Ga naar inhoud


motor olie


blitz10

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Acea A3/B4 APIS N/CF dan kan je gerust aannemen dat deze van hoogwaardige kwaliteit is, Valvoline is het merk blijkbaar.

 

"A3/B3" omvat de minimumkwaliteiteisen voor benzine en (indirect ingespoten) dieselmotoren.

"A3/B4" omvat dezelfde vereisten maar is tevens bedoeld voor direct ingespoten dieselmotoren. "A3/B4" kan dus "A3/B3" volledig vervangen .

 

"A5/B5" kan gezien worden als de "brandstofbesparende variant" van "A3/B4". "A3/B3" en "A3/B4" worden het meest gevraagd.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook niet over de valvoline olie gehad maar over de techno olie daarentegen wat wel kan zijn is dat vaak de valvoline die bij de action staat oud is dit kan opzich niet zoveel kwaad het enige is dat de werking van de dopes niet meer optimaal kunnen zijn maar valvoline is gewoon een A-merk dan even terug komen dat vogelzang het wel gebruikt in zijn auto dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten ( als het techno betreft ) overigens was het gewoon een voorbeeld hoe de kwaliteit van nieuwe olie hoort te zijn wij hebben ook naar de dikte gekeken uiteraard en wat ze op de verpakking zetten wil niet zeggen dat het erin zit het enige wat ik ermee wil zeggen is dat je daar bij A merken wel vanuit kan gaan anders zouden de fabrikanten die goedkope zooi er ook wel in gooien en voor een oude auto is het goed genoeg maar met de nieuwere auto's zou ik er gewoon mee oppassen het is niet voor niets dat de A merken wel een approval krijgen van de fabrikanten en het merk wat ik toevallig voer is niet eens de duurste uit de lijn olie die er bestaat hier heb ik voor gekozen omdat het prijs technisch nou net goed zit verder wil ik er niet teveel woorden aan vuil maken en mensen moeten doen wat ze niet laten kennen zolang er mensen zijn die dit gebruiken blijven wij als monteurs gewoon werk houden ;)

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je een auto van 300 euro hebt kan je het risico nemen, maar met mijn wagen ga ik het risico niet lopen.

Ik onderschrijf het betoog van kermetkikker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik onderschrijf het betoog van kermetkikker niet.

 

1. In zijn eerste reactie was Action olie troep. Nu nuanceert hij dit dat het over Techno gaat en niet over Valvoline.

2. Wel dat de Valvoline die bij de Action staat vaak oud is. Insinuatie of enig bewijs?

3. Voorbeeld hoe de kwaliteit van nieuwe olie hoort te zijn. Insinuatie of enig bewijs voor deze stelling dat kleurverschil uitmaakt wat goede olie is?

4. We hebben ook naar de dikte gekeken. Hoe doe je dat wetenschappelijk, met de betreffende lamp of met je vinger? Ook hier weer insinuatie of enig bewijs?

5. Wat ze op de verpakking zetten wil niet zeggen wat er in zit. Insinuatie of enig bewijs? We hebben het hier over suggereren van consumentenbedrog!

6. Voor mensen die dit gebruiken blijven wij als monteur gewoon werk houden.

Suggereert dat we voor iets simpels als olie verversen bij een garage moeten zijn.

7. Tot slot geen enkel argument waarom Techno van Action troep is.

 

TS begon over bijvullen met een andere olie. 5W40 bij 5W30. Zelf doe ik dat niet maar ik heb nog geen goede grond gehoord waarom Action olie (Techno) troep zou zijn.

Wel dat het A-merk Valvoline bij Action allerlei bedenkingen heeft.

Kan ik dit samenvatten met broodnijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De viscositeit is slechts een parameter van olie.

Dat betekent niet dat het verstandig is olie te mengen wanneer de viscositeit overeen komt.

Die viscositeit is opgegeven bij verschillende temperaturen per viscositeitsgraad, hetgeen voor een hogere of lagere viscositeit in het mengsel kan zorgen als je zou mogen verwachten.

 

Vergelijk het met een gloeilamp, niet elke lamp van 20 Watt is uitwisselbaar, er bestaan 12 Volt en 220 Volt lampen van 40 Watt, maar die zijn niet te mengen in het gebruik.

Minerale olie, synthetische olie, long live olie, naaimachine olie, kruipolie, boorolie....

Allemaal olie, maar of het verstandig is die met elkaar te mengen.

 

Het mogen mengen staat en valt met de motor waar die olie in gebruikt wordt, en het antwoord is nog open.

Misschien is het wel een grasmaaier?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaa om. Ik wil toch niet dat ineens de motor het begeeft door slechte olie. Daarvoor is een motorrevisie veel te duur. 

De grote bedrijven doen veel ingewikkeld onderzoek door profs naar goede olie.

En hoe kan dan iemand goede olie voor zo weinig verkopen. Dan moet er iets aan de hand zijn...........

aangepast door moonchild

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motorolie komt niet van een bedrijfje op het industrieterrein. Vergelijk het met benzine. De tankauto van gerenormeerde  bedrijven  haalt het uit hetzelfde reservoir als de benzine van witte pompen. Met olie is het net zo. Als de prijs bij Action of elders je doet vermoeden dat het te goedkoop is doe je je gevoel een dienst en geef te veel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan weet je ook dat die tankwagen gevuld wordt met benzine uit een reservoir, maar per merk met verschillende toevoegingen.

En voor wat betreft olie uit een reservoir, ik neem aan dat er een reservoir is voor minerale olie en een ander reservoir voor synthetische olie.

Dus voor mijn idee gaat je vergelijking mank.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet gehad over olie uit een reservoir maar over benzine dat uit een raffinaderij onder merknaam en andere namen verkocht wordt. Aan de pomp scheelt dat snel 10 cent/liter zonder enig kwaliteitsverschil. Voldoende over te vinden.

Idem voor motorolie. Nogmaals niet mengen bij moderne motoren maar als de kwalificaties gelijk zijn neem dan de goedkoopste.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benzine en motorolie komt bij formule 1inderdaad niet van de witte pomp.

Zelf rijden we maximaal 130km/uur en acceleratie naar 100km haal ik niet in 20 sec.

Dus ik heb het over de meest goedkope benzine en de meest goedkope geschikte olie voor onze auto's. Dan doen ze waar je ze voor gekocht hebt. Rijden.

Als je geld naar de... pomp en de garage wiltl brengen, ga je gang.

 

Morgen de Volvo 850 van mijn zoon olie (eerst flushen ), filter en bougies vervangen.

Die heeft al 25 jaar geen garage gezien.  Net als alle auto's die ik tussen mijn 18e en 70+ heb gehad. Die gingen pas naar de sloop als  het chassis verrot was.

Een  jaar terug de 1e maal in mijn leven in een garage geweest wegens een  versleten koppeling. Had geen zin om voor mijn garage een dag op straat te liggen.

 

Ik ben geen automonteur maar met enig nadenken en vragen blijkt het normale onderhoud heel simpel te zijn. Scheelt heel veel geld.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...