Ga naar inhoud


oude VU duo als client gebruiken


Angeline

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel in de huiskamer een oude VU+ duo staan. Deze is sloom aan het worden, en kan vaak niet wat ik wil en loopt dan vast. Tijd voor een nieuwe. Mogelijk gaat dit weer een VU+ worden, want ik heb hier goede ervaringen mee. Welke, weet ik nog niet, maar er moet wel een HDD in kunnen.

 

 

In mijn slaapkamer boven, aan de andere kant van mijn huis, staat een televisie. Deze heeft geen schotelaansluiting, en dit kan ook niet. De aansluiting voor de schotel is aan de andere kant van het huis en (zichtbare) kabels trekken door het huis is geen optie. 

 

Ik zou graag in mijn slaapkamer ook schoteltv kunnen kijken. Is dit mogelijk? Kan je een VU+ (mijn oude hopelijk) zo instellen als client dat hij naar de zenders van de nieuwe ontvanger kan kijken? Ik heb wel een internet aansluiting in de slaapkamer namelijk. 

 

Handig om te weten misschien: ik gebruik maar 1 satelliet: Astra 2 

 

aangepast door Angeline
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is super! Dan kan ik inderdaad een mooie nieuwe (snelle) VU+ kopen voor de huiskamer, maar de oude, waar op zich verder niets mis mee is, blijven gebruiken. 

 

Er zit een HD in mijn oude VU+ duo, kan ik met een remote stream converter ook nog opnemen hierop? Want het vervelende is dat bijna alle huidige (interessante / betaalbare) VU+ modellen een kleiner formaat schijf willen dan een 3,5 inch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook degene waar ik naar keek. Die zijn nog betaalbaar, hebben een dual tuner, er kan een HDD in. En als de oude dan ook nog gebruikt kan worden voor opnames, dan is dat heel fijn. Ik heb nog naar andere merken zitten kijken, maar ik kom steeds toch weer terug op een VU+ model. 

 

Is het werken met de remote stream converter moeilijk? Of op zich wel snel op te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken het van de VTI images en daarmee is het inrichten een fluitje van een cent

maar op Openpli gaat het ook heet alleen ander remote channel stream converter

 

heb het zelf destijds geïnstalleerd gehad toen ik nog meerdere VU's had staan

 

de VU+ heeft een heel goede support door imagebakkers en plugin makers, dat valt bij die andere merken (behalve de Dreambox) gewoon tegen

niks mis mee erbij te blijven dus:rolleyes:

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk! Het gaat een UNO 4K SE worden. Nu nog kijken of ik zelf een HDD koop of er (voor het gemak) een laat inbouwen. Bij de duo was het wel zo dat je heel specifiek moest zoeken naar een bepaalde harde schijf type, ik weet niet of dit bij de nieuwere VU+ modellen ook is. 

 

Weet jij of inbouwen alles openschroeven is en dan inbouwen of is het zo een modern systeem waar je het van achter zo naar binnen kan glijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een punt om rekening mee te houden. Zelf nooit naar gekeken van welke type, maar ik heb een 1TB ssd en een externe HDD via USB onder de kast, in zitten. Dit omdat een gewone HDD harde schijf veel meer warmte afgeeft en mijn VU praktisch ingebouwd is. Ik begreep dat de uhd VU’s meer warmte afgeven t.o.v de oudere VU’s.

 

iemand ooit gemeten?

 

bij tweakers.net ( price watch ) beginnen, daar vind je veel info van vele leveranciers en hun prijzen in een tabel. 

 

 

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

is goed voor de wintermaanden

is nog geen uitval bekend wegens warmte, alleen mensen die oververhit raken

Apart, ik heb een vervanging toestel gekregen wegens over verhitting, bij de volgende heb ik de HDD vervangen door de SSD omdat het crashte, en de eerste vier hits over vu+ en oververhitting via zoeken, gelijk raak.

ook op dit forum.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...