Ga naar inhoud


Enorme daling TV-aansluitingen in Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei ceesv:

Wanneer de providers instemmen met 3 Euro per maand eredivisie CV belasting per abonnee, kan ik mij goed voorstellen, dat de NOS met zijn 40 cent per maand ook gaat nadenken over een verhoging.

 

Laat ze eens beginnen die Eredivisie voetbal belasting terug te draaien.

 

Laat ze allereerst eens beginnen met de exorbitante salarissen van derderangs voetballers en omhooggevallen acteurs met 99% te verlagen!

Dan kunnen de uitzendingen en programma's ook een stuk lager in prijs, de abonnementen etc. etc...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Begin november heeft de raad van Europese mediaministers de nieuwe richtlijn Audiovisuele Mediadiensten aangenomen.
Dat houdt het volgende in wat betreft reclame op tv:

Op dit moment geldt een maximum van 12 minuten reclame per uur, dit is 20% van de zendtijd. Daar veranderd iets aan voor prime-time. Tussen 18.00 en 24.00 uur blijft het maximum van kracht, maar dat is 20 procent voor die hele periode, dus 72 minuten tussen 18.00 en 24.00 uur. Dit kan betekenen dat een zender in het begin van de avond méér reclame gaat uitzenden rond populaire programma’s en minder reclame aan het eind van de avond, als mensen misschien al naar bed zijn.
Al met al zal de irritatie van de reclame toenemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Sprietje:

Begin november heeft de raad van Europese mediaministers de nieuwe richtlijn Audiovisuele Mediadiensten aangenomen.
Dat houdt het volgende in wat betreft reclame op tv:

Op dit moment geldt een maximum van 12 minuten reclame per uur, dit is 20% van de zendtijd. Daar veranderd iets aan voor prime-time. Tussen 18.00 en 24.00 uur blijft het maximum van kracht, maar dat is 20 procent voor die hele periode, dus 72 minuten tussen 18.00 en 24.00 uur. Dit kan betekenen dat een zender in het begin van de avond méér reclame gaat uitzenden rond populaire programma’s en minder reclame aan het eind van de avond, als mensen misschien al naar bed zijn.
Al met al zal de irritatie van de reclame toenemen.

 

 

Volgens mij is het reclame gehalte van 24 tot 6 uur 95%.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Al met al zal de irritatie van de reclame toenemen.

 

In mijn ogen neemt de irritatie flink af...

Als ik van bv Sat1 iets opneem probeer ik dat zo veel mogelijk te doen in de herhaling, die 's nachts loopt...  en dan heb je in veel gevallen totaal geen reklame meer!! Erg fijn is dat!

Of dat in NL ook zo werkt weet ik niet, ik heb geen nederlandse televisie.

 

In Primetime heb ik in Zweden op de commercielen echt wel meer dan slechts 12 minuten reklame per uur... Ik kom altijd op 15 minuten, 45 minuten programma, en dat duurt dan alles bij elkaar 1 uur. Maar goed, het zijn 3 blokken in dat uur, en het voordeel is dat je altijd vlak voor het hervatten van het programma de hoofdsponsor van die uitzending ziet, en daar kan je je dan op fixeren als je snel doorspoelt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sverige:

In mijn ogen neemt de irritatie flink af...

Als ik van bv Sat1 iets opneem probeer ik dat zo veel mogelijk te doen in de herhaling, die 's nachts loopt...  en dan heb je in veel gevallen totaal geen reklame meer!! Erg fijn is dat!

Of dat in NL ook zo werkt weet ik niet, ik heb geen nederlandse televisie.

 

In Primetime heb ik in Zweden op de commercielen echt wel meer dan slechts 12 minuten reklame per uur... Ik kom altijd op 15 minuten, 45 minuten programma, en dat duurt dan alles bij elkaar 1 uur. Maar goed, het zijn 3 blokken in dat uur, en het voordeel is dat je altijd vlak voor het hervatten van het programma de hoofdsponsor van die uitzending ziet, en daar kan je je dan op fixeren als je snel doorspoelt.

In Vlaanderen is het ook vaak zo met series. Doordat er verschillende opnames tegelijkertijd lopen, heb ik vaak opnameconflicten. Mijn decoder neemt dan gewoon de volgende keer op dat het uitgezonden wordt. Da's vaak 's nachts of overdag wanneer er minder reclame is.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-12-2018 om 17:10 zei matthew_be_wvl:

Mijn decoder neemt dan gewoon de volgende keer op dat het uitgezonden wordt. Da's vaak 's nachts of overdag wanneer er minder reclame is.

 

Die decoder is sowieso geen smart decoder. Als je niet oplet en even aan de instellingen sleutelt, neemt hij gewoon alles op van die serie, ook de herhalingen van de reeds uitgezonden (nieuwe) aflevering.

 

Voorbeeld TWD op Fox. Zet je daar gewoon (wat je normaal zou doen) "serie opnemen" - zodat hij automatisch elke week de nieuwe aflevering week opneemt - dan neemt hij ook de herhaling op die de dag nadien wordt uitgezonden.

 

Vink je bij "serie opnemen" na de finale niet "opname annuleren" aan, dan zal die ook de regelmatig terugkomende weekendmarathons (van oude seizoenen) opnemen.

 

 

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik series opneem dan vul ik gewoon het tijdslot en kanaal extra in dan neemt hij betreffende alleen binnen deze tijdspanne op.De rest wordt gewoon genegeerd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Tonskidutch:

maar de omzet stijgt

 

rara

 

 

De tv stations/netwerkoperatoren weten de fabrikanten van hun producten een behoorlijke poot uit te draaien.

Er word tv reclame zendtijd verkocht op zenders waar niemand naar kijkt.😂

Tja, ik weet een veer betere manier om je geld te verspillen, bijvoorbeeld de leden van dit forum elk duizend euro te doneren.

Dan hebben de fabrikanten in elk geval nog een paar mensen blij gemaakt. :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ruim tien procent van de huishoudens in Nederland heeft geen TV-abonnement meer. 

Zeven procent verwacht het abonnement binnen twee jaar op te zeggen.

 

Bron

 

https://www.telecompaper.com/nieuws/steeds-meer-huishoudens-stoppen-met-tv-abonnement--1275730

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Noordzee:

Ruim tien procent van de huishoudens in Nederland heeft geen TV-abonnement meer. 

Zeven procent verwacht het abonnement binnen twee jaar op te zeggen.

 

Bron

 

https://www.telecompaper.com/nieuws/steeds-meer-huishoudens-stoppen-met-tv-abonnement--1275730

 

Gelijkaardige situatie hier in Vlaanderen, jongeren kijken minder en minder lineair, vooral Netflix is populair geworden. Laatst waren mijn zoon en schoondochter een paar dagen bij ons om nieuwjaar te vieren, IPTV en Netflix is het enige waarnaar ze keken, geen nieuws, geen documentaires, geen natuur programma's. Tja is nieuwe manier van tv kijken.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei astro iris:

Maar mijn vrees is dat die jonge gasten binnen hier en enkele jaren niet meer zullen weten wie Stalin, Hitler of Mao waren.

 

Dat is dan een nieuwe taak voor het onderwijs hé.

 

Nochtans horen zowel in Nederland als België de nieuwsuitzendingen doorgaans tot de meest bekeken programma's op tv.

 

https://kijkonderzoek.nl/

 

https://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...