Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten

3 hours ago, gerrit B said:

Waarom kan Schiphol dan stikstofrechten opkopen en wordt de luchtvaart met liefde omarmd terwijl de boeren bij wijze van spreken worden afgeschoten?

Hoeveel luchthavens hebben we? en hoeveel boerenbedrijven?

Die hele boerensector kan gerust met een kwart krimpen zonder dat onze voedselvoorziening daarmee in gevaar gebracht wordt.

Dan is er grond en stikstof ruimte in overvloed waardoor de BV Nederland en de natuur weer door kan.

Op dit moment is er nog royale compensatie mogelijk bij vrijwillig stoppen. Als de wetgeving eindelijk gehandhaafd gaat worden de komende jaren dan

gaat menigeen met een flinke schuldenlast vanzelf ten onder! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe nodig is het om met het vliegtuig, voor je plezier nog wel, ik weet niet hoeveel vervuiling hoog in de lucht waarvan vrijwel zeker de schade veel groter is dan tot nu toe wordt gesteld te veroorzaken?

Is dat belangrijker dan gezonde voedselvoorziening (iets waarin we wereldwijd koploper zijn) voor een groot deel van de wereld bevolking?

 

 

Die luchthaven is wel koploper op het gebied van uitstoot

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@minplus

Het artikel komt oorspronkelijk van foodlog.

https://www.foodlog.nl/

Maar daar zit het achter een betaalmuur.

 

De meetwaarden van de overheid waar het artikel zich op baseert kan je hier vinden.

https://man.rivm.nl/

 

De waarden onder de schoorsteen van Rockwool kan je hier aflezen.

https://man.rivm.nl/gebied/meinweg

Kaartje van Meinweg met meetlocaties

 

Kaartje van Google maps.

image.png

 

Je mag er zelf een waarde oordeel aan geven, gezien de oorsprong van de gegevens houd ik het artikel voor plausibel.

 

Een kritische houding tegenover informatie van het internet is zeker aan te bevelen, bron onderzoek is zeker aan te bevelen.

Vroeger gold in de journalistiek dat één bron geen bron is, pas wanneer je het nieuws kunt toetsen aan meerdere bronnen mag je het nieuws noemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-12-2022 om 12:19, theparasol zei:

We hebben hier een serieus overschot aan boeren in dit land:

60% gaat voor export de grens over, in totaal dragen ze maar 2% aan bnp toe

Dus moeten ze weg? Zo kunnen we nog veel meer bedrijfstakken en mensen schrappen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mojo zei:

Dus moeten ze weg? Zo kunnen we nog veel meer bedrijfstakken en mensen schrappen.

 

Wat zou je denken de gehele reisbranche?

Ze verleiden allemaal mensen om naar het buitenland te gaan en die laten daar in het buitenland hun geld achter ipv. het hier in de lokale economie te steken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Mojo said:

Dus moeten ze weg? Zo kunnen we nog veel meer bedrijfstakken en mensen schrappen.

Het gaat niet om het "schrappen" van bedrijfstakken en mensen.

Het gaat hier om het verwijderen van een gedeelte van de vervuilende bedrijfstakken waar we sowieso al te veel van hebben.

En dat doen we in het algemeen belang zodat er weer ruimte is om gewenste doelen te kunnen blijven realiseren.

Op moment licht alles wettelijk aan de ketting en er moet echt wat drastisch veranderen voordat we verder kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, theparasol zei:

Het gaat hier om het verwijderen van een gedeelte van de vervuilende bedrijfstakken

Dan kunnen we de boeren in stand laten, die werken met een natuurlijk proces.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, theparasol zei:

Als die een significante bijdrage zouden leveren aan de stikstof depositie dan waren die ook aan de beurt geweest!

 

Dus al die vliegtuigen/bussen/auto's op weg naar hun vakantiebestemming, voor enkel plezier, dat stelt allemaal niets voor?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Dan kunnen we de boeren in stand laten, die werken met een natuurlijk proces.

Gif en overmaat poep is geen natuurlijk proces in dit land.

Gif bij vulkanen en overmaat poep op sommige plekken ver van hier met enorme vogelkolonies, maar echt niet hier ook al is men het hier als vanzelfsprekend gaan zien.

Want het levert geld op kostte wat het kost.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, minplus zei:

Gif en overmaat poep is geen natuurlijk proces in dit land.

Dan kom je wel op een heel gevoelig punt.

Want 17,7 miljoen mensen in een klein land als Nederland die poepen en plassen en waar ook nog eens van alles in zit waardoor de waterzuiveringen al grote problemen hebben wat moet je daar dan mee?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...