Ga naar inhoud


Opname locatie niet zichtbaar


Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn nas een mapje die ik zichtbaar wil maken op de Vu.

Dat doe ik normaal bij netwerkbrowser en dan dat mapje toevoegen maar als ik dat doe dan zie ik hem niet staan.

Iets doe ik denk ik fout in VTI.

Ik heb dit al eerder gehad. Toen heb ik advies gekregen van iemand maar ik kan het niet meer terug vinden.

Heeft er misschien iemand een tip?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

als je VTI hebt geupdate, naar versie 13.0.x

1 - dan kan het met de nieuwe samba versie van VTI image te maken hebben en een verkeerde configuratie van de eventueel teruggeplaatste smb.conf op de VU uit een backup

2 - in enkele gevallen bij een oudere NAS en firmware moet er een regel toegevoegd worden in de automount.xml op de VU+ in het mapje /etc/enigma2/automount.xml

<options>rw,sec=ntlm</options> kun je middels DCC_E2.exe zelf even erbij schrijven

3 - als je met NFS onderweg was, kan het zijn dat je de optie nfsvers=3 erbij zet

 

keuzes genoeg en maar

wat staat in je bestand /etc/enigma2/automount.xml nu nadat je de netwerkbrowser hebt gebruikt?

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2018 om 16:25 zei Tonskidutch:

als je VTI hebt geupdate, naar versie 13.0.x

1 - dan kan het met de nieuwe samba versie van VTI image te maken hebben en een verkeerde configuratie van de eventueel teruggeplaatste smb.conf op de VU uit een backup

2 - in enkele gevallen bij een oudere NAS en firmware moet er een regel toegevoegd worden in de automount.xml op de VU+ in het mapje /etc/enigma2/automount.xml

<options>rw,sec=ntlm</options> kun je middels DCC_E2.exe zelf even erbij schrijven

3 - als je met NFS onderweg was, kan het zijn dat je de optie nfsvers=3 erbij zet

 

keuzes genoeg en maar

wat staat in je bestand /etc/enigma2/automount.xml nu nadat je de netwerkbrowser hebt gebruikt?

Dit staat erin:  <options>rw</options>

Is dit wat je bedoelt ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de netwerkbrowser staat hij wel als gemound. Er staat geen kruisje bij.

Als ik heb nogmaals wel koppelen zegt hij dat hij deze naam al bestaat en of ik hem wil overschrijven.

Daar gaat denk ik iets mis.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

je kunt ook eens showmount opvragen in telnet

of via menu (bij VTI) blauw VTI gereedschap toon mountinfo

 

Kan je niets met de info die ik eerder gegeven heb op jou vragen?

 

Ik zie in vti nergens gereedschap staan.

Bij apparaatbeheer kan ik op blauw (show mounts) klikken maar dan geeft hij aan geen mounted devices.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de toevoegingen geprobeerd. de sec=ntlm en de sec=ntlmv2.

helaas.

ik krijg de melding dat de naam al bestaat.

zie foto

ik overschrijf hem dan maar helaas.

ik heb dit eerder gehad en heb toen advies gekregen. ik kan dit niet terug vinden in mijn berichten en ook kan ik het geprinte a4 tje niet vinden.

Bij het opslaan moet ik iets wijzigen maar ik weet niet meer wat.

 

naam bestaat al.jpg

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemd dit want in de eerste screenshot van gisteren 12:40 is de wereldbol gekleurd en dit zou moeten inhouden dat ie gemount is. Maar in de 2de screenshot zie ik bij Gebbruikersnaam 'username' staan en dat lijkt mij niet juist.

 

Over welke NAS hebben we het hier en via welk protocol en welke username/password heb je deze map geshared?

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei beeheap:

Beetje vreemd dit want in de eerste screenshot van gisteren 12:40 is de wereldbol gekleurd en dit zou moeten inhouden dat ie gemount is. Maar in de 2de screenshot zie ik bij Gebbruikersnaam 'username' staan en dat lijkt mij niet juist.

 

Over welke NAS hebben we het hier en via welk protocol en welke username/password heb je deze map geshared?

Nas  Synology Ds213j.  De username en wachtwoord laat ik altijd staat als ik een mount toevoeg.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...