Ga naar inhoud


FBC DVB-S2 of FBC DVB-S2x?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Wellicht is dit onderwerp al een keer aan de orde geweest maar ik kon het niet vinden.

 

Ik moet binnenkort voor mijn VU+ UNO 4K SE, nu met FBC DVB-C Tuner, nog een FBC DVB-S2 Tuner bestellen.

 

Wat ik mij nu afvraag wat voor deze ontvanger de toegevoegde waarde zou zijn om i.p.v. een S2 een S2x Tuner te bestellen, kost toch al snel € 20,= meer.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

de nieuwe standaard norm is DVB-S2X hetgeen betekend dat er met betere compressie en minder bitrate een mooi beeld kan worden aangeleverd

mis je die in norm in je tuner dan kan het zijn dat bepaalde zenders voor jou wegvallen in de toekomst voor die zenders die overstappen naar deze nieuwe norm

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dit is helder maar zoals ik het begrijp is er voorlopig nog geen brede toepassing voor deze norm te verwachten.

Ik heb dan ook de indruk dat het voor 'huis-tuin-en-keuken' gebruik nog weinig zinvol is om de meerprijs voor een S2X Tuner te betalen temeer omdat wij alleen tijdens onze overwintering in Spanje naar satelliet kijken en dan is het ook nog maar de vraag hoelang wij dit nog zullen doen want ja, hoelang gaan wij in de winter nog naar Spanje en TV kijken via Internet rukt op.

Ik ga het aankomend seizoen sowieso al testen hoe TV ontvangst via het Internet verloopt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja glazen bol lezen / voorspellen kan ik niet maar er zijn aanpassingen komende gezien UHD en Multistream zenders en dat gaat allemaal in dvb-s2x gebeuren

je receiver is ook meer waard bij verkoop, maar jij beslist natuurlijk...

;)

 

voor de doorsnee knaldigetal zenders zal het wel meevallen qua toekomstvisie als dat tenminste je kijkgewoonte is in Espanja

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Tonskidutch:

nu ja glazen bol lezen / voorspellen kan ik niet maar er zijn aanpassingen komende gezien UHD en Multistream zenders en dat gaat allemaal in dvb-s2x gebeuren

je receiver is ook meer waard bij verkoop, maar jij beslist natuurlijk...

;)

 

voor de doorsnee knaldigetal zenders zal het wel meevallen qua toekomstvisie als dat tenminste je kijkgewoonte is in Espanja

 

Inderdaad, in Spanje kijken wij naar 'knaldigital' en daar kijken wij ook naar de doorsnee zenders, nou ja wij, hoofdzakelijk mijn vrouw, ik kijk meestal naar Netflix.

 

1 minuut geleden zei luisteraar:

iptv valt en staat bij een snelle stabiele internet verbinding.

Heb je dat op de camping ?

 

Dat is helder, vorig seizoen had ik nog maar een WiFi verbinding rond 3 Mbps en ook die was niet altijd stabiel.

Netflix met SD abonnement ging daarmee redelijk maar b.v. CD app of NPO zo goed als niet.

Dit jaar wil ik proberen om via de app Multiscreen TV van mijn provider Caiway in Spanje te kijken en daarvoor laat ik tijdelijk door de locale Internet provider een 10 Mbps 5.0 GHz verbinding aanleggen, mocht 10 Mbps nog niet voldoende zijn kan ik voor € 5,= meer naar 20 Mbps en dan moet wel voldoende zijn.

De vraag blijft natuurlijk, hoe stabiel is deze aansluiting?

Anders wordt het volgend jaar gewoon weer naar CD kijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de tuner niet op de website.

http://www.vuplus.com/sub/sub0112.php

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor 2 tientjes extra zou ik voor de S2X versie gaan, er komt een moment dat je het betreurt.

Ik heb mij in het verleden aan die steen gestoten, mij gebeurt dat niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Jürgen:

Dat klopt, de vooruitgang van de techniek gaat sneller dan het upgraden van hun website.

De losse S2x Tuner is ook maar heel recent pas op de markt verschenen.

 

 

Voor mij is dan weer van belang of de tuner multistream ondersteund.
Weet iemand welke chipset erop zit?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die reden heb ik de goedkoopste VU+Zero 4K gekocht. Gewoon om die S2X te testen. Werkt na de update van 22-02-2018 ook uitstekend. Mocht mijn DM8000 het gaan begeven dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een 'dikke' VU+ met DVB-C FBC en DVB-S2X. Geen FBC omdat de CanalDigitaal Seca kaart dan waarschijnlijk heel rap in de strafmode gaat schieten... Tenzij daar een oplossing voor is....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken tijdens het gebruik... VTi ondersteunt uiteraard deze tuner (de VU+ Zero 4K is een single tuner). De Franse MIS zenders werken prima. Inmiddels heb ik in alle gastenkamers een VU+ Zero 4K geplaatst (vervanger voor de DM800se). Qua snelheid een verademing..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...