Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb een overgenomen Vu+Zero in gebruik genomen en voorzien van openvix-5.1.032.release-vuzero. In de decoder heb ik een actieve CanalDigitaal smartcard geplaatst (chip-gedeelte omhoog). Vervolgens heb ik de e2_hanssettings_19e_23e_basis zenderlijst erin gezet.

Ik zie nu de gewenste zenders maar alleen de programma-info, epg-gegevens, etc; ik krijg géén beeld.

De satellietschotel (voorzien van een twin-lnb) waar hij aan hangt bedient ook een andere Vu+ tuner, zonder enig probleem.

Wat schort er aan mijn installatie?

• Moderator
Geplaatst:

Heb je een softcam geïnstalleerd en gestart?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Denk het niet... Die zal eerst even gedownload/geïnstalleerd moeten worden. En volgens mij moet in de VU+ Zero de smartcard met de tsjip naar beneden geplaatst worden..

Misschien hier even kijken?

IMG_0850.PNG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
5 uur geleden zei barranco:

In de decoder heb ik een actieve CanalDigitaal smartcard geplaatst (chip-gedeelte omhoog).

Kaart moet er met chip naar beneden en naar achteren in.

Geplaatst: (aangepast)

bij Vix kan je de softcam gewoon downloaden uit de feeds via applicaties in het menu.Deze installeerd zichzelf dan.Wel de nodige config file aanmaken.

PS : als je uit de feeds dowload heb je nagenoeg de laatste versie van de sofcam.Op de website zijn het oude versies.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Het was een voorbeeld. Zelf gebruik ik geen OpenVix op mijn boxen...

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:
21 uur geleden zei bellejt:

bij Vix kan je de softcam gewoon downloaden uit de feeds via applicaties in het menu.Deze installeerd zichzelf dan.Wel de nodige config file aanmaken.

PS : als je uit de feeds dowload heb je nagenoeg de laatste versie van de sofcam.Op de website zijn het oude versies.

ik heb de canal digitaal card er nu op de voorgeschreven wijze inzitten (stom dat je dat nergens op de tuner kunt zien!, ik heb hem zelfs open gehad om te kijken of dat aan de binnenkant te zien was).

via het eigen Vix-menu inderdaad moeiteloos de softcam geïnstalleerd (CCcam.2.3.0; staat nu mét groen vinkje onder "Softcam manager") maar daarna volgt er alsnog een melding dat ik een cc.cfg moet aanmaken en plaatsen in de map, /etc. ik heb gevonden hoe ik dat mbv van winscp, kladblok, etc allemaal kan regelen, maar heb géénn idee wat en hoe er dan in dat cfg-bestand moet staan. we hebben het over een gewonen standalone opstelling met een eigen satellietaansluiting, eigen tuner en eigen CD smartcard met geldig abonnement. waar vind ik een voorbeeld van zo'n cfg-bestand?

Geplaatst:

Ik kom intussen wat verder: ik heb beeld! Maar zoals hiervoor door diverse leden gemeld, mankeert er nog wel iets aan de cfg.file; ik word getracteerd op de volgende overlay-foutmelding:

foutmelding softcam.jpg

Geplaatst:

Heb al een tijdje zitten lezen over de cccam cfg-file en kom dan steeds het fenomeen cardsharing tegen. Ik heb echter - zoals hierboven gemeld -  niets te sharen, maar wil de vu+zero gewoon laten werken met zijn eigen (geactiveerde) CD smartcard. Waarom dan toch die noodzaak om een cccam cfg-file te maken/hebben?

Geplaatst:

Dan zou ik maar eens op zoek gaan naar een gewone CCcam.cfg. Op diverse sites kun je die gewoon vinden. Denk dat jouw CCcam.cfg niet zulke nette info bevat...

Geplaatst:
5 uur geleden zei Mimisiku:

Dan zou ik maar eens op zoek gaan naar een gewone CCcam.cfg. Op diverse sites kun je die gewoon vinden. Denk dat jouw CCcam.cfg niet zulke nette info bevat...

Ik snap deze reactie niet; ik gebruik een gewone vu+ satelliettuner, zet daar een image op en vervolgens een zenderlijst. Nu wil ik graag met mijn zelf aangeschafte CanalDigitaal smartcard op deze tuner tv kijken. Ik krijg alleen bovengenoemde hinderlijke foutmelding niet weg.

Wat moet er in zo'n CCcam.cfg staan om gewoon tv te kunnen kijken, zonder iets te sharen of wat dan ook? Of waar kan ik zo'n cfg-bestand vinden?

Geplaatst:

Je hebt toch beeld? In de screenshot staat duidelijk vermeld dat het bestand CCcam.cfg niet te vinden is in de map 'etc', zeer waarschijnlijk omdat je hem niet precies zo genoemd hebt met de 2 hoofdletter C.

Geplaatst:

Of je laat er even wat andere software op zetten, zoals openpli, daar zitten wel de goede configs in voor knaldigitaal.

Weet niet welke regio je woont, anders is het zo gepiept..

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Opgelost!

De oplossing bleek achteraf simpel; ik gaf al eerder aan dat een andere Vu+ tuner bij mij zonder mankeren werkt. Ik heb dus mbv FileZilla de CCcam.cfg van die Vu+ gekopiëerd naar de tuner die de foutmelding gaf en dat bleek voldoende.

De meedenkers bedankt!

Geplaatst:

maak er nu een copytje van op je PC dan heb je ze voor alle boxen.Nog beter is overstappen op oscam maar dat is een eigen voorkeur.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...