haelewyn Geplaatst: 8 augustus 2018 Geplaatst: 8 augustus 2018 De schotel hangt hier al een jaar of tien. Originele LNB's, bleek achteraf prul van 3 euro per stuk te zijn, zijn reeds allemaal vervangen (3 LNB's). Dat was ongeveer het model VLS-LNB-S10 'valueline' universele single LNB 40 mm wat erop stond. Ik heb er al gekocht van hetzelfde model uiterlijk maar dan met wat betere kwaliteit (verschillende merken verkrijgbaar van dit model) en al één keer een Alps. Ze hebben het allemaal maar een aantal jaren uitgehouden en ik zit hier nu regelmatig LNB's te vervangen. Ik zou verwachten dat zoiets 10 tot 20 jaar meegaat maar is dat realistisch ? Een Inverto heb ik nog niet gekocht, die moet ook passen denk ik. Iemand advies wat ik het best kan kopen ? Momenteel zou ik de Astra3 LNB weer vervangen omdat ik weer veel onderbrekingen heb, beeld dat minder dan een seconde hapert of overspringt. Soms hetzelfde probleem met het geluid. Ik heb een M7 SAT801 ontvanger nu. Eerstdaags er eens een reserve LNB opzetten (oud exemplaar die het waarschijnlijk nog doet) om te zien of het probleem dan weg is.
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2018 Geplaatst: 8 augustus 2018 Ja de Valueline VLS-LNB-S10 heeft inderdaad slechte specificaties. Een kruispolarisatie isolatie van slechts 18dB. Kost ook maar €4,41. Daar moet de fabrikant, de importeur en de satellietshop aan verdienen en ook de belasting wil daar nog 21% van hebben. Kan dus ook niet veel wezen. Van ALPS kun je toch niet zeggen dat die van slechte kwaliteit is. Die gaan makkelijk 15 jaar mee.
haelewyn Geplaatst: 8 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2018 Wat me alle keren bij problemen al opgevallen is, is dat het in de namiddag begint, als de zon op kop staat voor de LNB. Maar het duurt nog lang verder daarna. Als ik bv nu om 0.30 nog eens de slechte kanalen afga, zie ik geen problemen meer; Die Valueline heb ik maar vermeld als voorbeeld. Je kon de voorbije jaren deze vorm van LNB van meerdere merken kopen, ik vermoed telkens hetzelfde fabrikaat. Bv Hama 40135 of Smart Titanium, Ik heb hier nog een Alps liggen die al eens wat jaren heeft meegegaan.. Echter, het feit dat het in de namiddag bij warmte en bij zonlicht slecht gaat en 's nachts perfect, zegt me dat ik, net als vroeger weer eens de LNB moet vervangen. En dat mijn probleem daarna opgelost gaat zijn. Misschien ineens er 3 ALPS op steken.. Die Valueline of aanverwante, daar heb ik niet veel vertrouwen meer in. Daarvan kan ik er best een paar in reserve kopen ineens Ze zijn trouwens links en rechts al te koop voor 3 euro, btw incl.
Donkeyman Geplaatst: 9 augustus 2018 Geplaatst: 9 augustus 2018 Inderdaad, die Alps lnb's lijken ook bij mij onverwoestbaar. Ik heb ze al minstens 10 jaar in gebruik en ze doen het alsof ze nog nieuw zijn. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Sprietje Geplaatst: 9 augustus 2018 Geplaatst: 9 augustus 2018 Beste haelewyn In Slowakije slechts €2,81. Kun je nagaan wat een bocht het moet zijn.
haelewyn Geplaatst: 9 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2018 Het is een mirakel dat het zelfs een dag werkt voor die prijs.
a33 Geplaatst: 9 augustus 2018 Geplaatst: 9 augustus 2018 10 uur geleden zei haelewyn: Wat me alle keren bij problemen al opgevallen is, is dat het in de namiddag begint, als de zon op kop staat voor de LNB. Maar het duurt nog lang verder daarna. Als ik bv nu om 0.30 nog eens de slechte kanalen afga, zie ik geen problemen meer; Dan zou ik denken, dat de LOF van de LNB wellicht niet temperatuur-stabiel is. Dat kan je ondervangen, door de LOF-instellingen in je ontvanger iets te veranderen, van 9750 en 10600 in bijvoorbeeld 9746 en 10596, of anders (andere kant op) in 9754 en 10604. Ik had vroeger ook een LNB, waarbij ik 's zomers en 's winters andere LOFs hanteerde. Het is natuurlijk niet hoe het hoort, maar zo werkte het wel. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
haelewyn Geplaatst: 9 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2018 (aangepast) Zal eens kijken , ik heb de SAT801. Edit : ik zie die instellingen wel staan maar ik kan ze niet veranderen bij wijze van experiment. Nieuw deed de LNB het wel goed. Het euvel begint altijd na x jaren gebruik. En zoals bv gisteren was er niet meer naar te kijken. Regenreserve is hier altijd al matig geweest maar dat komt misschien door het concept van de Bisat. 9 augustus 2018 aangepast door haelewyn
haelewyn Geplaatst: 9 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2018 Vandaag een regenachtige en betrokken dag van 19 graden. Geen storingen tenzij bij bewolking .. Het zal toch iets met de warmte te maken kunnen hebben. Ik ga nog een paar dagen afwachten voor ik op de ladder ga staan (geen regen) en ondertussen de storing nog iets meer in kaart brengen voor mezelf.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen