Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Geweldig, hier in België uiteraard hetzelfde gedoe.

 

Men wil steeds maar subsidies geven voor betere isolatie.

Wat men wel vergeet is mensen die in een vrij recent huis wonen zoals wij (14 jaar), dat toen al ontzettend hard geïsoleerd is, hier geen baat bij hebben.

De meesten hebben nog wel een dikke afbetaling lopen, dus doe gewoon iets aan die energieprijzen, klaar.

Bedrijven en particulieren baten er wel bij.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

...Daarnaast zijn airco's wel echt alleen goedkoop en duurzaam in de winter...

Een waarheid als een koe, mijn airco staat uit in de winter. Geen behoefte aan koeling dan.

Ze zullen wel iets anders bedoelen, maar dan praat je toch echt over een warmtepomp, zomers koelen, in de winter verwarmen.

 

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

"In de zomer slurpen ze juist energie...

 

Ik heb het nog even nagekeken, ik heb deze zeer warme zomer een record van 150 kWh gebruikt om te koelen, op een jaarlijks totaal verbruik van ruim 4000 kWh. Bij een gemiddelde zomer gebruik ik rond de 70-100 kWh.

Op sommige dagen was de buitentemperatuur ruim 10 graden hoger dan binnen, dus de airco moest echt wel aan de bak.

Maar dan nog draait de compressor ( ca 1 kW) maar de helft van de tijd.

 

In deze buurt liggen nogal wat zonnepanelen op de daken, die waarschijnlijk deels stil vallen bij felle zon, vanwege de gebrekkige jaren 60 infra.

En dan draait mijn airco juist op volle toeren, dus op zonne-energie.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Old Satterhand zei:

Een waarheid als een koe, mijn airco staat uit in de winter. Geen behoefte aan koeling dan.

Ze zullen wel iets anders bedoelen, maar dan praat je toch echt over een warmtepomp, zomers koelen, in de winter verwarmen.

 

 

Ik heb het nog even nagekeken, ik heb deze zeer warme zomer een record van 150 kWh gebruikt om te koelen, op een jaarlijks totaal verbruik van ruim 4000 kWh. Bij een gemiddelde zomer gebruik ik rond de 70-100 kWh.

Op sommige dagen was de buitentemperatuur ruim 10 graden hoger dan binnen, dus de airco moest echt wel aan de bak.

Maar dan nog draait de compressor ( ca 1 kW) maar de helft van de tijd.

 

In deze buurt liggen nogal wat zonnepanelen op de daken, die waarschijnlijk deels stil vallen bij felle zon, vanwege de gebrekkige jaren 60 infra.

En dan draait mijn airco juist op volle toeren, dus op zonne-energie.

 

 

 

Met een airco kun je geweldig en veel goedkoper verwarmen dan met aardgas en zijn huidige prijzen.

Dat een airco in de zomer duur is, is de grootste kolder.

Mensen die noodgedwongen een airco kopen vanwege de energieprijzen gaan echt niet koelen in de zomer.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier enkel een chauffage , en die staat nog steeds niet aan ,

zolang ik het met een truike , desnoods eentje extra , kan uithouden 🙂

Da' was bij destijds ons thuis ook zo , slapen zonder verwarming , wij hadden geen CV !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nos.nl/collectie/13915/artikel/2445368-koffertje-van-miljoenennota-afgedankt-volgende-lichter-en-duurzamer

 

ja hoor geiten perkament koffer vloekt met dat purper, dan heb je een nieuwe nodig 🤣 was een beige mantelpakje niet goedkoper mevrouw Kaag?

dus een nieuwe laten ontwerpen en maken is duurzamer 🤭🤔

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:

Het ding is volgens Kaag "loeizwaar".

 

Tja, of een lichter koffertje of als alternatief een sterke minister,

Kaag is de eerste vrouwelijke? minister van Financieren.

 

 

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ter zijner tijd wel eens willen zien hoe de aanbesteding is verlopen voor een lichter koffertje.

 

Je had natuurlijk ook een USB stickje kunnen gebruiken in plaats van al dat "niet Duurzaam drukwerk" in die koffer van Kaag.

Als ik de tweede kamer zo enkele jaren heb geobserveerd wordt er geprint op papier dat het een lust is. Welk woud is daarvoor gekapt?

 

overigens realiseer ik me net dat de productie van een USB stick natuurlijk ook bronnen en grondstoffen verbruikt, maar je kan wel de begroting overschrijven met een tegenbegroting op zo'n Stickje...😁

aangepast door Tonskidutch
blauw

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Seksstaking om mannen te dwingen tot plantaardig eten

Vegaclub roept vrouwen op: weiger seks met vleesetende mannen

De krant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Seksstaking om mannen te dwingen tot plantaardig eten

Tja , mij niet gelaten , ze moeten het zelf weten , da's hun probleem , niet het mijne !!

Dit zijn voor mij sowieso al geen personen waarvoor of waarop ik val !!

Stel je voor: Seksstaking om vrouwen te dwingen tot plantaardig eten ??

 

 

En dan dit nog:

https://www.hln.be/buitenland/protesten-uitgebroken-in-verscheidene-steden-in-rusland-tegen-gedeeltelijke-mobilisatie~ab91f5d3

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, boudeman zei:

3x scheepsrecht?

Als ze nou gewoon eens 3 meter zand bijstrooien aan de zogezegde straatkant ?? 🥳🤫

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-9-2022 om 18:18, ceesv zei:

Seksstaking om mannen te dwingen tot plantaardig eten

Vegaclub roept vrouwen op: weiger seks met vleesetende mannen

De krant.

 

Ik weiger al jaren seks met vrouwen die geen behoorlijke biefstuk kunnen bakken.

 

Laat die mutsen van PETA maar eens bij mij langskomen, kunnen ze kennismaken met mijn voetafdruk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nos.nl/artikel/2445676-rellende-supporters-van-top-oss-krijgen-stadionverbod-van-een-jaar

 

Waarom gaan ze niet allemaal naar een illegale Fight Club op een niet publieke locatie en slaan zichzelf de hersens in?

Dat moet toch meer voldoening geven dan de lafaard uithangen in het groepsverband?

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...