a33 Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 @Petrojan : Ja leuk hè? Je stond open voor allerlei opties, en dan krijg je die ook! @Sprietje : De elevatieverschillen van de LNBs die je normaliter op de BiSat-houders instelt op de 'vaste' instelling, zijn echter niet bruikbaar in de motoropstelling. Dit omdat de due-south richting voor die beugel immers niet tussen de 19E en 23E ligt. Draai je de schotel vanuit de nul naar de 19E/23E-positie boven de arm, dan staat de schotel al helemaal schuin, en eindigt de 'schuinte' van de 'LNB-lijn' dus veel te groot. Wat ik scheef klopt wel: "dat de hoogte van de LNBs weer in een ongeveer horizontale lijn tov de schotel moeten komen". Of bedoelde je iets anders? (met name met je zin: "Het makkelijkste is om de 4 lnb's eerst af te stellen als de schotel vast is opgesteld.") Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 Het klopt wat je schrijft. De lnb's op de houder moeten in de nul-stand van de draaibare schotel bijna horizontaal staan maar dat kan ingesteld worden. De slobgaten in de lnb-klemmen zijn lang genoeg om alle vier de lnb's op ongeveer één lijn te zetten met de betreffende beugel. Feitelijk moeten ze in een iets holle lijn staan om de Clarkebelt goed te volgen. Je krijgt dan nog minder ruimte voor de koppen van de lnb's.
Petrojan Geplaatst: 8 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2018 Er gaat een wereld voor me open met al deze discussies! Tot op heden staan alle opties nog open, heeft iemand nog een tip/idee m.b.t. de volgende, eerder gestelde vragen? * wordt dan de rotor aanbevolen met metalen- of kunststof binnenwerk * als de Visiosat vervangen gaat worden, wat is dan de aanbevolen diameter voor een optimale ontvangst bij de nieuwe schotel Ik snap best dat een grotere schotel betere resultaten oplevert dan een campingschoteltje, wij zijn tevreden met goed, stabiel beeld onder de meeste (weers)omstandigheden. De Visiosat beviel ons prima en beantwoordde aan de meeste van onze verwachtingen, maar als er dan toch vervangen gaat worden.......
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2018 Geplaatst: 8 augustus 2018 Tja, hoe groot moet een schotel zijn? Dat hangt er van af welke satellieten je wilt ontvangen. Voor de bekende 4 satellieten is 80cm breed een goede maat en de Bisat natuurlijk ook. Een rotor met stalen tandwielen is natuurlijk beter dan kunststof tandwielen. Kunststof tandwielen kan wel bij een kleine schotel.
humptydumpty Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Staat je schotel in de wind? Ik ben zelf van een draaibare schotel afgestapt omdat ik om de zoveel jaar speling op de tandwielen kreeg. Ik moest dan weer de motor vervangen. Dat ding ging bij mij korter mee dan een lnb. DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen