Ga naar inhoud


OpenPli - 4 kaarten - Tivusat, Canal Digitaal, Fransat & ORF


Italieman

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Italieman:

Een VU+ kopen om CI+ te kunnen kijken met VTi is gokwerk. Het kan zo maar afgelopen zijn

 

Tja... dat is waar ik me ook aanvankelijk in vastgebeten had...

Maar niets is een zekerheid voor het leven... dus heb ik de gok gewaagd.

 

 

Momenteel heb ik, met de hulp van dit forum, 3 kaarten werkend in een softcam...  CanalDigital (Zweden), ORF (AT) en HD+ (Duitsland). De laatste in een usb smartreader...

De VTI software is er makkelijk op te zetten, een leek als ik, die einde juli voor het eerst in zijn leven een Enigma2 box in zijn handen had, heeft het relatief makkelijk kunnen fixen.

Naast de expertise hier op het forum, gebruik ik ook het Duitse forum... https://www.vuplus-support.org/  ze hebben daar ook een wiki, waar erg veel uitgelegd staat...

Het is een kwestie van lezen, lezen en lezen...  

In mijn ogen is een vu+ niet "beter" dan bv een Technisat (wat ik eerst had)... het enige grote voordeel is dat je er meerdere kaarten in kan krijgen (dat was het breekpunt bij de nieuwe Technisat)... Ook dat je hd+ ongelimiteerd kan opnemen etc etc...  De gebruiksvriendelijkheid is een ander punt, dat kan niet tippen aan Technisat in mijn ogen.... maar zoals gezegd, ik ben nog geen 2 maanden bezig met vu+... en kan dus nog geen eindconclusie geven. Tot nu toe ben ik wel tevreden.

 

Maar met 4 kaarten denk ik dat de keuze goed is om VU+ te nemen...  als het eventueel zou kunnen, moet je zoveel mogelijk met een softcam proberen te decoderen... en dus eventueel 2 smargo smartreaders kopen. Vergeet in dat geval dan geen (korte) usb verlengkabeltjes er bij te bestellen, anders krijg je die dingen niet aangesloten achter de receiver.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ja. Die heeft in principe gelijk.. Er is géén toekomstgarantie máár je maakt natuurlijk een volledige backup als de boel straks naar wens werkt. 

 

De VTi versies worden gearchiveerd en zijn tot bepaalde versies terug te halen.

 

Ik woon te ver weg en heb geen auto anders had ik je graag geholpen. 

 

Gewoon stap voor stap uitwerken.

1. VTi erop

2. Updates laden met blauw-groen-groen

3. Tuners instellen met DiseqC 1.1 en satellieten instellen

4. Zenderlijst laden

5. OScam installeren en configureren

6. CI+ module installeren

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Italieman:

Het is dus zaak om VTi niet te upgraden? Anders zit je met een VU+ ultimo die geen CI+ aankan.

waar haal je die onzin allemaal vandaan

 

van de ene onjuistheid naar de andere

doe ons een plezier en lees je eerst in de materie in voor je kul schrijft

 

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Italieman:

 

En kan het ook als je een Apple computer hebt?

 

 

Jij maakt met de wijze waarop jij hier reageert nu niet bepaald vrienden, nu wil je dat ook waarschijnlijk niet maar je beïnvloed daarmee wel de bereidheid om geholpen te worden.

Jij schrijft dat je veel ruis ontvangt maar die veroorzaak jij immers zelf ook, zie als voorbeeld de bovenstaande vraag, wat heeft die nu hiermee te maken/

Natuurlijk kun je met Mac(Book) hetzelfde als met een Windows computer.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het zie, zijn er 2 dingen die CI+ ondersteuning op VTi kunnen bedreigen.

 

1. VTi wordt gedwongen om het in toekomstige versies niet meer te ondersteunen. En dan is het dus wel degelijk zaak om niet te upgraden. Geen kul dus.

 

2. De licentievertrekkers komen er linksom of rechtsom achter van wie VTi de licentie heeft "geleend". Indien dit technisch ingetrokken kan worden, kan CI+ ondersteuning ook bij bestaande versies plotseling komen te vervallen en krijgt de uitlener een nieuwe.

 

Misschien begrijp ik het niet goed. Maar ik lees wel degelijk (ook op andere fora) en dit is wat ik eruit begrijp.

Deze 2 punten worden, voor zover ik het begrijp, gewoon zo uitgelegd op de diverse fora.

