Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als dat zo is, dan heb ik inderdaad 2 LNB's die op 5 West staan.

1 op de Bigsat, die wellicht door een middelgrote boom bij de buren aan de andere kant van de tuin, geen signaal geeft.

en 1 op de aparte Triax schotel die op 5 west staat gericht en naast de bigast staat.

En dan moet het signaal wat de VU geeft, ook daadwerkelijk 5 west zijn.

Maar de VU vindt geen zenders op de 5 West. Ook onhandig is dat in het menu van de VU er sprake is van 2 x 5 west, waarvan 1 5,1 west genoemd.

5.1 heb ik nog nooit ergens gelezen.  

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
1 uur geleden zei Italieman:

1 op de Bigsat, die wellicht door een middelgrote boom bij de buren aan de andere kant van de tuin, geen signaal geeft.

en 1 op de aparte Triax schotel die op 5 west staat gericht en naast de bigast staat.

Ik weet niet of u een smartphone bezit. Met de app Dishpointer kunt u mooi en snel zien of de boom bij buren het signaal van 5 west belemmerd.  

Geplaatst:

Die app heeft de installateur laten zien. Er ging een rode lijn prima vrij langs de huizen en de bomen.

Het probleem is natuurlijk dat de schotel op 13 oost staat en dan is de hoek anders, althans dat zij de installateur.

Toen hij de 2de schotel direct op 5 west plaatste, kwam het signaal ook probleemloos binnen.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Geplaatst:
16 uur geleden zei Tonskidutch:

heb je ook een juiste satellite.xml in de Openpli staan met 5,0 West erop?

die kun je ook via internet downloaden http://satellites-xml.org/

Bij OpenPLi zit ook een satellites.xml. Dus gewoon zorgen dat OpenPLi up-to-date is:
Menu > Instellingen > Software updaten en kiezen voor updaten en herstart.

15 uur geleden zei Italieman:

Dat is voor mij teveel technobabbel. Ik weet allemaal niet hoe dat werkt. De Fransat CAM werkt ook niet, maar dat is weer een ander verhaal.

De VU is nieuw uit doos gisteren, met OpenPLI software. CD en TIvusat werkt.

Een Fransat smartcard werkt ook zonder CAM, evenals CD en TivùSat en ORF ook.
Voordeel: Je kan van dezelfde provider een zender opnemen terwijl je naar een andere kijkt (aangenomen dat je meerdere tuners hebt).
Je hebt wel een paar kaartlezers op USB nodig dan.

10 uur geleden zei Italieman:

Als dat zo is, dan heb ik inderdaad 2 LNB's die op 5 West staan.

En dan moet het signaal wat de VU geeft, ook daadwerkelijk 5 west zijn.

Maar de VU vindt geen zenders op de 5 West. Ook onhandig is dat in het menu van de VU er sprake is van 2 x 5 west, waarvan 1 5,1 west genoemd.

5.1 heb ik nog nooit ergens gelezen.  

Met 5.1° West wordt de C-band bedoeld. In satellites.xml wordt die als een aparte satelliet aangeduid (door deze 0,1° hoger te definiëren). Je hebt daar ook een andere LNB voor nodig (en een veel grotere schotel), maar daarom moet-ie als een aparte satelliet gedefinieerd worden, anders kan je die aparte LNB niet aansturen.

In uw geval: 5.1°W dus niet van toepassing.

Ik vermoed dat de Ultimo 4k nog niet uitgevoerd is met DVB-S2X/Multistream tuners, op 5°W zitten nl. heel veel freqeunties die een speciale multistream tuner en derhalve ook met speciale parameters gescand moeten worden. Op die multistream frequenties zitten (ook) Franse zenders (bijna alle van het standaardpakket van Fransat), maar dan ongecodeerd, geen Fransat kaart nodig dus. Ook wemelt het van de Italiaanse zenders, het merendeel ongecodeerd op de Mediaset Premium zenders na.

