Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

wat doe ik verkeerd heb sinds kort  de open pli 6.2   tot volle tevredenheid, altijd trok ik voor de flash de usb schijf er uit  na de instellingen gedaan te hebben met een verse flash deed ik de externe harde schijf er weer in

Nu kan ik op de solo 4k prima programma's opnemen , maar wil ik op mijn slaapkamer de ontvanfer benaderen om iets te kijken dan lukt dit niet en ik vermoed dat dit komt door dat hij mount als media/usb

hoe krijg ik dit weer zoals het hoort zodat ik ook weer de harde schijf kan benaderen via een cif verbinding

alvast bedankt

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

in de etc/samba/smb.config moet je een paar regeltjes toevoegen voor de /media/usb

dan is die ook gedeeld in je netwerk

[Externe harddisk]
  comment = The external drive
  path = /media/usb
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

en natuurlijk de receiver even herstarten

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst: (aangepast)

Hartelijk dank Tonski maar als ik dit path nou weer naar media/hdd wil hebben hoe doe ik dat dan ???

Zie net trouwens in die samba config dat het path staat op /media/hdd kan ik dat ook aanpassen naar media/usb om de voledige capiciteit van die harde schijf te kunnen benutten of gaat dat niet werken ?

aangepast door Vriendje Stokvis
Geplaatst:

je bedoelt hoe Openpli die externe disk mount als device?

dat moet ook mogelijk zijn, maar dan moet je hem ook niet telkens eruit trekken

daar het device duidelijk via de USB poort via een automount op de default gezet wordt

je moet dan de het device media/usb umount in telnet intikken zodat /media/usb niet gebruikt wordt

en dan moet je dat device mounten aan /media/hdd

heb de syntax niet in het hoofd paraat, maar wellicht komt dat nog

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ga naar Menu> Applicaties > Groene knop indrukken (Downloaden) > Systemplugins > Mountmanager en op ok drukken voor installatie

4.jpg

unmount en dan opnieuw mounten als :media/HDD

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst: (aangepast)

Solo 4K heeft toch 2 USB poorten?

indien je flasht kun je dus de schijf eraan laten

p.s.

of is dat een schijf met usb voeding via tweede usb kabel?

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

De harde schijf gaat idd met een usb voedingskabel naar de solo 4k toe dat klopt ja.

Maar als ik jullie dus goed begrijp kan ik vanuit het menu unmount doen wat nu dus staat op media/usb en dan mounten /media hdd

En dan ben ik de opnames ook kwijt want zal eerst schijf moeten formateren toch ??? en dan mounten

alvast bedankt

Geplaatst:
2 uur geleden zei Vriendje Stokvis:

De harde schijf gaat idd met een usb voedingskabel naar de solo 4k toe dat klopt ja.

Maar als ik jullie dus goed begrijp kan ik vanuit het menu unmount doen wat nu dus staat op media/usb en dan mounten /media hdd

En dan ben ik de opnames ook kwijt want zal eerst schijf moeten formateren toch ??? en dan mounten

alvast bedankt

Wat verzint u toch allemaal, mounten is niet meer dan de toewijzing van de harde schijf of USB schijf/stick aan het besturingssysteem, ga a.u.b niet allerhande zaken gaan verzinnen, die er ook niet staan.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...