Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Krijg je als klant bij het "bandencentrum" ook desbetreffende adviezen die in het artikel staan over het gevaar van de wax op die banden?

Als ik jou nu hier quote / citeer dan spreek ik wat mijn ervaring aangaat inzake zo'n wezenlijk advies de waarheid

dat advies = krijg je dus niet!

 

Een goede kennis van me die het bekendste bandencentrum in Maastricht heeft zegt dat er wel wat zoutkorrels bij dat Belgisch krantenartikel kunnen van Brecht Vanhaelewyn 03-11-23, 06:30 in HLN

Niemand gaat meteen aan de limit van de banden als hij net uit het bandencentrum weggereden is. Ofwel je bent de ergste wegpiraat ofwel gewoon dom.

Dat naar limieten gaan doen alleen F1 Piloten tot op zekere hoogte met nieuw rubber op een circuit natuurlijk wel maar dat zijn heel andere condities.

 

Overigens het waxen / sprayen is compleet overbodig en een schoonheidsmanie van de heilige koe aanbidders, dus dat zou men ook gewoon weg kunnen weglaten.

 

 

 

 

 

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo iets van (bekistingsolie) glijmiddel kon ik me ook wel voorstellen.

Mogen al de Pirelli Goden en andere een betere band ontwikkelen die niet voor al dat fijn stof PM25 verantwoordelijk is.

Het wiel is namelijk al wat jaartjes geleden uitgevonden.

Wiel verbeteren of Wiel 2.0 zonder fijnstof of pfas zou heel prettig zijn.

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval is dat goed om te horen dat het wel als advies gegeven wordt door sommige dienstverleners.

Er staan weer nieuwe berichten over winterbanden op de website van die krant dus het is een mooi verdienmodel van krant en bandencentra.

 

Natte wegen met bladeren en her en der al nachtvorst of dichte mist.

Opletten dus.

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Big fellow zei:

Mijn vraag was altijd waarom ze werden toegestaan! 

De kinderen moesten bereikbaar zijn voor als pa of ma ze niet op tijd konden ophalen van school. Zo'n mobieltje is ook heel handig........

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mojo zei:

De kinderen moesten bereikbaar zijn voor als pa of ma ze niet op tijd konden ophalen van school. Zo'n mobieltje is ook heel handig........

Apekool.

Het ophalen van de kinderen was zonder mobieltje altijd volkomen probleemloos.

Mobieltjes in school leveren alleen maar isolement en veel ellende.

Een mobieltje is goed voor als een meisje in het donker (want wintertijd waar velen zo dol op zijn, hoera) alleen op de fiets naar huis moet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, minplus zei:

Een mobieltje is goed voor als een meisje in het donker (want wintertijd waar velen zo dol op zijn, hoera) alleen op de fiets naar huis moet

Waarom alleen voor een meisje???

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog dat zakrekenmachines ingevoerd / toegelaten werden in de klas op de middelbare school.

Weet je wat een docent mij jaren later vertelde, dat daardoor het rekenen makkelijker werd en dus minder tijd koste waardoor men meer "lesstof" kon behandelen als docent.

 

later kreeg ik een iPhone 4 in 2015 omdat ik niet meer kon bankieren, waardeloze prul die na een iOS update accu leeg slurpte.

Ik heb pas mijn eigen sinds 2018 "een echte smartphone", eigenlijk als horloge, voor het buienradar en om te kunnen bankieren. Meer niet.

Want telefoneren doe ik nagenoeg niet omdat het dat ene oor in gaat en het andere oor uit. Er wordt heel wat geluld in de wereld.

 

11 uren geleden, Mojo zei:

De kinderen moesten bereikbaar zijn voor als pa of ma ze niet op tijd konden ophalen van school.

 

Ik ben tweemaal naar school gebracht door mijn moeder, de éérste dag kleuterschool en de éérste dag lagere school. Verder ging dat betuttelen niet.

Ontdek de wereld en leer de weg.

Het is diep droevig dat er zoveel gestoorden en criminelen rondlopen tegenwoordig dat je bijna verplicht wordt om je kids te brengen en te halen.

 

Bereikbaar zijn wordt ernstig overdreven in onze maatschappij en de negatieve kanten zien we ook. De baas die je privé belt over werk. De toktikkers en belachelijke influencers. De flashmob die het overheidsgebouw of universiteit blokkeert. En meer. En als laatste de crimineel hoge kosten voor een abonnement.

 

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Ik ben tweemaal naar school gebracht door mijn moeder, de éérste dag kleuterschool en de éérste dag lagere school. Verder ging dat betuttelen niet.

Ja dat was vroegah toen de school nog om de hoek zat.

 

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Het is diep droevig dat er zoveel gestoorden en criminelen rondlopen tegenwoordig dat je bijna verplicht wordt om je kids te brengen en te halen.

Ook in die tijd liepen er kinderlokkers. Daarom kreeg je altijd van moeders mee: "Met niemand meegaan hoor".

 

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Bereikbaar zijn wordt ernstig overdreven in onze maatschappij en de negatieve kanten zien we ook. De baas die je privé belt over werk.

Dat word binnenkort ook hier verboden. Volgens mij is het al regel in Duitsland en Frankrijk dat ook een zakelijk mobiel dan niet gebeld mag worden

 

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

En als laatste de crimineel hoge kosten voor een abonnement.

Dat hoeft toch niet? Privé heb ik gewoon een abo bij Simpel voor 10 euro waarbij ik onbeperkt bellen en 14Gb internet heb. Naast Simpel heb je nog wel meer keuze zoals Youfone

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 1965 toen ik naar de kleuterschool moest (4 jaar oud) was het toch iets vredelijker en ik kende iedereen waar die woonde en hoe die heette.

En dus ja een vreemdeling was al verdacht in je eigen buurt maar daartegenover stond dat er op elke straathoek een buurtwinkel, slager of bakker was. En die kenden ons kinderen, naast alle families die aan het eetkamer raam aan de straat gelegen alles in de gaten hielden. Vooral omdat kinderen allemaal dezelfde schooltijden hadden en alle families naar de kerk gingen (om te bidden of omdat het moest).

Wij hadden nog grenswachters en douane  😁

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

In 1965 toen ik naar de kleuterschool moest (4 jaar oud) was het toch iets vredelijker en ik kende iedereen waar die woonde en hoe die heette.

En dus ja een vreemdeling was al verdacht in je eigen buurt maar daartegenover stond dat er op elke straathoek een buurtwinkel, slager of bakker was. En die kenden ons kinderen, naast alle families die aan het eetkamer raam aan de straat gelegen alles in de gaten hielden. Vooral omdat kinderen allemaal dezelfde schooltijden hadden en alle families naar de kerk gingen (om te bidden of omdat het moest).

Wij hadden nog grenswachters en douane  😁

De kleuterschool hoefde ik gelukkig niet heen 13 jaar eerder. Ik mocht kiezen van mijn ouders, kleuterschool of met vriendjes bloemen plukken in de wei (die had je toen nog stikvol bloemen ipv grasakkers), slootje springen of er salamanders vangen in het kristalheldere water (die.....), boompje klimmen in het bos (durf je daar nu nog 3 hummels los te laten?) en hutten bouwen. Mijn keuze was duidelijk.

Ging op de 1e dag van de lagere school er op de fiets heen en kwam er redelijk goed terecht, de 1e dag op de middelbare school zat ik in een totaal verkeerde klas omdat ik niet naar de opening was geweest. Er zat trouwens toen ook een 6e klasser tussen. Sterk, heb me (bijna) dood gelachen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...