Ga naar inhoud


FBC DVB-S2 of FBC DVB-S2x?


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zie trouwens niet zo 1-2-3 waar de losse Tuner VU+ FBC DVB-S2X in Nederland te koop is.

In Spanje koste deze € 94,99 gratis levering binnen Spanje, dat is maat € 6,= duurder dan hier de FBC DVB-S2.

 

Dus ik denk dat ik deze in Spanje bestel en daar op de camping laat afleveren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Mimisiku:

Om die reden heb ik de goedkoopste VU+Zero 4K gekocht. Gewoon om die S2X te testen. Werkt na de update van 22-02-2018 ook uitstekend. Mocht mijn DM8000 het gaan begeven dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een 'dikke' VU+ met DVB-C FBC en DVB-S2X. Geen FBC omdat de CanalDigitaal Seca kaart dan waarschijnlijk heel rap in de strafmode gaat schieten... Tenzij daar een oplossing voor is....

 

Die FBC (C) kan je wel voor Ziggo gebruiken, dan heb je daar 8 tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen heb ik nog even op het Duitse VU Plus Forum gezocht of ik daar iets zinvols kon vinden over het gebruik van de S2X Tuner maar het resultaat was teleurstellend.

Weinig positiefs te vinden en over het algemeen kwam er wel naar voren dat het voor Astra nauwelijks zinvol is.

Zelf de bekende Huis-webshop van het forum heeft deze Tuner nog niet in zijn programma.

 

Dus op het verkregen advies na dat je dan wellicht toekomstzekere zou zijn heb ik eigenlijk nog geen echte onderbouwde voordelen kunnen vinden t.o.v. de 'gewone' S2 Tuner.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei minplus:

Een uno kan toch niets met multistream ? Of vergis ik me?

multistream is reeds deel van DVB-S2 dus daar heeft de nieuwe norm niks mee te maken

 

maar als Jürgen kingofsat doorspit, is er bitter weinig in dat nieuwe formaat aanwezig aan zenders, bijvoorbeeld een teststream voor Dolby op 19,2Oost

in zoverre ontbreekt een onderbouwing voor de introductie van die nieuwe tuners

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Tonskidutch:

multistream is reeds deel van DVB-S2 dus daar heeft de nieuwe norm niks mee te maken

 

maar als Jürgen kingofsat doorspit, is er bitter weinig in dat nieuwe formaat aanwezig aan zenders, bijvoorbeeld een teststream voor Dolby op 19,2Oost

in zoverre ontbreekt een onderbouwing voor de introductie van die nieuwe tuners

Laat ik nou steeds denken naar wat ik overal lees dat de S2X-variant speciaal ook voor multistream is maar dat ie helaas alleen in de zero en ultimo iets kan en niet in alle andere VU's.

Dus ook niet in de uno.

Als ik het mis heb stamp ik 'm meteen in m'n duo2 want ik wil o.a. die Fransozen op 5 west graag erbij. Plus een serie Italianen op een andere sat.

Daar kan ik nl. met m'n DVB-S2-tuners helaas helemaal niets mee.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de Duitsers negatief zijn ligt voornamelijk aan het feit dat Astra geen MIS transponders heeft en het (dus) voor hen geen enkele meerwaarde biedt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei minplus:

Laat ik nou steeds denken naar wat ik overal lees dat de S2X-variant speciaal ook voor multistream is maar dat ie helaas alleen in de zero en ultimo iets kan en niet in alle andere VU's.

Dus ook niet in de uno.

Als ik het mis heb stamp ik 'm meteen in m'n duo2 want ik wil o.a. die Fransozen op 5 west graag erbij. Plus een serie Italianen op een andere sat.

Daar kan ik nl. met m'n DVB-S2-tuners helaas helemaal niets mee.

Die Italianen zitten ook op 5W, daar wemelt het van de FTA zenders op multistream.

Je hebt inderdaad geen S2X nodig voor multistream, tot nu toe gebruiken ze allemaal S2. Maar veelal gaat het wel samen, dat een S2X tuner ook multistream ondersteund.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik even het spoor bijster, wat zou ik eventueel met de UNO 4K SE niet krijgen en waarop heeft dit dan betrekking, op de S2 of S2X Tuner?

 

Ik heb tot nu nog steeds geen echte toegevoegde waarde kunnen ontdekken als ik i.p.v. de S2 de S2X zou gaan bestellen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet op dit moment. Maar je weet niet hoe de situatie is over b.v. 3 jaar. De ontwikkelingen kunnen snel gaan. Ik zou dus wel gaan voor S2X. Op de nieuwe VU+ DUO 4K wordt deze tuner één van de drie mogelijke tuners. Over de S2 wordt al helemaal niet meer gesproken.   

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...