Ga naar inhoud


Enorme daling TV-aansluitingen in Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten

Op 25-4-2019 om 19:11, Noordzee zei:

bron : https://www.telecompaper.com/nieuws/nederlandse-tv-markt-daalt-03-naar-745-miljoen-aansluitingen-omzet-stijgt-18-in-2018--1289812

 

Het aantal tv-aansluitingen bij Nederlandse huishoudens is in 2018 gedaald met 0,3 procent, ofwel -25.000, naar 7,454 miljoen. In 2017 bleef de daling nog beperkt tot 10.000 aansluitingen.

 

Voor 2019 verwacht Telecompaper een snellere afname van het aantal tv- aansluitingen van 0,7 procent. De versnelling van de daling wordt mede veroorzaakt door de grotere impact van de zogenaamde cord-nevers en cord cutters. Dit zijn huishoudens die tv en video via internet kijken en hun traditionele tv-abonnement opzeggen of er nooit mee beginnen. Een tweede oorzaak is het afschakelen van analoge kabeltelevisie door Ziggo die eind 2019 zal worden afgerond. Voor de periode tot en met 2023 voorziet Telecompaper dat het aantal tv-aansluitingen met gemiddeld 0,8 procent per jaar zal dalen.

 

 

 

Drie jaar later is het aantal tv-abonnees verder gedaald van 7,454 miljoen in 2018 naar 6,9 miljoen in 2021. 

 

quote

Het aantal tv-abonnees in Nederland is in 2021 met 0,5 procent gedaald tot minder dan 6,9 miljoen. De daling liep sneller op in het laatste kwartaal van het jaar, waardoor aan het eind van het jaar nog maar 85 procent van de huishoudens een tv-abonnement had.

 

bron

https://radiowereld.nl/medianieuws/2022/03/aantal-tv-abonnees-daalde-verder-ziggo-verloor-meeste-abonnees/

 

Opvallend in dit artikel is de bewering dat M7 in 2021 een lichte groei heeft meegemaakt in Nederland. Het percentage abonnees in Nederland van M7 is 5,5 procent. 

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
4 minuten geleden, Noordzee zei:

Opvallend in dit artikel is de bewering dat M7 in 2021 een lichte groei heeft meegemaakt in Nederland. Het percentage abonnees in Nederland van M7 is 5,5 procent. 

 

De reden daarvoor zal het omvallen van Joyne zijn geweest, waardoor de recreatie klanten overgestapt zijn naar Canaldigitaal.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Noordzee zei:

 

Drie jaar later is het aantal tv-abonnees verder gedaald van 7,454 miljoen in 2018 naar 6,9 miljoen in 2021.

 

 

Ik denk dat meer de desinteresse van de commerciële nederlandse zenders de oorzaak is.

  • Like 1
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, paardengek zei:

Ik denk dat meer de desinteresse van de commerciële nederlandse zenders de oorzaak is.

Hoe kan dat nou? Allemaal top entertainment. Ook overdag gewoon goede programma's en weinig en korte reclame onderbrekingen🤐

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-3-2022 om 22:03, Mojo zei:

Hoe kan dat nou? Allemaal top entertainment. Ook overdag gewoon goede programma's en weinig en korte reclame onderbrekingen🤐

 

Dat was The Voice of Holland !!! 🤮

 

Gevolgd door andere programma's 😂

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie om me heen in de vrienden en kennissen kring, steeds meer IPTV kastjes verschijnen. Ze betalen een éénmalig bedrag voor de aanschaf, en verder geen maandelijkse kosten meer. Wordt tijd dat er weer een "schoonmaak-aktie" naar illegale servers wordt georganiseerd. Op veel van die kastjes (britse uitgevers) wordt Ukraine vermeld ?!

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Pergola zei:

Ze betalen een éénmalig bedrag voor de aanschaf, en verder geen maandelijkse kosten meer.

 

Ze betalen jaarlijks een bedrag naast de eenmalige aanschaf bedoel je. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niemand in mijn omgeving met dergelijke IPTV kastjes + abonnementen ofschoon ze in de lokale Döner Kebab zaak aangeboden worden met een flyer in je plastieken zak met je broodje shoarma.

Kwestie van denken!

Waarom zou je willen blijven kijken naar die goedkope content?

De lineaire providers gaan achteruit en dus de abonnementen en TV aansluitingen ook. (kun je ook al sinds 2014 op sat4all teruglezen)

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-3-2022 om 13:22, Codx zei:

 

Ze betalen jaarlijks een bedrag naast de eenmalige aanschaf bedoel je. 

Klopt Codx, die systemen zijn er ook. En waarschijnlijk met betere continuiteit voor een te leveren signaal. Dit heeft uiteraard de voorkeur.

