cr50094 Geplaatst: 30 augustus 2018 Geplaatst: 30 augustus 2018 Hallo , ik heb van iemand een gratis schotel gekregen . Een maximum E85, geinstalleerd met 3 koppen die erbij gemonteerd waren en aangesloten op een samsung tv. Ik kreeg veel duitse en arabische zenders binnen maar geen engelse. Besteld een black ultra en deze gemonteerd in het midden van de rail zonder de andere koppen en de diseqc switch . Uitgericht met een satfinder op 23.5 en nu heel veel engelse maar geen belgische of nederlandse zenders. Geen tvv vlaanderen ( maar heb ook geen tvv card ). Wat doe ik nog verkeerd om tenminste de gecodeerde tvv kanalen te kunnenzien verschijnen in de zenderlijst. Met dank voor evt. reacties.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 augustus 2018 Moderator Geplaatst: 30 augustus 2018 Goedendag, welkom, 17 uur geleden zei cr50094: Uitgericht met een satfinder op 23.5 en nu heel veel engelse maar geen belgische of nederlandse zenders. Ik kan maar een conclusie trekken, je schotel staat niet uitgericht op 23,5 Astra 3, maar op 28,2 Graden, Astra 2. Dus achter de schotel staand, 5 graden rechtsom, met de wijzers van de klok mee, naar het zuiden draaien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 30 augustus 2018 Geplaatst: 30 augustus 2018 Ik vraag me wel af wat je zoekt op de Astra 23,5 als je geen abonnement op TV Vlaanderen of Canal Digitaal hebt. Er zijn slechts enkele ongecodeerde zenders en die zijn absoluut niet interessant voor een Belg of Nederlander.
cr50094 Geplaatst: 1 september 2018 Auteur Geplaatst: 1 september 2018 Ok , ben al verder nu . kan nu de tv vlaanderen ontvangen. moet nu wel een abbo nemen maar dat wist ik al; het probleem was dat dit alles nieuw voor mij is : totaal geen ervaring met satelliet ontvangst en een gratis schotel die ik weet niet of ze nog werkte , een samsung tv grijze import waar je geen canal digital of tv vlaanderen kan selecteren . Goed nu, ik heb een black ultra in het midden van de schotel en nog 3 andere koppen over , van die grote . Nu ga ik verder zoeken waar ik de andere moet zettrn op de rail om de desgewnste satelliet te ontvangen ; Ik lees er veel over en blijf proberen en kom verder; Bedankt alvast voor jullie hulp.
cr50094 Geplaatst: 5 september 2018 Auteur Geplaatst: 5 september 2018 Hallo iedereen ? Ben al veel verder nu . Ik heb al ontvangst op astra 23.5 / astra 28.5 en eutelsat 16E met elk een lnb er voor geselcteerd. Nu wil ik echter ook de Astra 4a ontvangen maar op mijn (slimme) samsung tv met decoder ingebouwd kan ik heel veel satellieten selecteren echter de Astra 4a staat niet in de lijst. Deze heeft toch geen andere naam ? Kan iemand me helpen aub want voor mijn vrouw van moldavie is dit de enige satelliet waarop moldavische FTA kanalen te vinden zijn . Met dank alvast
Sprietje Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 (aangepast) De Astra 4A staat op 4,8° oost. De oude naam van deze positie is de Sirius. Op transponder 12734H zitten twee zenders uit Moldova, Jurnal TV Moldova (Roemeens) en RTR Moldova (Russisch) plus twee radiozenders in het Roemeens. De transponderspecificaties zijn: 12734H, DVB-S, QPSL, SR 3333, fec 5/6. Ik hoop dat je tv Symbolrate 3333 aan kan. 5 september 2018 aangepast door Sprietje
Ventura Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 Alo cr50094, Beschikt u toevallig over een enigma/linux ontvanger (dreambox/vu+/gigablue etc)? In de Kanalenlijst Hans van 10 augustus 2018 staan redelijk wat vrij te ontvangen iptv zenders van Roemenië. Misschien is draga daar wel blij mee 😉.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen