Ga naar inhoud


Enorme daling TV-aansluitingen in Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten


Gelukkig kan je (in Nederland) via de NPO ook een mix van ontspanning en informatie ontvangen. Als dat voldoende is, heb je niet meer persé een betaald TV-abonnement nodig. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is in Nederland idd zo, in het buitenland en vooral Spanje wordt het nieuws minder bekeken omdat je werkelijk dood gegooid wordt met politiek en dat komt vrijwel iedereen zijn strot uit :)

 

Maar is nieuws wel betrouwbaar ik twijfel daar stevig over als het NPO nieuws is, en ook daar haken kijkers af vooral jonge kijkers heb ik al een paar keer mogen lezen. Ik denk dat TV kijken achteruit blijft gaan zolang er vanalles door je strot geduwd wordt aan onbetrouwbaar nieuws en commercials. En geloof me maar de reclame blokjes in Nederland zijn nog niet erg op Antena 3 hier en mega heb ik 3 x op 1 avond reclame blokken van 27 minuten mogen meemaken en echt dan wil je na een tijdje gewoon een baksteen naar je TV gooien om het te stoppen :) Ik hoop dat dit bij de Nederlandse zenders niet de zelfde kant opgaat want dan is het eind echt zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk hier ook al meer dan 5 jaar geen nieuws meer, opgeblazen onzin, echte belangrijke dingen hoor ik wel via de volksmond....

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er in de redacties nog al eenzijdig geoordeeld wordt over wat nieuws is en wat roddel is dat naar buiten gebracht moet worden komt toch omdat iedereen het zogenaamd laatste nieuws van mekaar overneemt. Dat doe je zelf ook. En als Gordon weer eens trouwt staat het op de voorpagina.

Heel informatief. Dan kun je nog beter een stuk over de toename van vaginale schimmel brengen.

 

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch af hoe ze weten dat het aantal tv aansluitingen daalt.

Ik heb het gevoel dat ze kijken naar het aantal klanten die betalen voor een abonnement bij een provider...  Maar dat is uiteraard niet de enige manier om tv te kijken.  Ik vermoed dat er toch heel veel mensen gewoon FTA kijken...  die geen zin hebben om te betalen voor iets wat je ook gratis kan zien, al is het dan in een andere taal...  dat is niet zo belangrijk, als je die taal machtig bent... Het helpt ook om wat meer achtergrond te weten te komen, uit diverse bronnen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee? Als je daarin gelijk zou hebben, is het logisch dat het aantal tv aansluitingen minder dan 50% van de bevolking zou bedragen...

Voor mij is dat wel een tv aansluiting... Je kijkt reguliere programma's die uitgezonden worden.

Mensen die alleen maar van die internet diensten als Amazon prime of netflix kijken, zijn volgens mij geen TV aansluitingen...

FTA is de meest natuurlijke manier van TV kijken... in oorsprong was iedere tv uitzending FTA... later zijn er kabelnetten gekomen die geld gingen vragen voor iets wat je ook zonder betalen uit de ether kon plukken...  en nog later kwam er pay tv...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het CBS centraal bureau voor Statistiek, legt telkens vast hoeveel abonnementen worden afgesloten en/of reeds bestaan

alle netwerken en providers moeten die gegevens aanleveren

 

de journalisten die feiten publiceren hebben dan een paar euro moeten betalen aan het CBS om het officiële gegeven over de TV kijkers te mogen krijgen

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus het aantal abonnementen die ze meten, en niet het aantal tv huishoudens/-kijkers. Dat zijn duidelijk 2 verschillende dingen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...