Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb je de datum 2013 onderaan niet gezien? 🧐 Was voorstel in 2011 door een bedrijf in Israel. Staat niet bij DVB.org dus geen standaard. Meest recente voor satelliet-TV is DVB-S2X.

Geplaatst:

Ik vraag me sowieso af welke doorslaggevende ontwikkelingen zijn en welke niet, en met name ook welke organisaties al dan niet bepalend zijn. Er wordt dan wel hard geroepen dat DVB-S2X "de nieuwe standaard" zou zij of worden maar als ik zie dat er tot dusver behalve dat ene transpondertje op 33 Oost er op geen enkele manier gebruik van wordt gemaakt terwijl andere zaken als de Franse en Italiaanse streams zich met een enorm tempo uitbreiden. En dan de vele streams in de T2-MI norm (kijk maar eens hoe ontzettend veel daarvan intussen alleen al op 40 Oost wordt gebruikt...). Maar goed, dat is net zo als het getetter over de Ka-band, er is intussen een geweldige capaciteit aanwezig in de lucht, zelfs satellieten die niets anders meer gebruiken, maar zij die een peperdure KaKu LNB aanschaften zien dat ze nauwelijks meer dan wat Afrikaanse zendertjes en wat feeds ermee kunnen opvangen tenzij ze in of heel dichtbij Ierland wonen. En het kopen van een UHD TV moet als het ware worden rechtgepraat met het feit dat het een positieve werking zou hebben op de weergave van programma's in HD, niet omdat er enig zinnig aanbod in die nieuwe norm te vinden is. In dit geval is het misverstand logisch want na 2 komt 3 maar goed, ik geef grif toe dat ik dat S3-begrip toen of sinds die tijd ook nooit heb gehoord. Ik vermoed overigens dat er zich misschien beste een verdere wildgroei aan normen zal voordoen wanneer blijkt dat steeds minder mensen een schoteltje gebruiken voor thuisontvangst. Want voor verbreiding in kabelsystemen is het juist gunstig met normen te werken die niemand anders heeft of waarvoor in elk geval geen consumentenproducten op de markt zijn. Maar goed, dat is ook niet echt nieuw, dek aan de speciale digitale normen die voor Franse en Duitse radiopakketten via satelliet bestonden. Waren ook bedoeld voor terrestrische verbreiding en niet voor directe ontvangst door consumenten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen