Ga naar inhoud


VTi 13.0.10


Giant2000

Aanbevolen berichten


Wel met de laatste updates het volgende:

Direct na de herstart start OScam (eerst 11424 en na de voorlaatste update 11431) geet dan een paar seconden beeld. Beeld bevriest. De Livelog staat stil (geen ECM updates meer). Even heen en weer zappen en de boel loopt weer (en blijft dan ook lopen). Starten vanuit standby ook geen enkel probleem..

De boxen krijgen hun ECM's via LAN uit het thuisnetwerk.. 

Wel zit er óók een CI+ module van Canal Digitaal in de box t.b.v. de UHD zenders van Canal Digitaal.. De CAM701 dus...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ervaar na het updaten naar 13.0.11 een vreemd verschijnsel.

Ik gebruik een externe TP-Link USB WLAN adapter (TP-Link Archer T4U) zodat ik gebruik kan maken van WLAN 5.0 GHz en dat werkt prima.

 

Maar nu blijkt dat de versie 13.0.11 de externe WLAN adapter niet herkent, zie de eerste 2 bijlagen maar het goede nieuws is dat het wel gewoon werkt, zie de 3e bijlage.

Uiteraard ook getest want ik heb gewoon en snelle WiFi verbinding.

Dus geen echt probleem maar wellicht iets om bij de support van VU+ te melden.

1801475911_1Info.jpg.256c3f0e15324c8424f6fa2b5c518db2.jpg1425687746_2Netwerkinstellingen.jpg.1158af42f2b7b1c83189043c402a23c2.jpg1325338005_3WLANStatus.jpg.08b37127a877b18bd9a8c8ab6d001bf5.jpg

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mimisiku:

Wel met de laatste updates het volgende:

Direct na de herstart start OScam (eerst 11424 en na de voorlaatste update 11431) geet dan een paar seconden beeld. Beeld bevriest. De Livelog staat stil (geen ECM updates meer). Even heen en weer zappen en de boel loopt weer (en blijft dan ook lopen). Starten vanuit standby ook geen enkel probleem..

 

Schijnbaar het zelfde als bij mij, maar ik kon niet zappen, de box was te benaderen via het web en ssh maar kreeg geen response na wachtwoord. Na een paar uur stroom eraf werkte het goed, tot gister avond. Toen ging het balkje/zand lopertje lopen en herstarte uit zich zelf. Dit nu al paar keer gehad.

 

Nu regelmatig na het starten uit standby, een minuut later de melding dat mijn timeshift cache vol is en opnieuw gestart moet worden. Ruimte vrij op SSD is 400GB+. SSD getest, geen fout melding. Timeshift bestanden worden correct verwijderd na de ingestelde dagen.

 

Als ik net opgestart heb kan ik goed heen en weer spoelen in een opname. Speelt verder waar ik stop. Na dit nog en  keer gedaan te hebben, dan bij wederom vooruit/achteruit spoelen springt het afspeel moment soms wel 5 minuten verder of terug dan het stop moment. De VU reageert gelijk op de play of pauze toets wanneer ik er op druk. Dit ook via een app. Dus de afstandbediening reageert accurraat, lijkt mij, maar de VU verspringt naar een ander tijd moment in de afspelende opname. En altijd in de reclame🤪. Soms zien we dat stukje drie keer voordat het op de juiste plek stopt.

Dit was een tijd geleden ook zo, maar sinds vti13 🤩 was het weg, maar is nu weer in zijn volle “glorie” weer terug. 😡

 

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou zomaar kunnen alhoewel VTI het wel ondersteund want het functioneert verder wel uitstekend.

1 á 2 versies terug zag ik nog wel de 2 WLAN kaarten in beeld maar nu nog maar de externe.

 

Nogmaals niet echt boeiend want het functioneert.

Ik ben nog aan het overwegen of ik dit op het Duitse VU+ forum moet melden.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei beeheap:

Wellicht tijd om een andere image te proberen? 😉

Redelijk wat images geprobeerd, vind VTi op de VU+ toch wel de meest stabiele. Heb op mijn boxen nooit grote issues. De configuratie is ook niet echt standaard.

Een Seca3 kaart van TVV, een CI+ van Canal Digitaal en een thuisdeling via de DM8000 met een Seca3 kaart van Canal Digitaal én TVV en een Ziggo kaart in een Smargo.. Is dus best mogelijk dat bij de OScam start hij 'even' niet weet wat hij moet. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is je goed recht... Als het prima werkt waarom veranderen? Iedereen zijn eigen smaak... Dat is het mooie van de Enigma2 ontvangers. Je mag kiezen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...