Ga naar inhoud

Visiosat HD, wel ontvangst 23, geen ontvangst 19.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

Ik heb nu de astra 23.5 met vol bereik en kan de 19.2 geen sinaal krijgen heb een Visiosat HD met 2 relock lnbs in kombiatie met een multiswichs 2 sat in 8 reciever uit

heb en plaatje met 3 aansluitingen voor sateliet nr B3 heb de Astra 23.5 op de linker aansluiting en de 19.2 op de middelte aansluiing  de hotbird gebruik ik niet 

nu heb ik vol beriek op 23.5 en kan niet naar de 19.2 . wat kan ik hier aan doen . ik woon in Sweden .had graag ook de 19.2 erop dit in verband met de F1 die op duitsland word uit gezonden .

wie het weet mag het zeggen graag .

Geplaatst:

Mmm, twee topics met de naam Visiosat HD, binnen een dag, verwarrend......

Nog een paar vragen om een preciezer beeld te krijgen van waar het probleem kan zitten:

Je krijgt geen signaal op 19oost direct aan de LNB gemeten, of geen signaal op de multiswitch aansluiting?

En wat is er precies vernieuwd/veranderd aan je situatie? Wat was er al, wat is uitbreiding?

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Moderator
Geplaatst:
58 minuten geleden zei a33:

Mmm, twee topics met de naam Visiosat HD, binnen een dag, verwarrend......

Opgelost!

Guus, een duidelijke titel bij je onderwerp plaatsen betekent dat je betere antwoorden krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ok

ik heb een VisiosatHD schotel met 2 lnb.s en een plaat B3 voor 3 lnbs

de lnb,s zijn van Relock RE-QT1EC dat zijn elk 4 aansluitingen , en dat is gekoppeld aan een SAB multiswitch  SMS 9/8.

het vorigen systeem was van CD en dat was zeer storing gevoelig  hier on dat het erg kan waaien . dus deze schotel is stabiler.

eerst hed ik 2 schotels met duo lnb  hebde meest linkse lnb voor 23.5 en de middelste voor 19.2  de hotbird gebruk ik niet .

ik heb nu op de 23.5 vol bereik en op de19.2 niets dat vind ik vreemd

Kan het zijn dat de muliswitch niet goed overschakeld ?

Geplaatst:

En wat is het antwoord op deze vraag:

15 uur geleden zei a33:

Je krijgt geen signaal op 19oost direct aan de LNB gemeten, of geen signaal op de multiswitch aansluiting?

Als je de vaste BiSat-beugel voor 13-19-23 gebruikt in Zweden, kan het zijn dat de afstanden tussen de LNBs niet helemaal goed zijn, en dat je wat moet schipperen om op beide LNBs goed signaal te krijgen.

Dus het antwoord op de vraag of de LNB in principe wél ontvangst te zien geeft, is als eerste van belang. Als de multiswitch geen signaal krijgt, kan hij het ook niet doorgeven....

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst: (aangepast)

Beste Guus

De Relock RE-QT1EC is een Quattro-lnb. Dat is dus in orde om die op een multiswitch aan te sluiten.
Het gaat dus om een Cahors (Visiosat) Bisat schotel.
De B3 plaat is inderdaad een plaat waarmee je de  Hotbird 13 en de Astra 19,2 en 23,5 kunt ontvangen.
De bedoeling is om de schotel eerst uit te richten op de Astra 19,2. Hiertoe moet de lnb-houder eerst op de nul-positie gezet worden met de hoogte streep.
Daarna moet de lnb-houder van de Astra 23,5 op hoogte worden gesteld. Dat is lokatie afhankelijk. Als je aan geeft waar je ongeveer zit in Zweden, kan ik je het hoogteverschil wel aangeven alsmede de skew van de lnb's.
Je schrijft dat je vol bereik hebt op de Astra 23,5. Je ontvangt de zenders NPO 1-2-3 dus prima?
Ontvang je die ook inderdaad op de lnb van de Astra 23,5-positie. Als je daar nu je hand eens voor houdt, valt het signaal dan weg? Je kunt ook even een stukje aluminiumfolie over de kop frommelen.

Relook RE-QT1EC Quattro Slim Feed.jpg

Visiosat Bisat Supports-.PNG

visiosat bisat G3B.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:
8 uur geleden zei Sprietje:

Beste Guus

De Relock RE-QT1EC is een Quattro-lnb. Dat is dus in orde om die op een multiswitch aan te sluiten.
Het gaat dus om een Cahors (Visiosat) Bisat schotel.
De B3 plaat is inderdaad een plaat waarmee je de  Hotbird 13 en de Astra 19,2 en 23,5 kunt ontvangen.
De bedoeling is om de schotel eerst uit te richten op de Astra 19,2. Hiertoe moet de lnb-houder eerst op de nul-positie gezet worden met de hoogte streep.
Daarna moet de lnb-houder van de Astra 23,5 op hoogte worden gesteld. Dat is lokatie afhankelijk. Als je aan geeft waar je ongeveer zit in Zweden, kan ik je het hoogteverschil wel aangeven alsmede de skew van de lnb's.
Je schrijft dat je vol bereik hebt op de Astra 23,5. Je ontvangt de zenders NPO 1-2-3 dus prima?
Ontvang je die ook inderdaad op de lnb van de Astra 23,5-positie. Als je daar nu je hand eens voor houdt, valt het signaal dan weg? Je kunt ook even een stukje aluminiumfolie over de kop frommelen.

Relook RE-QT1EC Quattro Slim Feed.jpg

Visiosat Bisat Supports-.PNG

visiosat bisat G3B.jpg

IK woon  tussen Kalmar en Karlskrona in  in Söderåkra

Geplaatst:
22 uur geleden zei ceesv:

Opgelost!

Guus, een duidelijke titel bij je onderwerp plaatsen betekent dat je betere antwoorden krijgt.

Sorry dat ik dat heb fout gedaan , ben er niet echt goed in  en heb mijn hoofd nu bij het probleem 

Geplaatst:

De lnb van de Astra 23,5 die aan de zijkant zit, moet onder een hoek van 4,5° hoger staan dan de lnb van de Astra 19,2 die in het midden zit.
De skew van de lnb's moeten als volgt staan:
Astra 23,5 op +3°
Astra 19,2 op +5°
d.w.z. als je achter tegen de lnb's aan kijkt, tegen de wijzers van de klok ingedraaid.
Finetune dan je schotel door de elevatie en de draairichting nog iets aan te passen op de Astra 23,5. Daar kun je bijv. de zender TV Drenthe voor nemen die ongecodeerd is. Die zit op positie 76 van de Canal Digitaal zenderlijst.

Geplaatst:
12 uur geleden zei Sprietje:

visiosat bisat G3B.jpg

Aan de afstanden te oordelen, is dit geen 13-19-23; of de houder voor 23oost zou verkeerdom zitten, maar dat lijkt me niet.

Het is vermoedelijk de 13-19-28 plaat; al staat deze vorm van de multifeedhouder voor 13-19-28 weer niet op het andere plaatje...

Groet,

A33

Geplaatst:
1 uur geleden zei Sprietje:

Je schrijft dat alles werkt. Wat was precies het probleem waardoor het niet werkte?

Missen we een tussenliggende post, dan?

Ik lees nergens dat alles werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen