Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben blij dat jullie er  in ieder geval nog om kunnnen lachen , en ben blij voor jullie dat jullie wel de slimheid hebben om dit voor elkaar te krijgen.

zoals ik al zei ik krijg in die mountmanger geen hdd optie maar alleen een sda1 optie.

Maar weet je zal jullie twee er niet meer mee vermoeien.

Kunnen jullie  2 je tijd in ieder geval steken in iemand die er geen  10 dagen over doet.

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

@Tonski in ieder geval  bedankt zover voor jou hulp

Ook via telnet kreeg ik het niet voor elkaar, toen ik de schijf weer wou mounten kreeg ik een melding van kan ntfs niet mounten snap ik niet want deze schijf heeft altijd alleen aan de VU gehangen en niet aan een windows pc.

Het vreemde is ook als ik via de windows verkenner een bestand  op die schijf probeer te zetten geeft dee aan dat ik 1,36GB te kort kom.

Doe ik hetzelfde bestand  via dcc kopieren naar exact dezelfde /media/sda1 map lukt het wel.

Mischien moet ik het maar acepteren

in ieder geval bedankt voor het meedenken

Geplaatst: (aangepast)
2 uur geleden zei Vriendje Stokvis:

Ben blij dat jullie er  in ieder geval nog om kunnnen lachen , en ben blij voor jullie dat jullie wel de slimheid hebben om dit voor elkaar te krijgen.

zoals ik al zei ik krijg in die mountmanger geen hdd optie maar alleen een sda1 optie.

Kunnen jullie  2 je tijd in ieder geval steken in iemand die er geen  10 dagen over doet.

Onder Linux is sda1 de eerste beschikbare HDD (Hard Disk Drive), sda2 is dan de tweede HDD enz...

Hieronder zie je ook een USB schijf aangesloten als sdb1, die dan gemount is als /media/usb

Als je dus sda1 instelt voor je HDD, dan krijg je als mount /media/hdd, en zolang deze aangesloten blijft houdt linux (Enigma) dat zo vast.

Dit is ook de standaard locatie voor je opnames in OPENPLI en andere images.

10eoc9x.jpg

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

4 uur geleden zei Vriendje Stokvis:

Mijn opmerking over moeilijk doen terwijl het makkelijk kan, was natuurlijk voor Tonskidutch bedoeld. Vreemd dat je dat niet begrijpt.

En ik vind je, eerlijk gezegd, nogal ondankbaar, vooral gezien het feit dat ik speciaal voor jou tijd erin gestoken heb om OpenPLi 6.2 in OpenMultiBoot te installeren om jouw situatie zoveel mogelijk na te bootsen en te kijken hoe het mounten in OpenPLi 6.2 werkt. (Ik had OpenPLi 4.0 in mijn DM800HD maar die gebruik ik al een lange tijd niet meer).

Dit gaat zoals ik in mijn vorige bericht schreef wat je, uit je opmerking opmakend, niet eens geprobeerd hebt?:

1. In MountManager op het knopje Menu op de AB klikken en dan

2. met het pijltje naar rechts op de AB het gewenste Mount point kiezen. (Zie 2de en 3de screenshot hieronder).

3. Klik op OK op de AB zoals in de rode balk onderin is aangegeven. (Zie 2de en 3de screenshot hieronder).

Dit geldt ook voor de USB stick die ik (ook speciaal voor jou) in NTFS geformatteerd heb. Nadat ik hem erin gedaan had, stond die in MountManager als /media/sdc1 gemount. Toen op Menu geklikt op de AB en met het pijltje naar rechts op de AB voor Mount point  /media/hdd gekozen. 

722018652_MountmanagerOpenpli1.JPG.02bc2c29c10f49c02f42e6a2af453b88.JPG

1923883405_MountmanagerOpenpli2.JPG.c8abbc0a8c9ef04d0fbf8ff25ceaae36.JPG 1702068351_MountmanagerOpenpli3.JPG.1034c7c5b378def794ca3186225bb300.JPG

E.e.a. lijkt mij eenvoudiger dan met Telnet zitten klooien wat voor een standaardgebruiker totaal overbodig en zelfs verwarrend is, om over de kans dat die het systeem in de soep laat draaien maar te zwijgen. Maar goed, als jij liever de 'oplossingen' van Tonskidutch volgt, dan moet je dat vooral doen. Niemand houdt je tegen.

aangepast door beeheap
Geplaatst:
13 minuten geleden zei beeheap:

was natuurlijk voor Tonskidutch bedoeld. Vreemd dat je dat niet begrijpt.

hoezo dat dan...?

ik ondersteun het gebruik van de mountmanager helemaal

echter daar komt vriendje niet mee uit de voeten

omdat de uitleg van jullie in aanvang van het topic te gebrekkig is betreffende de mountmanager + de informatie wat vriendje stokvis gedaan heeft in detail ontbreekt

geen probleem hoor als je het verheldert

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ok hartelijk dank iedereen voor de duidelijke hulp

En Beeeap sorry dat ik dat  verkeerd begrepen heb, maar het ging  mij ook meer om de opmerking (al 10 dagen zitten klooien)  laat me   je 1 ding zeggen daar zit ik ook niet op te wachten hoor..

En ook ik kies graag voor de makkelijkste weg.

Hartelijk dank voor je hulp.

Het behouden van de juiste mounts, ook na verwijdering en daarna weer aansluiten van hard disks en/of usb-sticks heb ik ooit opgelost met het bestand fstab in de map /etc

Je koppelt daar een mount (bijv. /media/hdd of /media/usb of /media/hdd1 etc.) Aan de UUID van de hard disk of USB stick.

Wellicht dat die genoemde mount manager dat ook doet? (Dus makkelijker).

Anders zou ik even moeten opzoeken hoe het format van het bestand fstab is en hoe je ook al weer precies aan het UUID van een hdd of USB stick komt.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
8 uur geleden zei Alex1970:

Het behouden van de juiste mounts, ook na verwijdering en daarna weer aansluiten van hard disks en/of usb-sticks heb ik ooit opgelost met het bestand fstab in de map /etc

Je koppelt daar een mount (bijv. /media/hdd of /media/usb of /media/hdd1 etc.) Aan de UUID van de hard disk of USB stick.

Wellicht dat die genoemde mount manager dat ook doet? (Dus makkelijker).

Anders zou ik even moeten opzoeken hoe het format van het bestand fstab is en hoe je ook al weer precies aan het UUID van een hdd of USB stick komt.

Goed lezen wat er in de titelbalk van de 1ste screenshot hierboven staat. 😉

Geplaatst:

Update

Inmoddels heb ik zonder erg de harde schijf in een andere usb ingang gestoken

Toen bleek ineens zonder dat ik er erg in had en er zelf iets aan gedaan had wel een hdd optie te benaderen te zijn via  windows

Dus onverwacht toch opgelost.

Alemaal bedankt voor de hulp

Geplaatst:
Op 4-9-2018 om 08:44 zei beeheap:

Goed lezen wat er in de titelbalk van de 1ste screenshot hierboven staat. 😉

Sorry, was laat om dat te lezen en ik schreef al: Als die plugin hetzelfde doet, dan is dat natuurlijk makkelijker.

3 uur geleden zei Vriendje Stokvis:

Update

Inmoddels heb ik zonder erg de harde schijf in een andere usb ingang gestoken

Toen bleek ineens zonder dat ik er erg in had en er zelf iets aan gedaan had wel een hdd optie te benaderen te zijn via  windows

Hopelijk blijft dat zo, ook als je hem weer terugplugt in dezelfde poort.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...