Kijk maar eens op https://www.lyngsat.com/Eutelsat-5-West-A.html
Het Fransat pakket zijn wel gewone DVB-S2 frequenties, deze moet de Ultimo 4k gewoon kunnen inscannen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Citaat

De KA band is een frequentie die naast de C en KU band gebruikt wordt. De KA band bevindt zich tussen de 26 en 40 Ghz. Deze band word o.a. gebruikt voor data overdracht waaronder internet via satelliet, maar ook steed meer voor DVB-S uitzendingen. 

zonder de tuner configuratie kunnen we niet zeggen

maar ik denk er het mijne van

Enjoy The Silence

Depeche Mode

Geplaatst: (aangepast)
8 uur geleden zei Alex1970:

Ik vermoed dat de Ultimo 4k nog niet uitgevoerd is met DVB-S2X/Multistream tuners

Nu ben ik een leek op VU+ gebied... maar de mijne, die ik einde juli kocht, heeft s2X tuners er inzitten...

@Italieman Dan, ook weer de leek aan het woord...   Maar zelfs ik heb al manuele zoekopdrachten uitgevoerd om een bepaalde transponder te scannen... 

zit de transponder niet in de ontvanger, dan zoek ik gewoon manueel door de frequentie in te voeren en de andere gegevens.

Het is wel een stuk ingewikkelder dan bij een Technisat oid... je kan je nl makkelijk vergissen, de eerste 3 keer vond ik ook niets, maar goed lezen wat er op het scherm staat helpt wel... en vooral de moed niet opgeven.

Bekijk alle instellingen die je kan invullen erg goed... is het DVB-s of S2?  ook moet je bij deze receiver invullen of het 8PSK of QPSK of wat dan ook is... is er iets fout, krijg je dat er niets gevonden is uiteraard.

Voorwaarde uiteraard is dat de schotel goed uitgericht moet staan...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

De tuners zijn inderdaad S2X versies, dus de juiste.

Ik ga eerst dinsdag eerst de tweede "schotelman" afwachten voor een second opinion.

En dan kijk ik verder.

8PSK had ik ingevuld. Alleen DVB-s of S2 had ik geloof ik niet naar gekeken.

Geplaatst:

Beste @Italieman,

Uit je reacties maak ik op dat je er aardig doorheen zit. Ik leef met je mee want heb ook veel problemen (uitdagingen 😣) gehad met het ontvangen van de kanalen op 5W. Ik denk dat je op dit forum wel veel hulp en adviezen krijgt om (hopelijk) je probleem op te lossen.

Ik zie een hoop adviezen van forumleden maar mis daarbij je individuele reactie op deze adviezen. Bijvoorbeeld  "tuurlijk is het mogelijk een blindscan te doen..." en daar reageer jij op met "Alleen moet je dan eerst even programmeur worden". Heb je dan wel of niet een blindscan kunnen doen? En waar loop je vast?

De forumleden geven soms een reactie waarbij eruit wordt gegaan dat je een professional bent. Dus geef aan of het is gelukt of niet? En zo niet vraag door hoe je het moet doen. 

Geef niet op en hou vol!!

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Geplaatst:
17 uur geleden zei Ventura:

Ik weet niet of u een smartphone bezit. Met de app Dishpointer kunt u mooi en snel zien of de boom bij buren het signaal van 5 west belemmerd.  

Hoi Ventura,

Wanneer ik op Dishpointer zoek dan krijg ik vele apps (Google play store) hits. Van welke ontwikkelaar/developer bedoel je?

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Geplaatst: (aangepast)

Behalve de multistream frequenties hoef je alleen de frequentie, polarisatie en symbolrate goed in te vullen om een transponder in te scannen. De andere dingen als DVB-S/S2, QPSK of 8PSK vind de tuner zelf wel uit.

Test het maar uit bij de signaalzoeker.

24 minuten geleden zei pieter532:

Hoi Ventura,

Wanneer ik op Dishpointer zoek dan krijg ik vele apps (Google play store) hits. Van welke ontwikkelaar/developer bedoel je?

Ik vind deze goed werken;

Satellite Pointer

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tda.satpointer

aangepast door Alex1970
Verkeerde link

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
19 minuten geleden zei Italieman:

De tuners zijn inderdaad S2X versies, dus de juiste.

