Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Is natuurlijk niet verkeerd om de regel overtreder een boete te geven, wanneer leer je het eindelijks eens een keer? Het is niet domweg gassen en knallen.

 

Maar er zijn er die het weer als de belemmering van zijn hun automobiele vrijheid zien. Maar ook fietsers krijgen hier een boete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Al die zondagsrijders op hun race velo die hier Nederlands Limburg onveilig komen maken zijn dus ook gewaarschuwd 😉

aangepast door Tonskidutch

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden de tientallen Audi's, BMW's, Volkswagens en enkele Mercedessen en Volvo's die me met 180 of meer voorbijscheuren ook een degelijke bon krijgen en/of kunnen ze het van de belasting aftrekken? Ik verbaas me er elke keer weer over hoe onnodig hard die figuren rijden.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20231031_95253994

de inlatie is voorbij, hoera

of niet helemaal?

 

Ligt er een stukje kabeljauw verpakt in de koeling, 3,92€ .

Maar dan kijk je nog eens goed 120 gram heel klein gedrukt

 

En uh appie dan, een zakje gehakt halfomhalf 2,39€ pak het op en kijk dan, omdat het zo licht aanvoelt, 150 gram

Het ziet er exact uit als zo'n 300 gram pakje in het koelschap maar dunner en zeg maar luchtiger 😁

 

Ja snel inkopen is er niet meer bij hoor, je moet alles lezen en oppakken want de informatie schildjes aan de vitirnes zijn ook al niet meer te lezen voor de oudere jongere. (voor een variofocus bril drager onmogelijk om zonder nekklachten te lezen)

 

Het heet officieel graaiflatie.

aangepast door Tonskidutch

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, minplus zei:

Zouden de tientallen Audi's, BMW's, Volkswagens en enkele Mercedessen en Volvo's die me met 180 of meer voorbijscheuren ook een degelijke bon krijgen en/of kunnen ze het van de belasting aftrekken? Ik verbaas me er elke keer weer over hoe onnodig hard die figuren rijden.

Met name de SUV-versies! Ook al staan er zat borden duidelijk zichtbaar aan beide kanten van de snelweg met `100 km (overdag), dan nog vegen ze het overige verkeer aan de kant met bumperkleven en flitsen.

Duidelijk veel te lage pakkans. Hogere boetes op papier lossen dit niet op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Coliseo zei:

Binnenkort loont niet alleen tanken over de grens... 🙂

Dat is toch al lang zo

boete in Dld. als je te dicht achter iemand rijdt 25 euro dat geintje kost hier € 430,00

bellen achter het stuur in Dld 100 euro hier 389 euries en dat is dan nog zonder de administratiekosten terwijl dat in Dld al bij in de prijs zit.

 

Maar vanmorgen in het nieuws dat hier de stroomprijs ook inmiddels 4 x zo duur is dan in Hongarije.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, maar als jij net ergens 2 km te snel rijdt krijg je al een flinke boete.

Die kamikaze piloten die je dagelijks op de weg tegenkomt, die je links, rechts en over de vluchtstrook inhalen of knipperend achter je rijden, die blijven op een of andere manier buiten schot.

Dus de uitdrukking "ga dieven vangen" geldt ook zeker op de snelweg, ga eens op jacht naar de malloten die terwijl jij al met 110 (terwijl je 100 mag) je nog van de weg proberen te drukken omdat je die vrachtwagen naar hun doen te langzaam inhaalt.

Maar ook als je 's morgens vroeg al 130 rijdt inhalen alsof je stil staat met ook nog een aanhanger er achter dan vraag je je wel af "en waarom krijg ik een boete met net 1 of 2 km te snel"?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat de doorsnee Belg (krantenartikel) hier op de VIA REGIA aan snelheid er op na houdt?

70

Met meerdere fiets en voetgangers oversteekplaatsen.

Omdat ze ook in België bijna overal in stedelijke gebieden 70 mogen karren.

Dat is de doorsnee Belg die van Opa rijden geleerd heeft en geen borden ziet of de bedoeling ervan snapt.

ja rijlessen van Opa waren top

toch mannekes?

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

stedelijke gebieden is 50 km en veel zone 30 tegenwoordig.In belgie noemt dit met het witte bord agglomeratie.Daar geflitst worden zijn dure pakketjes en bij meer dan 50 km overschrijding politierechtbank. In vlaanderen op gewone wegen 70 km en wallonie laat nog steeds 90 km toe.Je moet het maar allemaal weten als belg.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Tanken Elders ? een begrip 😁

 

Foute gasten op de weg die jou en andersmans leven in gevaar brengen moeten straf en/of boete krijgen opgelegd

PUNT

Anders moet je maar de Kunstmatige Intelligentie laten rijden en jij niet.

En helpt het om de boetes te verhogen? Nee, dus moet je iets anders bedenken wat wel pijn doet.

20 minuten geleden, gerrit B zei:

Die kamikaze piloten die je dagelijks op de weg tegenkomt, die je links, rechts en over de vluchtstrook inhalen of knipperend achter je rijden, die blijven op een of andere manier buiten schot.

Voor bovenstaande gevallen dus.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mojo zei:

Nee, dus moet je iets anders bedenken wat wel pijn doet.

afschieten?

 

Pijn doen alle files sowieso al. Waarom toch is het alleen hard rijden?

18 uren geleden, minplus zei:

Ik verbaas me er elke keer weer over hoe onnodig hard die figuren rijden.

 

Er gaan in diverse steden de komende jaren heel uitgebreide 30 kilometerzones komen uitgezonderd de ringwegen. Dus stel je er maar vast op in.

Pijn doen al die weggegooide euro's voor zo'n dure Porsche E of benzine als je toch maar 30 mag 😁

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

afschieten?

Is wel een definitieve oplossing 😁 maar laten we beginnen met invordering rijbewijs voor een aantal dagen/weken/maanden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er enkele “Bleifuß” automobilisten in m'n kennissenkring. (plankgas / loden voet op het gaspedaal)

Die hebben massa's aan boetes maandelijks. Die krijgen geen rijverbod omdat ze voor hun zaak met die auto moeten gaan.

 

Voor bumperkleven alleen al zou ik willen verwijzen naar de recente kettingbotsingen en de mistige weersomstandigheden.

Want daar doet je verzekeringsmaatschappij jou dan echt pijn m.b.t. de premie en die blijft maandelijks pijn doen.

 

Pijn doet je portemonnee al als je de weg op gaat. Rijke patsers in patser auto's moet je gewoon belasten op de boete maal de pk's van die auto.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon het Finse systeem toepassen. Boete is een percentage van je inkomen. Waar in Nederland voor de grootverdieners de verkeersboetes goedkoop zijn, is er onder het Finse systeem niets als een "goedkope" boete. Bijvoorbeeld €121.000 voor een overtreding van 32km/h . (Bron: https://www.insider.com/finland-businessman-slapped-with-expensive-speeding-fine-2023-6 )

  • Like 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...