Ga naar inhoud


oude VU duo als client gebruiken


Angeline

Aanbevolen berichten

beste Ipadawan

als je dat over te heet worden leest, dan geld dat voor elke receiver die in een kast ingebouwd staat

daar ik geen last van, die staat vrij luchtig opgesteld

 

angeline,

de grootte van de disc is een inschatting betreffende hoeveel jij opneemt

als er meer en meer UHD wordt uitgezonden is het natuurlijk ook logisch dat de opnames meer Gigabytes qua bestandsgrootte innemen

 

Maar eigenlijk is de originele vraag beantwoord en is de keuze van een HDD of SDD en de grootte ervan weer een eigen topic.

Dat over welke HDD kiezen kwam sowieso al vaker aan de orde. En dat zijn dagprijzen qua merk en t.o.v. WD die elke fabriek opkoopt.

aangepast door Tonskidutch

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei Angeline:

..Het gaat een UNO 4K SE worden. Nu nog kijken of ik zelf een HDD koop of er (voor het gemak) een laat inbouwen. Bij de duo was het wel zo dat je heel specifiek moest zoeken naar een bepaalde harde schijf type, ik weet niet of dit bij de nieuwere VU+ modellen ook is. 

 

Weet jij of inbouwen alles openschroeven is en dan inbouwen of is het zo een modern systeem waar je het van achter zo naar binnen kan glijden?

 

@Angeline, ik dacht dat dit hier nog niet genoemd is maar het is geen kwestie van inbouwen zoals bij de oudere redevers waar de kast open moest en gedoe met kabels..

 

De UNU 4K SE heeft net zoals nu al bij meerder typen van VU+ aan de achterkant een van buitenaf toegankelijk slede waar je een hele normale 2.5" HDD met 4 schroefjes op bevestigd en dan schuif je de slede incl. HDD er zo in de VU+, het kind kan de was doen, zie bijlage.

 

N.B. en een gewone HDD van WD of Toshiba of ..... is voldoende, niets bijzonders.

 

 

VU-Solo4K-hdd-install.jpg

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Ultimo 4K moest toch echt de kast open... en er moest een kabel aangesloten worden.

Maar het was binnen 10 minuten klaar... dus niet echt een groot karwei.

Ik had de receiver en de disk samen besteld... maar de disk werd toch niet ingebouwd geleverd. Er zat wel een erg duidelijke aanwijzing bij hoe ik het mest doen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lastig is het niet,

bij de oude DUO was er wel een voorkeur voor de HDD qua images

is met die nieuwe UNO4K SE echt niet meer aan de orde

 

wel belangrijk,,,, >>>

Citaat

Also Sata (II oder III, denke nicht das man I noch findet zu kaufen) + max. 10.5mm Bauhöhe + 2.5" + passende Kapazität

bron Clemens

10,5 mm dik

aangepast door Tonskidutch

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Sverige:

Bij de Ultimo 4K moest toch echt de kast open... en er moest een kabel aangesloten worden.

 

 

Ik heb ook niet geschreven dat bij ALLE VU+ 4K ontvangers een slede voor de HDD wordt gebruikt maar wel bij meerdere zoals bij de UNO 4K SE en SOLO 4K SE..

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

oververhitting ? Zit daar dan geen ventilator op met snelheidsregeling via de image ?  Bij mijn duo2 en openvix zet ik gewoon tijdens die warme dagen de ventilatorsnelheid wat hoger en dan blijft de temperatuur lekker beneden 40 graden.Zelfs bij langdurig gebruik van HDD.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekke vraag, maar kan ik de huidige bestanden van mijn opnames die op mijn vu duo staan kopieren en dus afspelen naar de uno 4k se?

 

ik ga voor een 2 TB schijf, dus het zou fijn als de oude opnames gewoon nog in de huiskamer te spelen zijn.

 

ook, ik herinner me met de oude vu duo ooit iets te moeten doen met bootloaders, is dit nog nodig? Of kan ik gewoon de pli downloaden die nodig is en dan lekker aan de slag gaan?

 

bestelling is overigens gedaan! 

Denk er over om oude te verkopen en dan via een werkende app in andere ruimtes te kijken op mijn ipad pro. Zou met een snellere vu vast moeten werken!

2 uur geleden zei Jürgen:

 

@Angeline, ik dacht dat dit hier nog niet genoemd is maar het is geen kwestie van inbouwen zoals bij de oudere redevers waar de kast open moest en gedoe met kabels..

 

De UNU 4K SE heeft net zoals nu al bij meerder typen van VU+ aan de achterkant een van buitenaf toegankelijk slede waar je een hele normale 2.5" HDD met 4 schroefjes op bevestigd en dan schuif je de slede incl. HDD er zo in de VU+, het kind kan de was doen, zie bijlage.

 

N.B. en een gewone HDD van WD of Toshiba of ..... is voldoende, niets bijzonders.

 

 

VU-Solo4K-hdd-install.jpg

 

Dank je voor deze info, dit is inderdaad een 'eitje'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen gekke vraag, de op de DUO opgenomen content is feitelijk compatibel met de nieuwe UNO 4K dus dat is geen probleem.

Ik weet niet om hoeveel GB het hierbij aan opnamen gaat want het overzetten van de oude DUO HDD naar de nieuwe UNO 4K HDD kon weleens heel lang duren.

Maar goed daarvoor zijn meer wegen die naar Rome leiden en vallen hier buiten dit topic.

Wat je wel kunt overwegen is om de DUO te handhaven en als cliënt in het netwerk van de nieuwe UNO op te nemen, de DUO HDD te scharen en dan vanuit de UNO 4 K af te spelen.

Immers brengt een DUO bij verkoop nog nauwelijks iets op.

 

Met Bootloaders e.d. heb je met de nieuwe generatie ontvangers geen omkijken meer naar.

 

Ik begrijp dat jij OpenPli gebruikt, wellicht is het ook nog het overwegen waard ok eens VTI op de ieuwe UNO te installeren.

Sommige dingen functioneren onder VTI makkelijke of beter en sommige plug-ins zijn alleen in VTI ter beschikking, VTI is immers alleen voor VU+ ontvangers geschreven.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist om die reden ben ik jaren geleden overgestapt naar centrale opslag middels een dikke NAS. Intern netwerk is meer dan snel genoeg, de NAS wordt gesynchroniseerd met een 2de NAS en een losse HDD. Geen bestanden die gekopiëerd moeten worden als een ontvanger wisselt, geen extra warmtebron in de ontvanger.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beetje off topic - bij mijn eigen topic - maar ik loop vast in de configuratie van de tuners.

 

ik heb een quad lnb waar twee kabels inzitten. Deze twee kabels gaan naar de twee ingangen op de nieuwe vu+ uno 4k se. 

 

Welke instellingen moet ik gebruiken bij de tuner configuratie voor tuner A en B om deze optimaal te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke software gebruik je?

Anders even een nieuw onderwerp aanmaken, dat zorgt voor duidelijkheid in de onderwerpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...