Ga naar inhoud


Zero 4k geschikt voor Digibeten?


moonchild

Aanbevolen berichten

Voor digibeten in de familiekring regel ik de tv ontvangst. Ze kunnen niets zelf en nu is de 8141 overleden. Oranje CD kaart met abo is aanwezig.

 

is een zero 4k geschikt

vti software gebruiken

hoe vaak loopt de ontvanger vast

zenderupdates kunnen automatisch

functieniveau hoef niet hoger dan bij 8141

kan ik via internet, 2x experiabox v10, de zero monitoren/troubleshooten

indien toch te ingewikkeld, welke andere optie

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Zou het niet doen.. Regel gewoon een simpele gecertificeerde CD ontvanger. Voor absolute digibeten gewoon voldoende. Zeker als ze gewoon TV willen kijken.

 

Niet dat de VU+ Zero 4K niet zou voldoen overigens (ik heb er hier 5).. Eenmaal (correct) geïnstalleerd werkt deze ontvanger prima en loopt ook niet vast (in elk geval zeker niet meer dan een gecertificeerde ontvanger). De VU+ Zero 4K is retesnel, heeft veel geheugen én beschikt over een CI(+) slot en een interne kaartlezer. Met de PVR-Kit een hele kleine (8 x 14 cm) eenheid. Het bakje wordt ook niet heet (zelfs niet eens echt warm). Het nadeel blijft dat je gewoon een redelijke handigheid moet hebben (en interesse) om het bakje te onderhouden. En veel ouderen willen dat gewoon niet (meer).. Remote access via een port-forwarding is vragen om problemen, dus OpenVPN installeren óf via een VPN setting in je router. En dat is met die E peria box v10 lastig...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben het met bovenstaand betoog eens.

Wil je geen CD ontvanger kan je nog overwegen een gecertificeerde Rebox ontvanger o.i.d aan te schaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zeg wel doen.

 

Als je die box goed inricht lijkt het mij niet moeilijker te bedienen door digibeten dan die 8141. Mijn vrouw en kids hebben ook niets met techniek. Toch weten ze allemaal hoe ze via de web interface op desk / laptop of tablet tv kunnen kijken, en de auto timer daarmee kunnen ze prima overweg. Voor een beetje tv kijken lijkt mij dat prima te doen met zo'n zero 4k.

 

Als je met die experia box niets kan kan je op de pc van een van hun team viewer installeren en dan kan je er bij van afstand.

 

En voor nood gevallen zou je zelfs een usb stick kunnen maken waarmee je de box kan flashen en alles kan terugzetten voor het geval het helemaal niet meer wil werken.

 

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels senior (maar wel in de ICT/Techniek sector werkzaam) en kan/wil de ontwikkelingen nog best volgen. Toch betrap ik mezelf er ook op dat ik wel eens de makkelijker weg zoek tegen beter weten in.. Gewoon "omdat ik er geen zin meer in heb". Iemand die helemaal niet in de techniek zit/zat én in mijn leeftijd heeft zal nog sneller in dat stramien vallen. Ik zie het dagelijks om me heen. Zie ook mijn betoog. De VU+ Zero 4K is op zich prima geschikt voor "de digibeet" zoláng het werkt. Als het mis gaat slaat vaak de paniek toe (net voor de voetbal of moeders soap sessie :) ). Wat doen ze? Juist! Stekker eruit en er weer in. Nog meer ellende door corrupte bestanden.. Dan moet de box toch weer opnieuw geflashed worden. 

 

Als de wil er nog is, is de keuze voor een E2 ontvanger prima (en ook aan te raden). Anders gewoon een standaard 'gooi en smijt' bakje van CDS of een gecertificeerde bak...

 

Een auto-startend USB stickje is inderdaad wellicht nog een optie omdat dit nauwelijks mis kan gaan. Alleen zit je dan weer met een moment opname. Als je die gebruikt moet je ongetwijfeld de ontvanger updaten (zenderlijst, firmware/driver update). En dat moet dan ook weer geleerd zijn....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Box komt morgen. Ze staan volgend jaar op de lijst voor FTTH. Een tijdelijke non 4k ontvanger raak je dan nooit meer kwijt, 2e hands zero 4k wel lijkt mij.

 

Voor mij ook wel een interessant project omdat ik nooit een enigma box heb gebruikt, windows habitat vanaf dag 1.

 

Als zn box via teamviewer te benaderen is dan is er zon aan de horizon. 

 

De kennis die ik hiermee opdoe lijkt me ook wel iets waard.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box is via het thuisnetwerk natuurlijk prima benaderbaar mits correct geconfigureerd. In Windows 10 moet wel Samba v1.0 geheractiveerd worden. Anders via DCC op de Windows PC..

 

De VU+ Zero 4K is bij mij sinds de aanschaf niet vastgelopen. Wel een keer door eigen klutselarij. Ik heb er gewoon VTi op draaien. Zolang SSH nog draait is de box nog bedienbaar. Valt SSH uit kun je remote niets meer doen. Heb ik echter nog niet meegemaakt. Let er wel op dat zodra de box binnenkomt je eerst even test op correcte werking. Daarna de image van je keuze erop flashen. De box heeft een fors geheugen en is heel snel. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet HDMI CEC eigenlijk al vanzelf. Éénmalig instellen in het menu.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku,

wat moet een digibeet met een pC en de Zero4K, niets toch?

je overdrijft echt met SSH en Samba 1.0

die laatste is overigens met het VTI 13.0.x reeds door SMB 3.x vervangen, dus gewoon zichtbaar in windows met smb:\\192.168.178.xxx\

 

maar goed

je kunt de ZERO4K gewoon als standalone laten werken en alles via het menu regelen.

 

het probleem met de Digibeet is, dat hij of zij in een menu gaat middels de Onscreen Display en vergeet dat je middels exit exit er ook weer uit moet

anders hangen ze vast in de menustructuur en begrijpen niet dat elke klik op de afstandbediening zinloos lijkt

dat is wat ik vastgesteld heb bij alle gebruikers die ik tegenkwam en die "Digibeet" zijn.

 

Elke andere NORMALE mens kan dit toestel intuïtief bedienen.

Maar de vraag is dan of zo'n box overkill is, hetgeen bij de Digibeet inderdaad het geval is, let wel dat is elk apparaat voor hen.

Shuck Dub

R.L. Burnside

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag lekker bezig geweest,

 

box met boxsoftware getest, ok

vti erop gezet

tuner config

cd fastscan gedaan, werkt

oscam erop en de butler laten lopen.......beeld met seca 3 card

 

remote toegang was drama, maar oorzaak was half brakke utp kabel hahaha

de alsmaar andere poortnummers blijven wel irritant

 

openwebif :00080

oscam webif :83

files kan ik lezen en overzetten via winscp

 

maar een complete remote besturing ala teamviewer of windows rdp heb ik nog niet ontdekt

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...