Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 uren geleden, ceesv zei:

De boeren zijn jarenlang met nieuwe regels opgescheept waardoor ze telkens weer kostbare investeringen moesten doen.

Nu gaat 40 tot 70 % van deze boeren te horen krijgen dat ze hun bedrijf moeten stoppen.

Een dialoog is niet mogelijk, ook technische veranderingen om tot reducering te komen zijn onbespreekbaar.

Ik kan me wel wat voorstellen bij wat er nu omgaat in een boer zijn hoofd.

Ik ben bang dat dit niet goed gaat komen.

Bedenk dat jij morgen aan de beurt kan zijn met regelgeving.

Helemaal mee eens. De regering heeft constant nieuwe (straffere) eisen neergelegd.

Nu komt de regering erachter dat dat allemaal niet voldoende was.

De regering hoort de kennis te hebben wat de nieuwe eisen voor de toekomst voor een effect hebben.

Zij worden immers ondersteund door adviseurs, rekenkamers en noem maar op.

De regering zou zich diep moeten schamen wat zij zinloos hebben aangericht.

En nu? Nu zijn de boeren alsnog helemaal de Sjaak.

En dan komt er nog een ander probleem om de hoek kijken. Er wordt enorm veel geëxporteerd

door de boeren waar de regering een flink graantje van meepikt.

En wie gaat dat gat (bij grote krimp van de boeren) daarna betalen? Inderdaad, wij met zijn allen.

Daarnaast geldt dat andere landen meer moeten produceren dus het stikstofprobleem wordt

dan alleen maar verlegd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
18 uren geleden, minplus zei:

Wat dat betreft kijk ik met afschuw naar wat boeren met trekkers die hier enorme invloed hebben, terwijl je weet dat maar 2% van de Nederlanders boeren zijn

Ik kijk met nog veel meer afschuw hoe een stel idioten in Brussel en Den Haag zo'n beetje alles naar de knoppen helpen met hun zelfverzonnen stikstof probleem. Maar ja , met een asielinstroom van gemiddeld 1000 per week moet je ieder jaar een nieuwe stad bouwen. Zou dat soms het probleem zijn?

• Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
6 uren geleden, ceesv zei:

Zelfs in het buitenland gereden kilometers zouden meetellen.

Ja, die zat er aan te komen hè. Iedereen een kastje in de auto zodat ze precies weten waar je wanneer bent. En natuurlijk de App voor je sociale status.

Als er nou nog een sukkel is die zegt dat hij niets te verbergen heeft, die moeten ze ......

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:
7 minuten geleden, Psychosammie zei:

Ik kijk met nog veel meer afschuw hoe een stel idioten in Brussel en Den Haag zo'n beetje alles naar de knoppen helpen met hun zelfverzonnen stikstof probleem. Maar ja , met een asielinstroom van gemiddeld 1000 per week moet je ieder jaar een nieuwe stad bouwen. Zou dat soms het probleem zijn?

Ik begrijp dat jij het bedreigen van (kinderen van) politie,  politici, gemeenteraadsleden, etc. normaal vindt.

Ik niet. Het begint richting coca-maffia te gaan inmiddels. Ik weet niet of je kinderen hebt, ik wel....

Wat het zelf verzonnen probleem betreft toch een paar dingen:

https://www.milieucentraal.nl/klimaat-en-aarde/milieuproblemen/stikstof-in-de-lucht-en-bodem/

https://nos.nl/artikel/2307260-kan-de-ruime-duitse-stikstofnorm-ook-in-nederland

Wat de asielzoekers betreft nou je dat erbij sleept:

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2022/01/10/de-asielinstroom-van-week-1-bedroeg-ongeveer-600

Het gaat dus om: De asielinstroom van week 1, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en nareizigers bedroeg ongeveer 600. Dit was de laatste meting die ik zag en daarvoor varieerde het.

Hoeveel daarvan zijn 1e aanvragen en nareizigers?  Want daar gaat het om. Wie weet zijn het er 100.

Wel eerlijk zijn..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
16 minuten geleden, minplus zei:

Wel eerlijk zijn..

Hier is je overzicht. Iedere week weer.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2022/01/03/asielinstroom-per-week-2022

Geplaatst:
27 minuten geleden, minplus zei:

Ik begrijp dat jij het bedreigen van (kinderen van) politie,  politici, gemeenteraadsleden, etc. normaal vindt.

Ik kan volkomen begrijpen dat je door het lint gaat als het bedrijf waarvoor je jarenlang hard gewerkt hebt, en voor jou je vader en misschien je opa, volledig naar de knoppen geholpen wordt door een stel incompetente knoeiers in Brussel / Den Haag. Dat vind ik pas maffia praktijken.

En de rest van Nederland zit er een beetje achterlijk bij te kijken.

Geplaatst:
2 uren geleden, Psychosammie zei:

Ik kan volkomen begrijpen dat je door het lint gaat als het bedrijf waarvoor je jarenlang hard gewerkt hebt, en voor jou je vader en misschien je opa, volledig naar de knoppen geholpen wordt door een stel incompetente knoeiers in Brussel / Den Haag. Dat vind ik pas maffia praktijken.

En de rest van Nederland zit er een beetje achterlijk bij te kijken.

Het agrarisch bedrijf is door het grootkapitaal de afgelopen 50 jaar een kant op geduwd en de politiek heeft daar toen aan meegewerkt, mede door het neo-liberalisme als ideaal te zien (geld is wat telt), iets wat overal in onze maatschappij voor ellende heeft gezorgd.

Nu is men eindelijk gedwongen om maatregelen te nemen, iets wat men lang heeft verdomd.

Vele beroepstakken zijn de afgelopen jaren uitgeroeid of uitgedund zonder vergoeding en nu moeten de boeren inleveren, vermoedelijk tegen een enorme vergoeding. Dat is triest voor velen maar helaas onvermijdelijk.

En voor de gezondheidszorg, het onderwijs, politie, brandweer en noem maar op gaat het tigtig jaren duren om het te herstellen als het ooit al lukt en daar ben ik als rasoptimist aardig pessimistisch.

Maar het is geen enkel argument om onze democratie proberen kapot te maken door mensen te gaan bedreigen. Dan ben je als Trump bezig.

En het valt me van je tegen dat je het met drogredenen verdedigt.

Geplaatst:

De enige oplossing is om koeien en varkens te leren zwemmen!

Of je stemt niet op de partijen waarvan je denkt dat ze onbekwame ministers en staatssecretarissen aanleveren voor een coalitie PUNT

Als ik de nieuwsberichten mag geloven zouden er nu 13 tweede kamer zetels voor de BBB zijn als er verkiezingen waren! (overstappers van de VVD ha)

The Crying Cowboys

Aaron Rux

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)
17 uren geleden, minplus zei:

En daar haalde ik dus die laatste aan. Met 600 waar iets van 100 van overblijven. Maar dat snapte jij dus niet. Even op klikken.

Een aanname helemaal nergens op gebaseerd. Maar dat snap jij dus niet. 

Volgens het CBS

https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asiel-migratie-en-integratie/hoeveel-immigranten-komen-naar-nederland-#:~:text=Wie immigreerden%3F-,In 2021 immigreerden 250 792 personen naar Nederland.,de totale immigratie in 2021.

aangepast door Psychosammie

Geplaatst: (aangepast)
15 uren geleden, minplus zei:

mede door het neo-liberalisme als ideaal te zien (geld is wat telt), iets wat overal in onze maatschappij voor ellende heeft gezorgd.

Het kapitalisme is misschien niet perfect maar wel het beste. 

Nu is men eindelijk gedwongen om maatregelen te nemen, iets wat men lang heeft verdomd.

Kul. Als je maatregelen wil nemen doe je iets aan het aantal mensen. Je gaat geen bedrijfstakken kapot maken waar je afhankelijk van bent en dus nog afhankelijker van het buitenland wordt. Nu stellen we nog wat voor in de wereld, straks zijn we alleen nog maar EU eenheidsworst. 

Maar het is geen enkel argument om onze democratie proberen kapot te maken door mensen te gaan bedreigen

Ben jij nog van mening dat we een democratie hebben? Waarbij politieke partijen elkaar bij voorbaat uitsluiten? Met een Rutte die na zijn eerste periode al over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen was? Met Hugo schoenen die na zijn eerdere prutswerk nu ergens anders geen verstand van mag hebben? 

Als mensen zich langdurig niet meer vertegenwoordigd voelen kan je opstand verwachten. 

aangepast door Psychosammie

Geplaatst:
1 uur terug, Psychosammie zei:

Ben jij nog van mening dat we een democratie hebben?

De betekenis is veel belangrijker; de meerderheid stemt en kiest dus een beleid en de rest accepteert dat er volgens het meerderheidsprincipe gekozen is voor dat beleid.

Dat is heel simpel en onomstootbaar als principe.

Waarom ze zo kiezen is natuurlijk wel een beetje waziger,

a - omdat ze de wet niet kennen

b - omdat ze natuurlijk geen ter zake zijnde experts zijn

c - omdat het altijd een som is van het aantal zaken die je het meest bevallen aan de beleidsvoorstellen (en enkele zijn minder)

d - dat er een heel parlement en eerste kamer meekijken en vragen stellen over het beleid van een coalitie en aangepaste of nieuwe wetten is iedereen ontgaan.

Zodra de democratisch samengestelde coalities en dus regering rond die 50% liggen qua voor en tegenstanders bij de kiesgerechtigden is er altijd gesteggel over de autorisatie. Dat is echter geen reden om amok te voeren tegen het beleid. Amok = ook terreur en verzet.

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
6 uren geleden, Psychosammie zei:

Je verwart asiel-aanzoekers met immigranten. Een aardbeien-plukker uit Polen is geen asiel-aanvrager.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...