Ga naar inhoud


Prijzen Windows 10 licenties


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat mijn 2 jaar geleden aangekochte Win 10 licentie op de een of andere wijze niet meer door MS geaccepteerd wordt en ik toch af en toe Win 10 op mijn MacBook veilig wil gebruiken overweeg ik een nieuwe licentie on-line te bestellen.

 

Nu viel mij op dat als ik via Google op het Internet kijk ik bij de eerste paar aanbiedingen al prijzen zie staan tussen € 10,= en € 20,=.

Ik weet dat ik 2 jaar geleden ook maar zoiets van € 70,= voor de Win 10 licentie heb betaald maar dit is wel erg goedkoop, is dit wel legaal?

Feitelijk zou ik zeggen ja want zo’n grote hoeveelheid aanbieding onder de € 20,= kan bijna niet illegaal zijn maar misschien heb ik het mis.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer ik op de Microsoft store kijk kost Win 10 wel beduidend meer.

Op de website van mijn zakelijke leverancier kost Win 10 rond de € 100.

 

Alles wat beduidend onder deze prijs ligt, tja....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee,  via een PC winkel gaat ook.

Bij een grote retail markt kost WIN 10 ruim boven de € 140., ongeveer de prijs die Microsoft in haar store aanbiedt.

 

Die prijs die ik zakelijk betaal is denk ik aardig de ondergrens voor een legale versie.

Alleen grote bedrijven met 1.000+ licenties zullen een betere bundel prijs krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jürgen:

Omdat mijn 2 jaar geleden aangekochte Win 10 licentie op de een of andere wijze niet meer door MS geaccepteerd wordt...

 

Een licentie is toch levenslang geldig? Heb je geen account bij MS (bijv. een gekoppelde hotmail account) via welke je de licentie(s) kan beheren? Anders gewoon even contact opnemen met MS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen de boxed full version (in de microsoft store en enkele speciale pC winkels) is op elke andere machine voor de levensduur en een upgrade van windows 10 naar 11 geldig

er zijn heel veel soorten licenties bij Microsoft (dat is al eens een topic geweest op sat4all)

 

en daarmee wordt extreem veel mee gerommeld op de internetshops en in vele gevallen is het weg gegooid geld qua prijs en tijd die je er mee voor lief neemt

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Psychosammie:

Er komt geen Windows 11

Denk je dat echt? Windows 10 begint na die updates echt wel trager te worden iets dat ze zeiden dat dit niet zou gebeuren, dus uiteindelijk zal ook 10 uit zijn kleertjes barsten. Microsoft heeft Windows al vanaf beginne verkeerd opgezet en het enige wat ze doen is de schil veranderen en intern blijft het vrijwel hetzelfde. Misschien geen Windows 11 maar er gaat hoe dan ook weer iets nieuws komen want Windows 10 gaat net zoals zijn voorgangers dezelfde kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...