Ik ga eerst dinsdag eerst de tweede "schotelman" afwachten voor een second opinion.

En dan kijk ik verder.

8PSK had ik ingevuld. Alleen DVB-s of S2 had ik geloof ik niet naar gekeken.

Er zijn eerder insteektuners geweest voor VU+ met de aanduiding DVB-S2X, maar bleken niet multistream aan te kunnen.

Maar dat is voor later zorg, eerst zorgen dat je 5°W kan ontvangen.

VU+ Duo

Geplaatst:

De VU geeft zelf aan dat hij signaal heeft op 5 West.

Echter, wat heel vreemd is, is dat als ik op het "pijltje" boven de ok knop druk, en ik druk op "Groen" satellieten, dan krijg ik een hele lijst satellieten te zien, behalve 5 West.

Zit dat in de software???

Hij springt van 4 West naar 7 West. Waarom in hemelsnaam?

PS. Ik heb net de software geüpdatet naar OpenPLI 6.2. Helpt verders niets. Fransat Cam geeft nog steeds een foutmelding en ik krijg nu steeds 3 seconden de melding in beeld dat de Bluetooth afstandsbediening is aangesloten.

Wat is trouwens het verschil tussen PLI en VTI?

Kan ik voor mijn setup, Canal Digitaal, ORF, Fransat en Tivusat beter VTI kiezen?

Dan hoef ik ook niet aan deze PLI software te wennen misschien?

De dealer in Groningen zei specifiek dat in alle nieuw VU's (Ultimo?) nu express S2X tuners zitten.

Is S2X een vereiste voor Fransat? In dat geval wil ik toch even gaan nakijken.

Maar als fabrikanten een S2X sticker (eigenlijk gewoon een norm dus) op een niet S2X tuner plakken, dan is het voor niemand nog te volgen natuurlijk.

Is gewoon verwarrend en bedrog.

Geplaatst:
29 minuten geleden zei pieter532:

Beste @Italieman,

Uit je reacties maak ik op dat je er aardig doorheen zit. Ik leef met je mee want heb ook veel problemen (uitdagingen 😣) gehad met het ontvangen van de kanalen op 5W. Ik denk dat je op dit forum wel veel hulp en adviezen krijgt om (hopelijk) je probleem op te lossen.

Ik zie een hoop adviezen van forumleden maar mis daarbij je individuele reactie op deze adviezen. Bijvoorbeeld  "tuurlijk is het mogelijk een blindscan te doen..." en daar reageer jij op met "Alleen moet je dan eerst even programmeur worden". Heb je dan wel of niet een blindscan kunnen doen? En waar loop je vast?

De forumleden geven soms een reactie waarbij eruit wordt gegaan dat je een professional bent. Dus geef aan of het is gelukt of niet? En zo niet vraag door hoe je het moet doen. 

Geef niet op en hou vol!!

Ik heb eerst geen blindscan kunnen doen omdat dat helemaal geen optie is in het menu.

Later heb ik het ergens gevonden en de transponder en alles handmatig ingevuld.

Hielp overigens niets. Nog steeds niet gevonden.

Ik heb een Nokia Mediamaster gehad en dus de Vantage(s) en daar stond blindscan gewoon direct bij de opties.

Met de VU moet je zoeken omdat het verborgen zit.

Ik vind het nu vooral heel bizar dat achter het groene knopje "satelliet" 5 West niet wordt weergegeven terwijl deze nota bene in de Disecq instellingen staat ingesteld en de VU aangeeft er signaal op te ontvangen.

Geplaatst:

De tuner moet MIS ondersteunen. DVB-S2X is daarvoor noodzakelijk. Het maakt niet uit of je OpenPli of VTi gaat gebruiken zolang de meest actuele drivers worden gebruikt in de image. Als je vanuit de Vantage 8000s komt is ieder Enigma2 image 'even wennen'. Wat je het lekkers ligt mag je gelukkig zelf bepalen. Na een weekje spelen ben je er al aan gewend.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...