Ga naar inhoud


Kaart CD werkt niet


Gast Pieter19

Aanbevolen berichten


Nee, dan is ie maagdelijk na een firmware flash. Als het goed is komt dan de setup-wizard (instellings-assistent) weer tevoorschijn... 

 

Overigens meen ik te herinneren dat pbm updates alleen met CCcam 2.3.0 werkten en niet op lagere versies. De maandelijke updates gingen wel...

aangepast door Mimisiku
Extra info

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het flashen van OpenPli 4.0 lukt niet. In het VU+ scherm zie je even 'Reading USB' voorbij flitsen, maar daarna volgt onmiddellijk 'starting' en wordt het normale opstartproces begonnen. Heb drie verschillende sticks geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleinere USB stick gebruiken. De .zip file direct uitpakken op de stick zodat de correcte directories erop staan. Enne... doe dit alleen als je heel zeker weet dat je een originele VU+Duo hebt (dus geen Cloudbox pro o.i.d).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei luisteraar:

als melding reading usb komt moet je power knop op ontvanger drukken. 

Dat wist ik niet.. Maar ik heb wat nieuwere VU+ modellen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Pieter19:

Ook het flashen van OpenPli 4.0 lukt niet. In het VU+ scherm zie je even 'Reading USB' voorbij flitsen, maar daarna volgt onmiddellijk 'starting' en wordt het normale opstartproces begonnen. Heb drie verschillende sticks geprobeerd met telkens hetzelfde resultaat.

 

Heb jij wel de procedure gevolgd zoals omschreven in de eerder door mij genoemde Tutorial bovenin van dit forum?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, heb de aanwijzingen van Open Pli gevolgd, jouw suggestie was mij bij alle bedrijvigheid ontschoten. Ga die route alsnog proberen, alhoewel ik geen enkele ervaring met VTI heb. Dank aan iedereen voor de reacties! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flash methodiek is voor het apparaat in kwestie. Welk image er op de stick staat is absoluut irrelevant. Dat is het resultaat van .... en niet het mogelijk maken van .....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Pieter19:

Nee, heb de aanwijzingen van Open Pli gevolgd, jouw suggestie was mij bij alle bedrijvigheid ontschoten. Ga die route alsnog proberen, alhoewel ik geen enkele ervaring met VTI heb. Dank aan iedereen voor de reacties! 

 

Jij hoeft geen VTI te installeren als je dat niet wilt.

De daar beschreven flash procedure voor VTI is nagenoeg gelijk aan die van OpenPli maar ook dat had ik al geschreven.

Misschien wel handig om de gegeven adviezen eerst goed te lezen.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...