Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Gisteren heb ik mijn Triax met 4 koppen laten vervangen door een Bigsat met 5 koppen om 5 West (Fransat) te kunnen ontvangen.

Helaas kreeg de installateur 5 West niet op de Bigsat die op Hotbird staat gericht in het midden.

Toen hebben we de Triax er maar naast geplaatst, puur op 5 West.

Zijn satmeter zegt dat de schotel 5 west heeft gevonden.

De VU Ultimo 4k zegt ook prima ontvangst te hebben, ongeveer net zo sterk als de andere 4 satellieten.

De VU Ultimo 4k vindt echter 0 zenders. Ook niet als je op specifieke transponder zoekt.

Ook zegt de VU Ultimo 4k dat er 2 5 West satellieten zijn. Noemt er 1 zelfs 5.1 W (?). Vindt echter op beide niets.

Is er iemand in de buurt van Drenthe of Groningen die goed schotels kan uitrichten en/of verstand heeft van VU/ OpenPLi software?

Dan graag even contact opnemen via PM. Ik heb er wat voor over om dit nu eens eindelijk in orde te krijgen.

En uiteraard heb ik liever ook geen Bigsat + een 2de schotel in mijn tuin. Ik lijk wel een Belg zo...:-)  

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Dat is voor mij teveel technobabbel. Ik weet allemaal niet hoe dat werkt. De Fransat CAM werkt ook niet, maar dat is weer een ander verhaal.

De VU is nieuw uit doos gisteren, met OpenPLI software. CD en TIvusat werkt.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Geplaatst:
43 minuten geleden zei Italieman:

Gisteren heb ik mijn Triax met 4 koppen laten vervangen door een Bigsat met 5 koppen om 5 West (Fransat) te kunnen ontvangen.

Helaas kreeg de installateur 5 West niet op de Bigsat die op Hotbird staat gericht in het midden.

Toen hebben we de Triax er maar naast geplaatst, puur op 5 West.

Zijn satmeter zegt dat de schotel 5 west heeft gevonden.

In principe moet het wel gaan lukken met de Big Bisat. Zijn er geen objecten die het satelliet signalen kunnen belemmeren voor de Big Bisat? Ik wil u best helpen, helaas is Drenthe en of Groningen te ver weg voor me.  

Assen.JPG

Geplaatst:

zolas Tonski zegt een slechte satelites file.Updaten van image kan dat oplossen.

Ps: denk dat je installateur weinig ervaring heeft als hij dat niet weet.De cam zou trouwens gewoon moeten werken als ze aktief is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Van de Fransat CAM krijg ik steeds een melding dat de ontvanger niet CI+ geschikt is

Geplaatst:

Je zou toch gewoon een zender moeten kunnen vinden met een blind search of zo?

Geplaatst:

of zo?

je kunt ook een zenderlijst van derden erin zetten, uit de feed via software beheer

maar je moet een paar zaken controleren

- a de tunerconfiguratie voor die 5 satposities (graag een screenshot van je instellingen in je antwoord plaatsen) er zal met diseqc uitgebreide modus gewerkt worden

- b of er ook een update is uitgevoerd van het Openpli image na installatie en setup

- c of de kabels ook allemaal correct aan de diseqc switches zijn aangebracht en welke switches zijn dat (foto's helpen ons verder)

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

De boel is gewoon goed aangesloten. Paarse EMP 8 weg switches. Disecq 1.1 De andere 4 satellieten doen het ook gewoon.

Signaal geeft hij wel op 5 West alleen vraag ik me af of het wel 5 West is of dat het een signaal van een andere satelliet is.

Mijn Nokia Mediamaster kon 20 jaar geleden gewoon blind zoeken. Was je nooit afhankelijk van anderen. Vreemd dus dat de VU dit niet kan.

Geplaatst:

Mooi dat het mogelijk is. Alleen moet je dan eerst even programmeur worden

Ik zie alleen automatisch en handmatig in het menu. En bij beide wordt niets gevonden op 5 west ondanks dat de VU beweert een prima signaal te hebben.

Hoe dan ook, dinsdag komt een tweede bedrijf naar de schotels kijken. Het mag wat kosten allemaal...

Twee nieuwe Vantages die stoorgeluid geven.

Twee installatiebedrijven voor een nieuwe set-up.

Straks stad en land af met de VU tot iemand hem goed programmeert....

Geplaatst:

Het gaat mij er gewoon om dat het werkt. Je recht halen in Nederland is niet handig. Heb ik wel eens geprobeerd; ik heb 2 bedrijven.

Zonde van de tijd en het geld.

Ik wil gewoon de Franse kanalen erin en dat de Fransat CAM werkt. En straks de ORF kaart als ik die meeneem uit Oostenrijk.

Het was trouwens ook afgesproken dat de (Franse) kanalen erin gezet zouden worden bij aankoop. Maar dat is dus niet gebeurd.

Je kunt in Drenthe gewoon niet op je poot spelen bij een dealer, want die zijn er bijna niet dus je kunt ze maar beter te vriend houden.

Geplaatst:
6 minuten geleden zei Italieman:

Hoe dan ook, dinsdag komt een tweede bedrijf naar de schotels kijken. Het mag wat kosten allemaal...

Een tip. Vraag naar het bedrijf wat voor type satelliet meter ze gebruiken en google daar op. Dit geeft een indicatie of het bedrijf aka beunhaas is of echt een professionele satelliet installateur is. Stuur een PM naar me als u meer informatie wenst. 

Geplaatst:

Hij had 2 verschillende meters. Dinsdag komt er een ander bedrijf met een meter met ingebouwde tv. Zo kan hij en ik zien of de zender het echt doet en of de satelliet echt 5 west pakt.

Geplaatst:
4 minuten geleden zei Italieman:

Hij had 2 verschillende meters. Dinsdag komt er een ander bedrijf met een meter met ingebouwde tv. Zo kan hij en ik zien of de zender het echt doet en of de satelliet echt 5 west pakt.

Het begint vaag te worden. Met een goede professioneel satelliet meter kan men zien en meten op welke satelliet de schotel staat uitgericht. Daar hoeft special geen ingebouwd tv meter te hebben. Indien deze meter een CI module slot heeft, geeft dan de juiste CI module en kaart aan de installateur zodat u zeker weet dat alles na behoren werkt.

658652081_CImodule.thumb.jpg.bded89ba12010d1ad39697ddbf317419.jpg

2054250010_Cimodule2.JPG.fbc22042fe91e9800708769a2e54280a.JPG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...