Ga naar inhoud


Opname locatie niet zichtbaar


Pedro4

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

27 minuten geleden zei Pedro4:

cifs ?  is dat bij de verbindingseditor (zie 2e afbeelding hierboven) ?

dat was in het verleden nooit nodig. vreemd.

 

Ja. En username/password moeten invoeren bij CIFS is altijd al zo geweest. Wellicht dat je je vergist hebt en NFS share had moeten kiezen in 'Type verbinding'? (Met pijltje naar rechts op de AB kan je tussen 'CIFS share' en 'NFS share' kiezen). Dan hoef je bij de gesharede map op de Synology alleen maar het IP-adres van de Vu+ in te vullen: Control Panel > Shared Folder > de map in jouw geval selecteren > Edit > in het tabblad NFS permissions het IP-adres van de VU+ invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook cifs geprobeerd met de wachtwoorden enz van de nas maar ook dat lukt niet.

zoals eerder aangegeven ging het eerst wel met cifs maar ik moest iets aanpassen in afbeelding 1 maar ik weet niet meer wat.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Server share moet je de volledige route invullen en niet alleen de naam van de map. Bij mij is dat volume1/video. Ook heb je bij Server IP niet het juiste IP-adres ingevuld want ik zie 192.168.1.0 staan i.p.v. 192.168.1.200. Heb je op de Synology wel het NFS protocol geactiveerd en voor de map 'Anje' in het tabblad NFS Permissions het IP-adres van de Vu+ ingevuld?

 

Klik ook eens op Verbindingsbeheer en laat eens weten wat daar staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei beeheap:

In Server share moet je de volledige route invullen en niet alleen de naam van de map. Bij mij is dat volume1/video. Ook heb je bij Server IP niet het juiste IP-adres ingevuld want ik zie 192.168.1.0 staan i.p.v. 192.168.1.200. Heb je op de Synology wel het NFS protocol geactiveerd en voor de map 'Anje' in het tabblad NFS Permissions het IP-adres van de Vu+ ingevuld?

 

Klik ook eens op Verbindingsbeheer en laat eens weten wat daar staat.

Het ip adres stond niet goed op de foto maar daar heb ik 200 ingevuld. Wat is niet snap is dat de mappen die ik wel gemount heb gedaan zijn met het cifs protocol.

Dat ging heel gemakkelijk maar hoe ik dat gedaan heb weet ik niet meer.

Hierbij een foto van verbindingsbeheer van mappen die ik wel heb kunnen mounten.

 

verbindingsbeheer.jpg

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan druk je toch gewoon op OK op een van deze mappen en kijkt hoe je de config staat die je vervolgens kopieert voor de map Anje? V.w.b. user/password heb ik bij het zelf proberen te mounten via CIFS gemerkt dat er gevraagd wordt of je deze wilt opgeven dus wellicht dat je dat maar eenmaal hoeft te doen voor dezelfde externe opslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk even mee want ik was ook al voornemens om mijn Synology NAS met mijn VU+ UNO 4K te sharen.

Ik heb dit voor die tijd met mijn WD MyBookLive al heel vaak gedaan en dat zonder problemen.

 

Ook bij mij wil het niet lukken.

Ik heb op mijn Synology NAS de NFS Service geactiveerd en de map Video op de share volume1/video van NFS Permissions voorzien en toch blijft er een kruis bij deze verbinding staan, zie bijlagen.

Dus ook hier de vraag wat doe ik fout?

 

Nummer 1.jpg

Nummer 2.jpg

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo is dat, hier ook

met NFS is de netwerkbrowser eigenlijk niet gerechtigd te kijken in de mappen daar de samba server client zegt Jij NAS map bent niet browsable

maar indien je toch aankoppelt heb je per NFS wel die verbinding

aangepast door Tonskidutch
vergipsing

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Tonskidutch:

als alles in je menu's op classic mount staat, dan laat ons toch eens de hele inhoud zien van

/etc/enigma2/automounts.xml

 

want met die verschillende fotos waar eerst NFS staat en dan weer CIFS kan ik niets

 

Ook leuk, automunt komt bij mij in de genoemde map niet voor, misschien een nadere lokatie?

 

Schermafbeelding 2018-08-26 om 11.45.21.png

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...