Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten


3 uren geleden, astro iris zei:

Zou best wel kunnen, want sedert een viertal buren spouwisolatie hebben aangebracht, haast geen vleermuizen meer hier en vroegere jaren vlogen er op een zomeravond soms 7 a 8 rond, nu nog een enkeling.

Komt doordat er gigantisch veel minder insecten zijn, absoluut niet door een spouwmuurisolatie.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

En weer heeft men zichzelf in de voet geschoten!

 

Uitspraak Raad van State rond vleermuisbescherming zet plannen voor energietransitie kabinet op helling

Ecologisch onderzoek Bij het isoleren van muren dreigen vleermuizen hun woonplek te verliezen of de verbouwing zelfs niet te overleven.

De uitspraak zet de kabinetsplannen voor woningisolatie op de helling.

 

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/08/02/uitspraak-raad-van-state-rond-vleermuisbescherming-zet-plannen-voor-energietransitie-kabinet-op-helling-a4171064

Ik zou bijna complotdenker worden, want welk belang hebben de aandeelhouders binnen de Raad van State bij een dergelijke waanzin?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het pprobleem is dat wetgeving vroeger zorgvuldig plaatsvond.

Tegenwoordig maakt men wetten waarvan men zelf de consequenties niet overziet.

 

Dit gaat nog veel vaker voorkomen in de toekomst.

 

Het lijkt een beetje op programmeren waarbij je door een fout in een loop terecht kwam.

Het enige wat dan nog helpt is een harde reset.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker.

Maar sommige factoren zijn extreem sterk en andere minimaal.

Vleermuizen leven van vliegende insecten. Wereldwijd is het aantal insecten met 75% afgenomen.

Het aantal vliegende insecten in Nederland is voor mij een andere zaak. Als ik 30 jaar geleden 100 km reed met m'n aerodynamische auto moest ik ondanks het ruitenwissers gebruik daarna de voorruit schoonboenen. Als ik nu 400 km rijd hoef ik eigenlijk de ruitenwissers hooguit 1x aan te zetten met de sproeier als het niet regent.  Eigenlijk meer omdat er stof op zit.

De voorruit veeg ik af en toe een keer met een handwisser als ik na een regenbui weer de auto moet gebruiken en alle ruiten een beurt geef.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nos.nl/artikel/2485254-zeer-grote-brand-op-industrieterrein-amsterdam

 

potgrond staat in de fik

hoe het vuur ontstaan is weet men niet en zal dat ook nooit te weten komen

 

wat wel bekend is dat het bouwbesluit voor gebouwtype lichte industrie eigenlijk geen bescherming biedt

Quote

Het achtste lid geeft een uitzondering op het eerste lid voor nevenfuncties van een industriefunctie. Het gaat dan bijvoorbeeld om een kleine kantine of kantoorruimte die ten dienste staat van die industriefunctie. Uit de tabel blijkt dat de uitzondering geldt voor een bijeenkomstfunctie (kantine of vergaderruimte), een kantoorfunctie, een onderwijsfunctie (leslokaal), een winkelfunctie of een overige gebruiksfunctie. Op grond van het eerste lid mogen dergelijke gebruiksfuncties niet in een brandcompartiment liggen dat groter is dan 1.000 m². Als die gebruiksfuncties ten dienste staan van de industriefunctie dan behoeven die gebruiksfuncties niet in een brandcompartiment van maximaal 1.000 m² te liggen, maar mogen deze deel uitmaken van het brandcompartiment van de industriefunctie, dat zoals in de tabel is aangegeven maximaal 2.500 m² mag zijn. De omvang van de nevenfuncties samen mag dan niet meer dan 100 m² zijn.

 

Er mogen dus kantines of kleedruimten in het brandcompartiment gelegen zijn waar men diverse oplaadapparatuur aantreft die spontaan kunnen ontbranden. Ook de vorkheftruck en elektrische pallet trekker met zijn batterijen en oplaadstations staan nabij de brandbare opgeslagen potgrond.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://tweakers.net/nieuws/212344/cbs-zzpers-zijn-het-vaakst-doelwit-van-ransomware-maar-betalen-vrijwel-nooit.html

 

Toch gek hè? Hoe die doelgroep gevist wordt. Website, Email en KVK. En telefonisch gepiepeld worden door al die slijmjurken die niks bieden maar wel geld kosten komt ook wegens hetzelfde trio.

Maar je staat ook ongevraagd en ongewenst op zogenaamde "zoek bedrijf" websites zoals Rocketreach en Ozoo of Google.

 

https://www.kvk.nl/wetten-en-regels/privacywetgeving-avg-wanneer-ben-je-compliant/?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=KVK - Thema - Wetten en regels&utm_term=https://www.kvk.nl/wetten-en-regels/&utm_content=dsa

 

en de KVK houdt zich zelf niet aan de regels.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1172133697/als-je-het-omrekent-heeft-elke-korenwolf-ons-100-000-euro-gekost

 

Het gevecht tegen het uitsterven van de korenwolf heeft in de afgelopen 25 jaar miljoenen euro’s gekost, maar het resultaat is uiterst mager.

 

Citaat:

Naar schatting leven er in Zuid-Limburg nu tussen de 100 en 200 korenwolven. Terwijl er elke lente zo’n 100 à 175 worden uitgezet en de vrouwtjes drie keer per jaar kunnen jongen. Van dat laatste komt alleen weinig terecht: roofvogels zoals buizerds weten inmiddels precies waar zij zich te goed kunnen doen aan wilde hamsters.

Als je het omrekent, heeft elke korenwolf ons 100.000 euro gekost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...