Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal hier een vraag die waarschijnlijk al een keer de Revu is gepasseerd.

ik woon in Noorwegen en heb een nieuwe resiever, ontvanger nodig ik gebruik CD met kaart HD en met een dubbele LNB zo ontvanger moet toegankelijk zijn voor CD. Ik ben niet technisch aangelegd en heb daarom een gebruiks vriendelijke resiever nodig met genoeg opname kapisiteit en opgedaterte technische mogelijkheden. 

: welke reciever is de beste op de markt nu, vermeld ook graag alternatieve, + gebruiksvriendelijkheid,

en vermeld ook graag de prijs en waar verkrijgbaar.

bij voorbaad dank groetjes Kotje 🙂

Geplaatst:

Beste Kotje

Als ik het goed begrijp ontvang je Canal Digitaal nu al. Je hebt dus een goedwerkende schotel met duo-lnb. Je wil alleen je ontvanger vernieuwen.
Waarom eigenlijk? Ben je er niet tevreden over?
Wil je naast het kijken ook gelijktijdig op kunnen nemen van een andere zender?

Geplaatst:

de beste receiver moet nog ontwikkeld worden! 

een goede receiver kunnen we je aanbevelen

hoeveel kaarten gebruik je 1 of 2 of meer

voor 1 kaart ben je met een VU+ ZERO 4K heel goed en modern onderweg

nog goedkoper dan de ZERO4K met zoveel power en mogelijkheden kan haast niet

vooral jarenlange ondersteuning is belangrijk.

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Ja ik heb een goedwerkende schotel met duo-lnb ..mijn oude ontvanger een Philips DSR 8121 begint steeds meer haperingen te krijgen en de mogelijk heden zijn beperkt. En ja ik wil naast het kijken ook gelijktijdig op kunnen nemen van een andere zender.

ik gebruik 1 kaart! 

Geplaatst:

Dan kun je ook een SAB Titan 4 Combo kopen werkt prima met CanalDigitaal en als je er een externe HD aanhangt kun je kijken en opnemen tegelijk(Gecodeerd) mits de zender  op de zelfde transponder zit. Ontvanger kost ongeveer 85 euro en heeft Digitenne(Hoe het i Noorwegen heet weet ik niet), Kabel, en Satelliet. Ontvanger configureerd zichzelf voledig automatish op je LNB(s) Ik hoefde hem enkel aan te sluiten kaarterin steken aanzetten en kon vrijwel  gelijk kijken. Kind kan de was doen.

Geplaatst:

Ok dan hebben we nu SAB Titan 4 Combo ( een externe HD? Wat is dat?) en  VU+ ZERO 4K.

Zijn er nog meer ontvangers die makkelijk, eenvoudig ( klikk and play) toegang hebben tot CD. Duurdere type mag ook hoor .. ik investeer graag wat meer in de kvaliteit dan heb ik wat voor de toekomst. 

Geplaatst: (aangepast)

Beste Kotje

De Philips DSR 8121 is een enkele satellietontvanger waar je niet mee op kunt nemen. Je hebt dan misschien ook maar een duo-lnb met 1 aansluiting? In dat geval moet je een duo-lnb hebben met 2 aansluitingen.

Verder is het zo dat Canal Digitaal zenders heeft die extra beveiligd zijn.
Zo zijn er zenders die alleen maar met de witte CI-module te bekijken zijn. Dat is o.a. Mezo HD en Motorsport TV.
Die ontvang je dus niet met de zwarte CI-module met wereldbol en ook niet met een ontvanger met interne kaartlezer behalve de Canal Digitaal ontvangers.
Daarnaast zijn er ook nog zenders die alleen te ontvangen zijn met de nieuwe CI+ module van Canal Digitaal met ingebouwde chip. Het gaat dan om de zenders Insight TV en Insight TV UHD.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hoi Sprietje

ik kan dus gewoon opnemen met de Philips DSR 8121 HD?

(Ik heb een duo- LNB met 4 aansluitingen.)

De zender kanaal keuze die jij noemde die gebruik ik niet.

Kan jij mij ontvangers aanbevelen die voor mij aktueel zijn? 

Geplaatst:

De DSR-8121 is een brol die continue de meest rare vastlopers heeft. Software is nooit 100% aangepast/opgewaardeerd. De HD is 320Gb klein en loopt heel snel vol omdat er in 'raw' formaat wordt opgenomen. Geen koppeling naar een PC mogelijk en de HD is nog beveiligd ook..

Een goede satellietontvanger met een twin-tuner en een (externe) harddisk is voldoende. Mits correct geconfigureerd werkt dat stabieler dan die oude DSR-8121. Dat wil niet zeggen dat het niet een keer mis kan gaan, maar dat is als gebruiker prima op te lossen. Wil je ook de nieuwere UHD ontvangen dan zal je een 4K ontvanger moeten kopen..

VU+Solo SE v2 met twin-tuner DVB-S2 en externe HDD voor HD TV

VU+Solo 4K met twin-tuner DVB-S2 en externe HDD voor UHD TV

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Mimisiku bedankt voor je heldere verklaring! 

Wat je verteld over de DSR-8121 klopt helemaal.

Thanks voor tips! 

🙂

Geplaatst:

Ik heb de DSR-8121 ook gehad en ervaarde dezelfde problemen. Vervangen voor een DM800se v2 en later een VU+SoloSE v2. Recent over naar een VU+ Zero 4K vanwege de UHD mogelijkheid. Zowel de DM800se als de VU+ werken uitstekend en stabiel. Wilde recent de DM800se v2 weggooien toen plots de nieuwe SiLabs twin-tuners op de markt kwamen. Heb de DVB-S2 tuner eruit gehaald en een nieuwe twin DVB-C/T2 (€89) erin gezet. Daarna als Ziggo ontvanger naar dochterlief verhuisd.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen