Ga naar inhoud

driepoot vervangen door draaibare schotel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag iedereen,

Voor onze caravan gebruik ik een 60-cm Triax schotel op een driepoot met een dual lnb waarmee ik Astra 1 & 3 kan ontvangen (TV-Vlaanderen). Nu heb ik een luxeprobleem (ik beken schuld) dat het altijd een gedoe is om de driepoot te plaatsen en de schotel uit te richten, vooral omdat wij veel rondtrekken.

Ik overweeg daarom om de driepoot te vervangen door een op het dak gemonteerde (inklapbare) schotel die de satelliet zelf zoekt. Nu heb ik al wat rondgekeken en moet eerlijk toegeven dat ik door het bos de bomen niet meer zie. De een zweert bij een ronde schotel, de andere bij een vlakke schotel, elk met hun specifieke voor- en nadelen.

Ik gebruik de M7 ontvanger van TV-Vlaanderen. Kan ik die dan ook zomaar aansluiten?

Kan er iemand advies geven waar ik rekening mee moet houden voor mijn keuze?

Alvast bedankt hoor.

Yvan

Geplaatst:

de selfsat snipe 3 dus... als goedkoopste telg onder de automatisch vanzelf uitklapbare en per GPS gestuurde antennes

zoek maar op dat topic over de selfsat snipe 3

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Belangrijk in de overweging is waar in Europa je tv wilt kijken.

Voor de Astra 23,5 kun je in Midden-Europa met een bescheiden schotel toe maar in Zuid-Spanje en Portugal moet die echt groter zijn.

Geplaatst:

We zijn nog een eindje van ons pensioen, dus zuid-Spanje en Portugal moet nog even wachten. Midden Europa is voldoende. Maar die selfsat snipe 3 lijkt me wel wat. Bedankt voor de feedback!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen