Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, Robert28 zei:

Toch wel en omdat de waarden al jaren overschreden worden ligt het nu stil...

Wat Tonski aangeeft klopt gewoon; Tolueen ontstaat niet bij de winning van gas of olie.

Het kan wel gebruikt worden voor het oplossen van olie, hars enz. en op die manier aanwezig zijn.

Opvallend is wel dat dit in het afval water zit terwijl het bekend is dat tolueen juist zeer slecht oplosbaar is in water.

Natuurlijk hoort het daar niet thuis, maar heb je een fles thinner in huis, gebruik je even een spuitbus verf, of plak je een band dan adem je dus meteen al een flinke hoeveelheid tolueen in omdat het daar allemaal in grote hoeveelheden in verwerkt is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien het werk van inventieve criminelen die tankwagens vol chemisch afval lozen in het afvalwater systeem van de NAM.

Gaat om miljoenen liters per dag, dan is zo'n tankwagen een homeopatische verdunning en geen haan die er meer naar kraait.

 

 

aangepast door theparasol
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dat die kabels die ze daar bij jou uit de masten hebben gejat, Spriet?

 

Ik vind dat krantenbericht een zeer moeilijk te geloven verhaal.

600 Amp x 230 Volt zou 138 kW aansluitwaarde betekenen. (als die 600 Amp over 3 phasen aangevoerd worden)

En dat in een gewoon woonhuis?

Volgens mij een broodje lulkoek verhaal.

 

Iemand die zoveel stroom nodig heeft gaat ergens op een industrieterrein zitten en niet in schoonmoeders woonkamer.

Hoeveel PC´s moeten daarvoor draaien en dan ook weer gekoeld worden?

Verder wordt in zo´n geval een transformatorhuisje bij je huis geplaatst. En dan van 10 kV naar lagere waardes. De verliezen zijn dan te overzien.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Zijn dat die kabels die ze daar bij jou uit de masten hebben gejat, Spriet?

 

Ik vind dat krantenbericht een zeer moeilijk te geloven verhaal.

600 Amp x 230 Volt zou 138 kW aansluitwaarde betekenen. (als die 600 Amp over 3 phasen aangevoerd worden)

En dat in een gewoon woonhuis?

Volgens mij een broodje lulkoek verhaal.

 

Iemand die zoveel stroom nodig heeft gaat ergens op een industrieterrein zitten en niet in schoonmoeders woonkamer.

Hoeveel PC´s moeten daarvoor draaien en dan ook weer gekoeld worden?

Verder wordt in zo´n geval een transformatorhuisje bij je huis geplaatst. En dan van 10 kV naar lagere waardes. De verliezen zijn dan te overzien.

 

Nee, die kabels zijn niet bij mij gejat. Ik heb hier bovengrondse kabels van aluminium met rubber bekleed.

Het wil ook niet zeggen dat die man 600 Amp gaat afnemen. Ze leggen standaard kabels. Misschien gebruikt die man straks 400 of 500 Amp. Nog heel veel natuurlijk. Zo belast je de stroomvoorziening in de wijk natuurlijk wel. Ik vind het ook dwaas dat dit gebeurt. Maar een normale aansluiting in Nederland is 3x25 Amp. Dat is ook 75 Amp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lopende pC die aan het delven is verbruikt gewoonweg net zoveel als jouw 7:1 Atmos AVreceiver, niet meer en niet minder.

Wel is het zo dat hij 24/7 draait.

Een medewerker van ons bureau draaide die al enkele jaren zonder dat bij hem de straat opgebroken werd. Daar beginnen de energieleveranciers niets eens aan. FACTS CHECKING is nu om jouw netbeheerder te vragen om een andere aansluiting. Dan weet je dat het kul is.

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

De lopende pC die aan het delven is verbruikt gewoonweg net zoveel als jouw 7:1 Atmos AVreceiver, niet meer en niet minder.

 

Beste Tonski, je zult waarschijnlijk een voortreffelijk architect zijn maar van elektra heb je echt geen idee.

Voor het delven van Bitcoins worden beesten van computers gebruikt met zoveel mogelijk grafische kaarten.

Het is de rekenkracht van die grafische chips en niet die van de CPU die nodig is voor het delven van de bitcoins.

Helaas slurpen die grafische chips nogal wat energie en het is niet ongebruikelijk dat je in die computers voedingen aantreft van 2 kW.

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard HP Proliant 3 servertje 2*4.7kW.. Netap 7U 4*4.7kW… Even uit ons DC assortiment….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minen doe je niet met een PC maar met een mining rig. Hierin zitten bijvoorbeeld 8 videokaarten. Dan kom je makkelijk aan de 3kw per rig.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is dat artikel?

 

Grafische kaarten kunnen heel wat meer dan 175 watt verstoken. En in je slaapkamertje kan je makkelijk 4 van die rigs kwijt.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Psychosammie zei:

En in je slaapkamertje kan je makkelijk 4 van die rigs kwijt.

 

Bovendien heb ik het vermoeden dat mensen die 4 van die rigs in een slaapkamertje hebben staan, of een veelvoud daarvan in een andere ruimte, ook stroom nodig hebben om die ruimte te koelen...   4 rigs van 3 kw = 12 Kw, dat is meer warmte dan mijn houtkacheltje levert! En daar verwarm ik mijn halve huis mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf zeer sceptisch.

Knipperende lampen bij de buren?

Dat lijkt me ook slecht mogelijk. Als je op je stroomaansluiting aan de grens zit, dan vliegen op een gegeven moment je zekeringen eruit.

Ga je dat omzeilen door zwaardere in te bouwen dan zullen de zekeringen van de stroomleverancier het op een gegeven moment begeven.

Lampen bij de buren gaan niet knipperen. Tenzij het stroomnet zo zwaar verrot is....dan....tja? Spaanse toestanden. 😂

 

Maar dat ze deze goede man met z´n 600 Amp niet naar een industrieterein verbannen wordt, blijft mij verbazen.

 

Verder blijf ik dit verhaal suspect vinden. Want voor 600 Ampere heb je nodig:

Bij 500 Ampere draaistroom, een cosinus phi van 0,9, leidingsverlies koper 3% (geschat), je hebt dan een doorsnede van 15 cm bij koper nodig. Per leiding.

Je komt er niet met enkele leidingen. Dan moet je in je woonhuis een gigantische schakelkast hebben staan. Iets waar ze zelfs in de industrie respect voor hebben. Met verdeling, zekeringen, schakelaars, stroomverbruikmeting, overspanning, onderspanning, brand, rookmelders, spanning/stroommeting.

Dat zet je eigenlijk niet in je meterkast neer. Eerder in een fabriekshal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...