Maar mijn voorbeeld bestaat eveneens. Zwaar illegaal waarschijnlijk, en weinig garanties voor de continuiteit. Maar voor dat eenmalige bedrag boeit het veel mensen niet, dat er bijna meer dan eens, weer een ander kastje dient te worden aangeschafd. Triest.

 

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-3-2022 om 14:27, Tonskidutch zei:

Kwestie van denken!

Waarom zou je willen blijven kijken naar die goedkope content?

De lineaire providers gaan achteruit en dus de abonnementen en TV aansluitingen ook. (kun je ook al sinds 2014 op sat4all teruglezen)

 

Weet niet wat je met goedkope content bedoeld ?  Als b.v. Formule 1, Champions League, Darts (straks een Super League ) en/of andere sporten waar je graag naar kijkt, niet meer via de Satelliet zijn te ontvangen, domweg omdat die kwalitatieve content wordt versnipperd over meerdere streamers ?!

Je aanloopt tegen Geo blocks, moet gaan werken met VPN boxen enz. Je geen abonnementen van een ander EU land mag/kan kopen !!  Dan blijft alleen die IPTV ellende over. Al dan niet met maandelijks bedrag. Het zal me worst wezen. Maar buiten-proportionele prijzen betalen voor lokale providers: Champions League via Movistar a Euro 95,00 / maand, OF de huidige Euro 14,00 voor Ziggo bij Canal Digitaal ??!!

Nogmaals, ik vind het een trieste ontwikkeling. Heb ik het nog niet over de beeld kwaliteit gehad, want die is bijzonder goed via de Satelliet.

  • Like 1

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pergola

 

Ik heb eens geprobeerd op te zoeken waar dat nou is "de Pyrenees". Kan het niet vinden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Pergola zei:

Weet niet wat je met goedkope content bedoeld ?

IPTV kastjes die garantie tot aan het moment van de ontvangen betaling hebben, dan valt het uit en je kan er helemaal niets tegen doen WANT je bent immers zelf ook illegaal gebruiker van de aangeboden content.

 

Dus voor bijna 10€/maand kun je zogenaamd alles zien op die streaming servers die dat IPTV kastje voeden. Dat is goedkoop maar je koopt een kat in de zak. Waarom zou je dat willen doen?

Het aantal zenders is niet gegarandeerd, de stream kwaliteit is niet gegarandeerd, klachten aan de klaagmuur, je WAN IPadres wordt opgeslagen, je IBAN staat bij een illegale provider zijn boekhouding, jouw feitelijke internet provider kent die methoden al langer en zoekt bewijzen EN je kunt zelfs gechanteerd worden door die illegale streaming service provider. En dus omdat je belazert wordt waar je bij staat zou je dat niet moeten doen.

 

Dus met een paar rot zenders die goedkoop aangeboden worden ben jijzelf de sigaar.

Hoe gelukkig ben je met de TV zenders en hun aanbod? Dan kun je beter FTA kijken en een sport streaming dienst erbij nemen.

 

 

 

 

  • Like 1

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog afgezien wat die illegale provider met jouw geld doet.

Het is zwart geld, wat andere illegale zaken financiert.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ooit eens bekeken op de Beverwijkse Bazaar, er zit veel tussenhandel tussen, dus wederverkopers, er kan zelfs contant betaald worden, al zijn er ook met boxen waar je geen verdere kosten aan hebt.

 

Eerst mocht het nog verkocht worden, toen de rechter een uitspraak in een andere zaak deed, toen was het snel over op de normale manier. Er worden bijvoorbeeld kastjes zonder kant en klare software aangeboden, daarna zal de software ergens vandaan gehaald moeten worden.

 

Ik heb mij er een beetje in verdiept, veel komt buiten Europa bij ome Ali vandaan, het is gokken hoe lang je beeld blijft werken. 

 

100% zekerheid heb je nooit met het op die manier naar TV kijken. 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, als jullie mijn tekst goed lezen dan zal toch duidelijk zijn dat ik GEEN fan ben van IPTV.

En al helemaal niet van die illegale kastjes, die je met alleen een eenmalig  aanschaf bedrag in huis haalt. Uitermate verwerpelijk. Maar ik zie ze helaas echt veel vaker.

Stukken beter zijn al de IPTV aanbieders met een jaarlijkse bijdrage (eventueel per maand).

Maar ook dan is de beeldkwaliteit afhankelijk van je internet specs. Los van de ongemakken met de bediening (zappen tussen de diverse zenders).

 

En een sport streaming dienst erbij nemen ?  Welke hebben jullie in gedachte, en tegen welke vergelijkbare kosten als in NED ?

Het weg-kopen door meerdere streamers van de huidige kwalitatieve sportzenders is een slechte ontwikkeling voor consument en satelliet providers.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, die hier tegenaan loopt 🙄

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...