heb de box diverse uren aanstaan op een andere willekeurige zenders zonder problemen.

Geplaatst:

Box even op WDR gezet. Er zit zelfs geen HbbTV op dus dat mag het ook niet zijn..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

• Moderator
Geplaatst:

Hoge bitrate, processor wordt warmer?

WDR is 720p, laat je de ontvanger of de tv scalen?

Probeer de ontvanger eens wat koeler te zetten, wie weet.

Zo een fout zoeken is een voor een de mogelijke oorzaken elimineren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
30 minuten geleden zei ceesv:

Hoge bitrate, processor wordt warmer?

WDR is 720p, laat je de ontvanger of de tv scalen?

Probeer de ontvanger eens wat koeler te zetten, wie weet.

Zo een fout zoeken is een voor een de mogelijke oorzaken elimineren.

wat bedoel je met laat je de ontvanger of de tv scalen ?

• Moderator
Geplaatst:

De WDR zendt de HD programma's uit in 720P, de Nederlandse zenders worden in 1080i uitgezonden.

Staat je beeldscherm op 720p of op 1080i?

Met andere woorden, wie doet het omrekenen naar het schermformaat?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...