Ga naar inhoud


Einde halogeenlamp.


ceesv

Aanbevolen berichten

We hebben het over 99 cent voor de goedkoopste lamp of 8 euro en meer voor een mooie led lamp. Dus welke is getest?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het was geen "officiele" uitgebreide test zoals je die in bepaalde consumenten tijdschriften hebt, , maar het was wel een test over levensduur van de lampen, de lichtkleur/kwaliteit en de stevigheid van de constructie, wat in een laboratorium onderzocht werd.. en dan een test door consumenten, die lampen vergeleken in een aantal situaties, waar verschillende merken lampen opgesteld waren.

Dat het die lampen van 99 cent waren, weet ik niet... Die lampen kosten overigens 9 Kr per stuk, en dat is met de koers van nu ca 86 eurocent.

Ik vermoed eerder een mix van lampen, er waren sterke en zwakkere lampen bij.  Deze lampen schijnen ontzettend veel verkocht te worden over de hele wereld.

 

Wat er uit kwam, was dat je niet per definitie de Osram lampen moest hebben... het was een reactie op het feit dat LED lampen erg duur waren als je een goede kwaliteit wilde hebben... dat werd weerlegd door deze "test".

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu vind ik een vergelijking tussen halogeen en een gloeilamp of de vervangende LED wel iets compleet anders

Ledlampen Ikea.png

 

dit soort peertjes hebben niks met halogeen en de vervanging van doen

 

er is ongelooflijk veel voor de vervanging van halogeen naar LED te vinden op het web en in de shops

maar je wisselt best ook gelijk de trafo voor een LED driver uit, dan zijn uiteindelijk de lampies zelf niet zo duur als hierboven met een scheve vergelijking betreffende peertjes van de meubelmaffia

 

meerdere hits vindt je voor 10 stuks voor minder dan 5€ op diverse internet shops

in Nederland is die prijs het 10 voud voor 6 stuks

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Sprietje:

Als je die jampotlampen in een zogenaamd schoenmakers lampenkapje draaide, dat bleef de warmte onder de kap hangen en werd de fitting een stuk warmer dan als je hem in een staande schemerlamp deed waarbij de fitting omlaag zat.

De mijne heeft het ruim 20 jaar uitgehouden in een gesloten doorzichtige bol, staand gemonteerd met de fitting aan de onderzijde. De constructie was geschikt voor een 60 W gloeilamp die uiteraard veel warmer wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Jij hebt het over 12V halogeen lampen maar ik gebruik gewoon 240V halogeen peertjes.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...