Ga naar inhoud


OpenPli - 4 kaarten - Tivusat, Canal Digitaal, Fransat & ORF


Italieman

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Met OpenPli en de volgende 4 kaarten en lezers, welke combinatie moet dan gemaakt worden?

 

INTERN:

Canal Digitaal, Fransat

 

CI:

Tivusat

ORF

 

1. Werkt Fransat met PC6 kaart in de interne kaartlezer?

2. Werkt de ORF kaart met eigen kaartlezer in de CI slot?

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

  • Moderator

Het CI slot zal werken met VTi .

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is echt een nerdenforum of niet?

 

Een moderator nota bene die een antwoord geeft dat helemaal geen antwoord is.

 

Schiet lekker op, jongens!

 

Bij ELKE aanbieder van een VU+ plus Ultimo, ELKE winkel in Nederland, wordt OpenPLI aangeboden.

 

Geen VTI.

 

OpenPLI is ook 100 x mooier om te zien en werkt mooier. Dat is me na een paar screenshots op Google al duidelijk.

 

Ik stel een gerichte vraag.

Niemand weet het gewoon.

 

Ik stelde deze vraag al toen ik nog de Vantage had. Twee zelfs.

 

Ik moest een VU kopen.

Dan zou het werken.

Nou dus niet.

Dit forum is tijdverspilling.

 

Niemand weet hoe het zit of hoe het werkt. Het advies was geldverspilling.

 

Ik heb 2 bedrijven te runnen. Het seizoen is weer begonnen.

 

En het satellietverhaal is een mislukt project.

 

En bedankt.

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kennelijk weet je het zelf beter, waarom vraag je hier dan hulp?

 

Wanneer ik je nog een advies mag geven, lees je eens in op dit forum.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb er geen antwoord op gekregen. Anders zou ik het ook niet vragen. Ik heb wel meer te doen.

Niemand weet het gewoon. Anders zou het antwoord iets zijn als:

 

Ja, ORF kaart en officiële kaartlezer werken met OpenPLI.

Of nee.

Ja, Fransat kaart is werkend te krijgen met een speciale Oscam met de juiste settings.

Of nee.

 

Maar dat antwoord wordt simpelweg niet gegeven.

Mensen reageren gewoon gauw even zodat ze een hoog aantal berichten bij hun naam hebben staan.

 

Heel flauw.

 

Het topic dat ik helemaal geen Franse zenders kon inladen kwam omdat de installateur (nota bene VU importeur NL) maar 1 draad aan de twin LNB had gezet waardoor de decoder de hele LNB niet zag. Tja....

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die deze 4 kaarten werkend kan krijgen in mijn Vu+ ultimo 4k met OpenPLI software, betaal ik € 250,00 cash.

 

Stuur me maar een PM. Ik kom naar je toe.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest gewoon niet goed. Een voorbeeld van dat er wel degelijk al op 1 van jouw vragen is geantwoord:

 

Op 10-9-2018 om 09:16 zei Italieman:

ORF heb ik (nog) geen kaartlezer voor.

 

Op 10-9-2018 om 13:54 zei Sverige:

ORF werkt in de interne kaartlezer... dat is geen probleem. Daar heb je geen Irdeto of Cryptoworks module voor nodig.

Bedenk wel dat je niet kan abonneren op het betaalpakket HD Austria... daar heb je hun eigen apparatuur blijkbaar voor nodig. Maar gewoon de ORF zenders, ATV1&2 en Puls4 en Servus werken prima met de interne kaartlezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ORF heb ik nu wel een kaartlezer voor besteld, maar de ORF kaart krijg ik pas in oktober.

 

Dat de ORF kaart in de interne kaartlezer kan, dat weet ik.

 

Maar ik heb ook de Fransat kaart nog en de Canal Digitaal kaart. Die kunnen niet met zijn drieën in 2 interne kaartlezers.

 

En het is maar de vraag of de Fransatkaart met eigen kaartlezer werkend te krijgen is in een CI slot. Oscam werkt, voor zover ik heb begrepen en gelezen, alleen op de interne kaartlezers. 

 

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet erg netjes om hulp biedende mensen (vaak hobbyisten) zo af te fakkelen. Temeer een bewijs dat je klasrblijkelijk denkt dat alles met geld meteen te regelen is. Waarschijnlijk ben je dus directeur van 2 bedrijven en ben je niet gewend om tegengas te krijgen, zeker niet van diegene die je als ondergeschikt bestempeld. En dat is jammer. We willen je graag helpen, maar kunnen niet in een glazen bol kijken..

 

De VU+ is je aangeraden omdat deze (voor een redelijke prijs) een DVB-S2X MIS tuner aanbiedt. De drivers van VTi zijn toegespitst op de nieuwe tuners waardoor MIS zéker werkt. Voor OpenPli kan ik niet spreken omdat ik dat niet gebruik.

 

Ook moet kaartinfo opgezocht worden in diverse fora. Wie heeft er nu een Oostenrijkse én Italiaanse én Franse kaart? Daar mag je best rekening mee houden..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de hele dag tegengas en feedback. Gelukkig maar.

Zonder wrijving geen glans.

En ondergeschikt is niemand, hoor. Als manager ben je nou juist de sjaak. Zo leuk is het niet. Maar soms loopt het zo. Allemaal uit nood geboren en later succesvol geworden.

 

Maar ik stel gerichte vragen. En krijg ruis. En dat vind ik niet leuk.

 

Ik had specifiek gevraagd voor Oostenrijkse en Italiaanse en Franse kaart. Oostenrijkse vriendin, tweede huis bij Frans/Italiaanse grens.

Dat zou mogelijk zijn met "Enigma 2". Maar alles is OpenPLI. Ziet er ook netjes en verzorgd uit.

 

Sowieso is Frans en Italiaans niet zo onlogisch omdat het beide eenmalige aanschaf is en echt wel wat biedt. Ook Engelstalig. Zelfs Flikken Maastricht met Nederlands geluid op Rete4. (met als je wilt Italiaanse ondertiteling erbij om te leren)

 

Hoe dan ook, die Vu+ zijn Linuxdingen voor speciale software en hebben niet voor niets 4 kaartlezers, toch?

Dan zou ondertussen die kennis voorhanden moeten zijn. Met dat in gedachten heb ik besloten de boel te kopen.

 

Maar nu ineens is het moeilijk/kan niet/weet niet.

 

Als er iemand is die Fransat 6 kaart werkend heeft met OpenPLI, dan is alles opgelost. Vermoed ik tenminste. De rest lijkt het probleem niet te zijn.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig is het qua Fransat V6 vrij simpel. Die doet het niet onder OScam. Er is een non-publieke oplossing die je voor een flink bedrag mag downloaden. Heeft niets met OpenPli of VTi te maken (althans niet pur sang). Alleen met de bijgeleverde CI+ van Fransat kun je deze gebruiken in een niet TNTSat ontvanger. En HIER kwam dan de VU+ met VTi in de picture! VTi ondersteunt als enige populaire image nog CI+ modules zolang daar een Neotion chipset in zit..

 

Dat veroorzaakt dus de "ruis"... OpenPli mag je dan mooier vinden, maar die ondersteunt dus géén CI+ modules en is derhalve Franssat v6 en Openpli NIET werkzaam. Franssat v5 is een ander verhaal, die werkt onder OScam en ZOU dus ook in OpenPli draaien. Maar ook voor deze v5 kaart geldt: om de zoveel tijd nieuwe AES key invoeren en dus nooit "Plug & Play"..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mimisiku,

 

Hartelijk dank voor het uitgebreide en onderbouwde antwoord. Dit wist ik in elk geval allemaal nog niet.

 

Echter, in de eerdere thread waar ik maar geen ontvangst kreeg, staat het volgende van Alex1970 en Pieter532 die beide OpenPLI gebruiken volgens hun handtekening.

 

Alex1970

Een Fransat smartcard werkt ook zonder CAM, evenals CD en TivùSat en ORF ook.

 

En zo heb ik Fransat en Canal Digitaal werkend in de interne kaartlezer resp. USB-kaartlezer, dus je weet denk ik wel aan wie je voor welke kaart kan vragen hoe je OScam moet configureren...

 

Pieter 432

Staat op 5 west uitgericht en ontvangt neem ik aan Franse zenders daarmee met een Fransat kaart.

 

Nou kunnen dat oudere kaarten zijn, dat weet ik natuurlijk (nog) niet.

 

Ik heb Alex1970 dan ook een PM gestuurd. Ik ben benieuwd.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat dat een v5 kaart betreft. Een v6 kaart die incorrect wordt geadresseerd in OScam wordt gegrilled en is daarmee waardeloos geworden.. v6 doet het alleen in de voornoemde speciale OScam..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...