Zojuist zei Jürgen:

 

Jij maakt met de wijze waarop jij hier reageert nu niet bepaald vrienden, nu wil je dat ook waarschijnlijk niet maar je beïnvloed daarmee wel de bereidheid om geholpen te worden.

Jij schrijft dat je veel ruis ontvangt maar die veroorzaak jij immers zelf ook, zie als voorbeeld de bovenstaande vraag, wat heeft die nu hiermee te maken/

Natuurlijk kun je met Mac(Book) hetzelfde als met een Windows computer.

Ik las een uitleg die heel duidelijk vanuit Windows gaat. Vandaar de vraag.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hier niet zomaar linkjes naar andere websites plaatsen, anders kon ik zo aangeven waar ik "deze onzin vandaan haal".

 

En of iets ook vanuit Windows of Mac kan is helemaal geen rare vraag.

 

Ik heb een OWC USB-C dock. Speciaal voor de Mac. Een software upgrade kan er echter alleen met een Windows computer worden ingezet. Raar maar waar. En OWC is nota bene een grootheid met Apple computers.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bootcamp of Virtualbox kan inderdaad allemaal. Maar dat is wel vrij ingrijpend. Daar worden computers langzaam van en ze vreten batterij.

Als je "on the go" bent, is dan ineens je macbook leeg in plaats van de 10 uur hemelse batterijduur.

 

Aangezien het werkcomputers betreft, vroeg ik het daarom. Dan had ik even een Windows computer geleend.

Dat is makkelijker dan zoiets installeren en er weer af halen.

 

Wat betreft CI+ ondersteuning met Vu+:

Zoals ik het zie, komt de echte hoop uit Duitsland. Vanwege HD+, wat CI+ is. Linksom of rechtsom zullen Duitse hobbyisten er wel voor willen blijven zorgen dat CI+ blijft werken in hun populaire Vu+ boxen.

Bovendien zal HD+ zelf ook niet pushen om CI+ te disablen op VU omdat ze dat abbo's kan kosten.

 

Maar dat kan ook zomaar stuivertje wisselen worden tussen VTi, OpenATV en Black hole.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Mimisiku:

2. OpenPli ondersteunt geen CI+ omdat het benodigde certificaat nooit aan 'open' Linux apparaten wordt verleent omdat ze daarmee ook aan alle CI+ beperkingen moet voldoen. Het certificaat wat VTi gebruikt (waardoor VTi het wél ondersteunt) is op illegale wijze verkregen en biedt dus geen enkele garantie voor de toekomst. Echter nú werkt het nog.... Kan in latere VTi versie zomaar aangepast worden..

Het opvallende aan de ci+ ondersteuning is dat de ondersteunende plugin (CI+ helper) bij OpenATV en OpenHDF weer terug is gekeerd in de feed.

Bij Pli4 had je een andere plugin,die jezelf elders moest downloaden.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt allemaal. Er is kort CI+ ondersteuning geweest in OpenPli. Als ik me niet vergis voor de Mutant 2400HD en de DM7080. In latere updates weer verdwenen. 

 

Maar we dwalen af. De TS wil gewoon zijn 4 kaarten in één apparaat laten werken en aangezien dit met CI+ móet is VTi nu de enige optie.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uur geleden zei Italieman:

Wat betreft CI+ ondersteuning met Vu+:

Zoals ik het zie, komt de echte hoop uit Duitsland. Vanwege HD+, wat CI+ is. Linksom of rechtsom zullen Duitse hobbyisten er wel voor willen blijven zorgen dat CI+ blijft werken in hun populaire Vu+ boxen.

Juist niet in Duitsland.

Daar krijg je meteen een ban wanneer je over het onderwerp begint.

Geruime tijd geleden hebben alle Duitse fora hun Softcam/CI discussie hoekjes gesloten.

Heeft te maken met de manier waarop in Duitsland de wet wordt gehandhaafd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De forums mogen het dan blokkeren, laten we hopen dat er achter de schermen toch wordt doorgewerkt om CI+ werkend te houden voor VU ontvangers. Ook in de toekomst.

 

Ik heb inmiddels VTi erop staan. Canal Digitaal CAM met geïntegreerde smartcard werkt. Tivusat werkt. Fransat nog niet maar heb nog niet naar de Oscam instellingen en butler gekeken.

De WLAN krijg ik ook nog niet geïnstalleerd.

 

Ik heb inmiddels wel een Fransat PC5 kaart nieuw weten te bemachtigen via een bekende veilingsite.

Wellicht ga ik later dus toch terug naar OpenPLI met een PC5 kaart.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...